اپل در خصوص تغییرات در سری مک‌بوک توضیح داد

شرکت اپل با عرضه دستگاه‌های هوشمند مجهز به نمایشگر لمسی خود شامل آی‌فون و آی‌پد جهان را متحول کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از آی تی رسان، همچنین کمپانی آمریکایی با به‌کارگیری فناوری تاچ آی‌دی و بعدها فیس آی‌دی، روند جدیدی را در عرصه فناوری ایجاد کرد. اگرچه فناوری‌های مذکور بخشی از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های ارائه شده در برخی دستگاه‌های اپلی به‌شمار می‌روند؛ اما هرگز در سری مک‌بوک مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

هیچ یک از مدل‌های مک‌بوک عرضه شده تا به امروز از تکنولوژی فیس آی‌دی و نمایشگر لمسی استفاده نکرده‌اند. امروزه تعداد زیادی از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از قابلیت ورودی لمسی پشتیبانی می‌کنند؛ اما این مشخصه هرگز در لپ‌تاپ‌های اپل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. غول کوپرتینویی اخیرا در رابطه با دلایل اتخاذ چنین رویکردی توضیح داده است.

یکی از مدیران اپل ضمن مصاحبه با نشریه وال استریت ژورنال در خصوص دلیل تصمیم اپل برای عدم پشتیبانی جدیدترین مدل‌های مک‌بوک از فیس آی‌دی و نمایشگر لمسی توضیحاتی را ارائه داد. تاکنون یکی از بزرگ‌ترین انتقادات مطرح شده از مک‌بوک‌ها به عدم بهره‌مندی آن‌ها از سامانه فیس آی‌دی مربوط می‌شود. به‌دنبال معرفی فیس آی‌دی همزمان با رونمایی گوشی آی‌فون X در سال ۲۰۱۷ بسیاری از کاربران کنجکاو بودند که ببینند آیا این مشخصه در کامپیوترهای مک نیز ظاهر خواهد شد یا خیر.

موضوع جالب‌توجه اینکه امسال شایعاتی مطرح شد که نشان می‌داد این فناوری در جدیدترین مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. با این‌حال لپ‌تاپ‌های مذکور بدون مشخصه فیس آی‌دی معرفی شدند. این در حالیست که مدل‌های جدید مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگر ناچ‌دار هستند؛ اما برخلاف گوشی‌های آی‌فون اپل این ناچ صرفا با اهداف زیبایی‌شناختی در مک‌بوک‌ها گنجانده شده است.

هر ۲ مدل جدید مک‌بوک پرو دارای ناچ با ظاهری بسیار شبیه به نمونه تعبیه شده در آی‌فون‌های اپل هستند. با این‌حال از سیستم فیس آی‌دی خبری نیست. به گفته تام بوگر؛ مدیر اجرایی اپل دلیل چنین پدیده‌ای این است که به‌کارگیری تاچ آی‌دی روی لپ‌تاپ به‌مراتب آسان‌تر خواهد بود؛ زیرا دست‌های کاربر از قبل روی صفحه‌کلید قرار دارد.

همچنین وی به دلیل عدم پشتیبانی مک‌بوک از نمایشگر لمسی نیز اشاره کرد. مردم گمان می‌کنند که اپل از این طریق در تلاش است تا مانع از کاهش فروش آی‌پدهای خود توسط کامپیوترهای مک شود. جان ترنوس؛ معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار در شرکت اپل، صحت چنین فرضیه‌ای را مورد تائید قرار می‌دهد. وی ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “ما با تولید آی‌پد بهترین کامپیوتر لمسی جهان را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم. آی‌پد برای این منظور و مک برای دریافت ورودی غیرمستقیم بهینه‌سازی شده است. به باور ما دلیلی برای تغییر این رویکرد وجود ندارد.”

بعلاوه تام بوگر و جان ترنوس به سوالاتی در خصوص عدم پشتیبانی مک‌بوک‌های جدید از قابلیت ارتقاء رم پاسخ دادند. جدیدترین مدل‌های مک‌بوک مجهز به ماژول رم یکپارچه هستند؛ بنابراین ارتقاء آن‌ها عملا غیرممکن است. این موضوع برای کاربرانی که پس از خریداری دستگاه مایل به ارتقاء حافظه رم آن هستند؛ یک مشکل بزرگ به‌شمار می‌رود. این رویکرد در واقع رویه‌ای بحث‌برانگیز در صنعت لپ‌تاپ محسوب می‌شود و اپل نیز اخیرا به آن ملحق شده است. در این راستا مدیر اجرایی اپل ضمن توضیحات خود خاطرنشان کرد: “شما می‌توانید چنین اقدامی را تائید را رد نمایید؛ اما معماری حافظه یکپارچه Apple Silicon موجب ارتقاء عملکرد حافظه در سیستم‌های مجهز به تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM خواهد شد. در صورت حذف معماری حافظه یکپارچه (UMA) صرفا با هدف ایجاد امکان ارتقاء ظرفیت رم، دستیابی به چنین سطحی از کارآیی امکان‌پذیر نخواهد بود.”

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.