رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آیا اینتر و میلان هم مثل پرسپولیس بیانیه دادند؟

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: درباره ادعای برخی باشگاه‌ها نسبت به بازیکن نفت آبادان در ابتدا اصل را بر صحت می‌گذاریم.

به گزارش اینتیتر به نقل ازفارس، رضا جاودانی درباره اعتراض برخی از باشگاه‌های لیگ برتری به استفاده باشگاه صنعت نفت آبادان از حسین ساکی و ادعای آنها مبنی براینکه وی با دو شناسنامه در این رقابت‌ها بازی کرده است، اظهار داشت: معمولاً ملاک رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها اولین شناسنامه‌ای است که ارائه می‌شود، مگر آنکه آن شناسنامه جعلی باشد و بگویند فلان بازیکن با شناسنامه فرد دیگری بازی می‌کند. باید این پرونده هم در کمیته انضباطی بررسی شود. حتی در صورت اثبات تخلف، بازی های این فصل این بازیکن ملاک قرار می‌گیرد مگر اینکه از فصل‌های گذشته هم شکایتی مطرح شده باشد که با توجه به قوانین و مقررات فقط بازیکن محروم خواهد شد زیرا پرونده آن مسابقات بسته و تمام شده‌اند. در آن زمان هم شاکی وجود نداشته است. باید بین ماهیت پرونده‌های انضباطی و غیر انضباطی فرقی قائل شویم.

وی افزود: زمانی می‌گویند یک باشگاه تخلف کرده و باید به دسته پایین‌تر برود اما اگر در کمیته استیناف مشخص شود رأی ابتدایی اشتباه بوده و باید آن تیم در همان رده قبلی بازی کند تکلیف چه خواهد بود؟ نمی‌توانیم چنین حکمی را در همان لحظه اعمال کنیم. سقوط یک تیم مانند اعدام کردن یک انسان می‌ماند. پس از اعدام اگر مشخص شود حکم اشتباه بوده جان آدمیزاد به وی برنمی‌گردد. به همین دلیل باید تا زمان صدور رای قطعی در اینگونه پرونده‌ها صبر کرد. این مثال قیاسی مع‌الفارق است اما برای روشن شدن موضوع گفتم.

درباره پرونده بازیکن نفت آبادان اصل را بر صحت می‌گذاریم

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد:‌ در حال حاضر ادعایی مطرح شده و اصل بر صحت است. در صورت اثبات موضوع هم فقط بازی‌های این فصل را ملاک عمل قرار می‌دهیم. در پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر هم ابتدا را اصل بر صحت گذاشته و گفتیم مدارکش درست و صحیح است اما در ادامه دیدیم برخی ایمیل‌ها این مدارک را نقض کرد. در آن زمان متوجه شدیم پرونده این بازیکن داستان‌هایی دارد. اگر ایمیل‌های ضد و نقیض در مورد پرونده باگناما دریافت نمی‌کردیم، مشکوک نشده و اصل را بر روی صحت مدارکش می‌گذاشتیم.

در کل دنیا رای کمیته انضباطی پس از صدور در جدول لیگ لحاظ می‌شود

جاودانی در مورد اظهارنظر رئیس کمیته استیناف فوتبال مبنی براینکه رأی پرونده بازیکن گل‌گهر تا قبل از صدور حکم قطعی این پرونده نباید در جدول لیگ برتر اعمال می‌شد، عنوان کرد: در کل دنیا پس از صدور حکم کمیته انضباطی جدول لیگ تغییر می‌کند. بازی یونتوس و ناپولی را مثال می‌زنم. پس از شرکت نکردن تیم ناپولی در زمین به دلیل کرونایی بودن برخی نفراتش، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا نتیجه را ۳ بر صفر به سود یونتوس اعلام کرد. پس از آن هم تا زمان صدور رای کمیته استیناف فدراسیون ایتالیا رأی را در جدول لیگ اعمال کردند. اینگونه نیست که بلافاصله پس از صدور کمیته انضباطی در جدول لیگ تغییری به وجود نیاید.

پرونده بازیکن گل‌گهر پس از تکمیل لوایح در اختیار کمیته استیناف قرار می‌گیرد

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا باشگاه گل‌گهر و کمیته استیناف تاکنون مدارک مربوط به این پرونده را در کمیته استیناف ارائه نکرده‌اند، توضیح داد: اکنون در مرحله تبادل لوایح هستیم. باشگاه گل‌گهر از زمان صدور رأی که پنج‌شنبه ۲ هفته قبل صادر شد، یک هفته فرصت اعتراض در کمیته استیناف داشت. در زمان مقرر یعنی یک هفته پس صدور رأی هم اعتراض خود را مطرح کرد. این موضوع را به باشگاه‌های دیگر ابلاغ کردیه و گفتیم یک هفته زمان دارید به اعتراض گل‌گهر پاسخ بدهید. هر زمان تبادل لوایح نهایی شد پرونده کامل در اختیار کمیته استیناف قرار می‌گیرد.

طبق دیدگاه پرسپولیس تیم‌های دیگر هم از ۳ بر صفر شدن دیدار این تیم با سپاهان متضرر شدند

جاودانی در مورد اعتراض باشگاه پرسپولیس نسبت به فرآیند پرونده بازیکن گابنی عنوان کرد:‌ سال گذشته هم حکمی را به سود پرسپولیس صادر کردیم. هرچند ماهیت پرونده دیدار این تیم با سپاهان با پرونده بازیکن گل‌گهر مغایرت دارد اما اگر بخواهیم طبق دیدگاه خود پرسپولیس به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم سایر تیم‌ها هم از ۳ بر صفر برنده شدن این تیم مقابل سپاهان متضرر شدند. چرا در آن زمان سایر تیم‌ها بیانیه نداده و نگفتند وقتی سپاهان در ورزشگاه حاضر شده به دلیل بازی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شد؟ آن زمان همه قانون را پذیرفتند و به رأی کمیته انضباطی تمکین کردند. نمی‌توان رأی را برای یک تیم اجرا کرد و برای تیم دیگر اجرا نکرد.

آیا میلان و اینتر هم مانند پرسپولیس بیانیه دادند؟

وی افزود: اطمینان دارم اگر بازیکن گل‌گهر مقابل پرسپولیس بازی می‌کرد این تیم بیشتر از همه اصرار می‌کرد که نتیجه مسابقه ۳ بر صفر شود. همه باشگاه‌ها حق دارند از منافع خود دفاع کنند اما اینگونه اعتراض‌ها خیلی عرف نیست. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا نتیجه دیدار یونتوس و ناپولی را ۳ بر صفر اعلام کرد. آیا تیم‌هایی مانند میلان و اینتر هم چنین بیانیه‌هایی دادند؟ آیا آنها گفتند نتیجه بازی باید در زمین رقم بخورد و حکمی صادر نشود که تیم‌های دیگر از آن ضرر کنند؟ شاید کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی را برگرداند در آن حالت جدول به حالت قبلی خود بازمی‌گردد و همه چیز درست می‌شود. تاکنون ندیده‌ام تیمی که نه شاکی است و نه طرف شکایت تا این اندازه بیانیه بدهد و فشار وارد کند تا اتفاقی بیفتد. البته باز هم به اینکه همه تیم‌ها دوست دارند از منافع خود دفاع کنند احترام می‌گذارم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.