رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

انتشار گزارش ناامیدکننده از روند توسعه ریبوت Perfect Dark

طبق گزارش‌ها احتمالا تمرکز کریستال داینامیکس روی توسعه Tomb Raider جدید درکنار مشکلاتی دیگر سبب عقب افتادن بیشتر زمان عرضه ریبوت Perfect Dark شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، ظاهرا زمان زیادی تا عرضه‌ی بازی پرفکت دارک جدید باقی مانده است. یکی از منابع داخلی اخبار ناامیدکننده‌ای پیرامون توسعه ریبوت Perfect Dark را منتشر کرد.

پرفکت دارک فرنچایزی است که بازیکنان دهه ۲۰۰۰ میلادی با آن خاطره دارند. بااین‌حال این سری به مرور زمان محو شد؛ چرا که استودیو Rare توسط مایکروسافت خریداری شد و وظیفه‌های دیگری همچون ساخت بازی برای کینکت را بر عهده گرفت. کنار گذاشته شدن مجموعه Perfect Dark برای طرفداران آن ناراحت‌کننده بود.

سال‌ها گذشت تا مایکروسافت اعلام کرد تیم جدید ایکس باکس به نام The Initiative توسعه ریبوت این مجموعه را بر عهده دارد. به ادعای مایکروسافت، در آن زمان این تیم متشکل از بهترین توسعه‌دهندگان حال حاضر در جهان بود. آن‌ها ریبوت پرفکت دارک را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های نسل کنونی ایکس باکس معرفی کردند. بازی جدید Perfect Dark در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

بااین‌حال ظاهرا تاکنون توسعه‌ی این ریبوت به خوبی پیش نرفته است. طی چندین و چند ماه اخیر، گزارش‌هایی منتشر شدند که ادعا می‌کردند اوضاع به‌صورت ایده‌آل پیش نمی‌رود. چند بازی‌ساز از استودیو The Initiative جدا شدند. یک گزارش هم می‌گفت که گستردگی نقش استودیو کریستال داینامیکس در تولید بازی Perfect Dark جدید با گذر زمان افزایش یافت؛ درحالی‌که کریستال داینامیکس در سال ۲۰۲۱ فقط به‌عنوان یک استودیوی پشتیبان توسعه به روند ساخت ریبوت پرفکت دارک اضافه شد. گزارش‌های ضد و نقیض قبلی سبب شدند که طرفدارها به‌صورت دقیق ندانند که آن‌ها چه‌قدر به توسعه‌ی بازی کمک می‌کنند.

پس از انتشار خبری که نشان می‌داد شرکت کریستال داینامیکس قصد دارد پشتیبانی از بازی Marvel’s Avengers را به منظور تمرکز کامل روی ساخت نسخه‌ی بعدی سری Tomb Raider قطع کند، میلر راس به‌عنوان یک اینسایدر صنعت بازی، در فروم ResetEra اعلام کرد که توسعه ریبوت Perfect Dark با مشکلاتی رو‌به‌رو شده است. انتظار می‌رود که Perfect Dark مثلا یک سال بعد از تاریخ انتشار بازی Tomb Raider جدید عرضه شود.

باتوجه‌به اینکه ریبوت پرفکت دارک مدت زمان بیشتری نسبت به نسخه جدید Tomb Raider در حال توسعه بوده، این موضوع جای تعجب دارد. بااین‌حال همه‌گیری کرونا و مشکلات ایجادشده در مسیر توسعه، احتمالا پروسه‌ی کار روی ریبوت Perfect Dark را دشوارتر کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، کریستال داینامیکس در حال آماده شدن برای معرفی بازی جدید Tomb Raider خود در سال جاری میلادی است.

اگر گزارش‌های منتشرشده درست باشند، Perfect Dark احتمالا سال‌های زیادی با انتشار فاصله دارد و این خبر برای بسیاری از طرفداران ایکس باکس خوشایند نخواهد بود. باتوجه‌به اینکه در سال ۲۰۲۲ ایکس باکس هیچ انحصاری فرست-پارتی بزرگی را عرضه نکرد، طرفداران نگران حرکت کند این شرکت در برخی از جهات هستند. با اینکه در سال ۲۰۲۳ بازی‌های بزرگی برای ایکس باکس به مانند ردفال، استارفیلد و چند مورد دیگر برنامه‌ریزی شده، اما بعضی از بازیکن‌ها همچنان نسبت به وضعیت توسعه‌ی بازی‌های انحصاری ایکس باکس احساس نگرانی دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.