رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

انجام این کارها مانع بروز تصادف می‌شود

تصادف‌های جاده‌ای معمولا دارای یک سری دلایل مشخص و محدود است که با شناختن آن‌ها می‌توان از بروز حوادث تا حد زیادی پیشگیری کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودروکار، با رعایت برخی نکات در رانندگی می‌توانید ریسک تصادفات را به حداقل کاهش دهید:

رعایت فاصله ایمنی: با رعایت کردن فاصله قانونی می‌توان از تصادفات زنجیره ای جلوگیری کرد.

شناخت کامل خودرو: شما در درجه اول باید تمامی توانایی های خودرو خود را بشناسید. اینکه آیا ترمز‌های خودرو شما ضعیف است یا خیر؛ سیستم کنترل پایداری دارد یا خیر و مواردی از این قبیل. این‌ها به شما کمک می کنند تا کیفیت رانندگی بهتر شود و از همه مهمتر، از بروز حوادث جلوگیری کنید.

افزایش اطلاعات رانندگی: منظور از عبارت افزایش آگاهی نسبت به موقعیت‌های مختلفی است که رانندگان در آن قرار می‌گیرند. برای مثال اینکه در هوای بارانی یا برفی باید چقدر فاصله ایمنی را رعایت کرد یا اینکه در هوای مه آلود باید چگونه برانیم. این موارد موجب کاهش ریسک تصادف ها هنگام رانندگی می شود.

بستن کمربند ایمنی: کمربند ایمنی مانند یک فرشته نجات عمل می‌کند و از بروز آسیب دیدگی های جدی و مرگ تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. راننده مسئول بستن کمربند خود و سرنشینان خودرو است.

رعایت سرعت مطمئنه: رعایت سرعت ایمن یکی از مواردی است که همیشه در تبلیغات تلویزیون و همچنین توسط پلیس‌ راهنمایی و رانندگی بر آن تاکید می‌شود. سرعت مناسب زمان لازم برای عکس العمل را هنگام بروز حادثه برای شما افزایش می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.