رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ساخت اپلیکیشن تشخیص کرونا در فرانسه

فرانسه قصد دارد برای بررسی نحوه گسترش کروناویروس، یک اپلیکیشن تلفن همراه ارائه دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، ‌”الیویر وران” (Olivier Veran)، وزیر بهداشت فرانسه رسما اعلام کرد که دولت فرانسه در حال کار کردن روی یک اپلیکیشن تلفن همراه است تا به کاهش روند گسترش کروناویروس کمک کند.

به کار بردن تلفن همراه برای ردیابی کروناویروس، یک موضوع حساس و مهم در اروپا به شمار می‌رود. بسیاری از سازمان‌های غیرانتفاعی، یک بیانیه در این مورد خطاب به دولت‌ها انتشار داده‌اند و طی آن درخواست کرده‌اند تا به حقوق انسان‌ها احترام گذاشته شود.

نگرانی سازمان‌ها به این دلیل است که امکان دارد دولت‌ها با وجود این گونه اپلیکیشن‌ها، امکان نظارت خارج از چارچوب اجتماعی پیدا کنند. کمیسیون اروپا به دولت‌ها یادآوری کرده که باید ایمنی‌های لازم را برای شهروندانی که این اپلیکیشن‌های ردیابی را به کار می‌برند، فراهم کنند تا اطلاعات شخصی آنها مورد تهدید قرار نگیرد.

دولت فرانسه با در نظر گرفتن چنین مواردی تلاش می‌کند تا پیش از انتشار اپلیکیشن موسوم به “استاپ کووید” (Stop Covid)، اطمینان مردم را به دست آورد.

پژوهشگران تلاش می‌کنند تا استانداردی برای ابداع اپلیکیشن‌های ردیابی ویروس ارائه دهند. این اپلیکیشن‌ها که مبتنی بر بلوتوث هستند، انرژی بسیار کمی برای کار خود مصرف می‌کنند. اگر کاربر این گونه اپلیکیشن‌ها در کنار یک فرد مبتلا به کروناویروس قرار بگیرد، اپلیکیشن به او هشدار خواهد داد.

به گفته دولت فرانسه، این اپلیکیشن به طور خاص برای ردیابی افراد ساکن فرانسه طراحی شده و اگر با آزمایش‌های محافظتی و مراقبتی ادغام شود، می‌تواند به شکستن زنجیره ابتلا به کروناویروس کمک کند.

دولت فرانسه قصد ندارد شهروندان خود را به نصب اپلیکیشن استاپ کووید وادار کند. نخستین نمونه این اپلیکیشن در دست ساخت است اما ارائه آن، بین سه تا شش هفته زمان خواهد برد.

مقامات وزارت بهداشت فرانسه در صحبت‌های خود گفتند: ما مطمئن نیستیم که بتوانیم بر همه مشکلات فنی غلبه کنیم زیرا بلوتوث طوری طراحی نشده که بتواند مسافت میان افراد را مورد بررسی قرار دهد.

دولت فرانسه علاوه بر این این اپلیکیشن، یک وب‌سایت رسمی برای آگاهی مردم نیز طراحی کرده است تا داده‌های شرکت‌های گوناگون را برای درک نحوه حرکت کردن مردم در سراسر کشور گردآوری کند و امکان پیش‌بینی گسترش کروناویروس را فراهم سازد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.