رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اکران فیلم‌های ایرانی در بنگلادش

شماری از فیلم های ایرانی به مدت پنج روز در سه شهر مختلف بنگلادش به نمایش در آمدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، خانه فرهنگ ایران در داکا با همکاری یک آکادمی سینمایی در بنگلادش مشترکا این مراسم را برگزار می‌کنند. فیلم های ایرانی در چهار سانس صبح و بعدازظهر اکران می شوند.

به گزارش روزنامه ‘یونایتد نیوز آو بنگلادش، این اکران تا ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) ادامه خواهد داشت و برای رفاه حال هنر دوستان بلیط نمایش رایگان میباشد.

در خرداد ماه امسال هم یک تهیه کننده بنگلادشی در دیدار با مدیرعامل بنیادسینمایی فارابی خواستار تولید مشترک با سینمای ایران برای به تصویر کشیدن ماهیت صلح‌طلبانه دین اسلام شد. «آنانتا جلیل» تهیه کننده و سرمایه‌گذار سینمای بنگلادش با «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با موضوع تولید مشترک سینمایی بین ایران و بنگلادش یک نشست برگزار کرد.

تابش در این دیدار پس از استماع اظهارات تهیه کننده بنگلادشی درباره طرحی سینمایی و علاقه مندی وی برای سرمایه‌گذاری در تولید اثری با موضوع صلح طلبی اسلام اظهار کرد: باعث خرسندی است که بر روی موضوع روز دنیا متمرکز شده‌اید، سینمای دنیا و سینمای منطقه به تولید فیلم‌هایی با این موضوعات نیاز دارد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: نگارش فیلمنامه، پشتیبانی تجهیزات فنی مانند شهرک سینمایی، همکاری‌های فنی همچون جلوه‌های تصویری از جمله بخش‌هایی است که ما می‌توانیم در این پروژه همکاری کنیم.

هر دو کشور جمعیت قابل توجهی دارند و مشتریان زیادی در سینمای دو کشور هستند که سینمای این کشورها می‌تواند بازار داخلی و منطقه‌ای و جهانی را نیز تامین کند.

«آنانتا جلیل» تهیه کننده و بازیگر بنگلادشی در این دیدار با اشاره به بخش‌هایی از طرح مورد نظر خود برای ساخت اثری مشترک یادآور شد: معتقدم باید با فکر خوب فیلم ساخت و اثر سینمایی پیامی برای مردم داشته باشد.

اصغر خسروآبادی، مسئول میز بنگلادش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز به خاطرات خوب مردم ایران و بنگلادش از یکدیگر اشاره کرد و گفت: بسیاری از پزشکان بنگلادشی در سال‌های بسیار دور در ایران بودند و خاطرات خوبی بین مردم دو کشور وجود دارد.

هم اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در جهان به زبان بنگالی سخن می گویند و سالانه ۸۰ فیلم در سال در بنگلادش ساخته شده و ۸۰۰ سالن سینمایی در این کشور با ۱۶۰ میلیون جمعیت وجود دارد.

با توجه به حضور یک هزار نفر دانشجوی ادبیات فارسی و ۳۰ استاد زبان فارسی در بنگلادش و وجود ۸ هزار کلمه فارسی در زبان بنگالی امکان همکاری‌های فرهنگی و سینمایی گسترده‌ای با این کشور وجود دارد

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.