بارش باران و کاهش دما در شرق کشور

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران و کاهش دما در شرق کشور از ورود سامانه بارشی جدید از هفته آتی خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان در مورد وضعیت جوی کشور افزود: سامانه بارشی امروز (۳ فروردین ماه) در شرق و بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق فعال است و به‌تدریج از اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی مناطق مرتفع و سردسیر بارش به شکل برف است، گفت: بعد از ظهر جمعه (۴ فروردین ماه) در بخش‌هایی از شمال غرب و شنبه (۵ فروردین‌ماه) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و زاگرس شمالی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

ضیاییان ادامه داد: یکشنبه (۶ فروردین ماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در نواحی جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رگبار و رعد برق ، در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه(۷ فروردین ماه) گستره سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور را در بر خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امروز در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می رود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می شود. خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره شرایط جوی تهران نیز با تاکید بر اینکه دمای هوای تهران برای فردا( ۴ فروردین‌ماه) بین ۱۸تا ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و آسمان صاف و از بعد از ظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز شنبه (۵ فروردین ماه) دمای هوای تهران ۲۰ تا ۱۱درجه سانتیگراد با آسمانی کمی ابری و از بعد از ظهر همراه با وزش باد خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.