رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

باید از نعش ما رد شوند تا جزایرمان در خلیج فارس را بگیرند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: باید از نعش ما رد شوند تا جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را از ما بگیرند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دریادار علیرضا تنگسیری صبح امروز در جشنواره شهید وزوایی در دانشگاه امام حسین(ع) ، اظهار کرد: دشمن فرامنطقه ای در منطقه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند باید از جسد من و همرزمانم بگذرد تا دستش به کشورمان برسد البته دشمن این را می داند که در شکست دادن ما ناتوان است.

اجازه نمی‌دهیم دشمن سرزمین نیاکان ما را از ما بگیرد

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس ادامه داد: در نقشه‌های قدیمی به زبان‌های قدیمی همواره خلیج فارس به همین نام نامیده شده است البته اعرابی که با ما عداوت ندارند این منطقه را خلیج می نامند اما انهایی که با ما عداوت دارند، آن را خلیج عربی می نامند در حالیکه در همه نقشه ها اینجا خلیج فارس نامیده شده است. تا غیرت ایرانیان وجود دارد، پرچم ، کشور دین ما باید در این منطقه بماند. پرتغالی ها در سال۱۵۰۵ میلادی به این منطقه آمده و ۱۱۷ سال مانده و چند قلعه ساخته زیرا خلیج فارس منطقه بااهمیتی است‌. در آن زمان نفت و گاز در خلیج فارس کشف نشده بود. پس از پرتغال، انگلیس به منطقه آمد و مستقر شد. با شروع قرن بیستم تا امروز آمریکا در خلیج فارس حضور دارد. یک ناوشکن آمریکایی در هفته۲ میلیون دلار و ناو هواپیمابر در هفته۵ میلیون دلار هزینه دارد و آنها این هزینه را می کنند تا در منطقه بمانند.

وی با اشاره به اهمیت جزایر ایرانی در تنگه هرمز گفت: اگر ابوموسی را از دست بدهیم، جزیره سیری که محل استخراج نفت و گاز ایران است را از دست می دهیم و سپس تنب بزرگ و تنب کوچک یعنی بهترین محل صید ماهی را از دست می دهیم. عمیق ترین نقطه خلیج فارس در همین منطقه است و مکان بسیار مهمی برای کشور است و اگر این منطقه از دست برود، دیگر تسلطی بر خلیج فارس نداریم پس باید از نعش ما رد شوند تا این جزایر را از ما بگیرند. ما اجازه نمی دهیم دشمن سرزمین ما که نیاکان ما آن را حفظ کرده اند از ما بگیرد.

ماجرای انهدام بریجتون

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره تحولات دفاع مقدس در خلیج فارس، خاطر نشان کرد: سکوهایی نفتی ما که صدام قادر نبود به آن ها آسیب بزند، امریکایی ها زدند. در این زمان، پرچم آمریکا را بر نفتکش بریجتون نصب کردند و با اسکورت ناوهای آمریکایی وارد منطقه شدند و دنبال تبلیغات علیه کشورمان بودند اما امام (ره)فرمود این کشتی باید زده شود. چند نیروی ما چند مین را در مسیر این نفتکش قرار داد. بریجتون به مین برخورد کرد و پنج ساعت در آتش سوخت و غرق شد و هیمنه آمریکا از بین رفت. عراق کشتی‌ها و اسکله های ما را می زد ولی ما ابتدا چنین اقدامی نمی کردیم. آمریکا هم می‌گفت نفت ایران نباید صادر شود ولی نفت عراق باید صادر شود. ما دنبال بستن تنگه هرمز نبوده و نیستیم اما اگر زمانی تنگه هرمز را به روی کشتی های ما ببندد ، اجازه نمی‌دهیم هیچ کشتی از خلیج فارس خارج شود. در جنگ تحمیلی ۵۳۰ کشتی ما زده شد و ما هم برای مقابله ۱۳۰ کشتی را زدیم. پس از این‌که آمریکا به طور مستقیم وارد جنگ شد، ما دو بالگرد و یک ناو آمریکایی را هم زدیم.

دلتان قرص، نیروی دریایی ایران روی پای خود ایستاده است

وی درباره شرایط نیروی دریایی کشورمان نیز بیان کرد: به ملت خود می گوییم جمهوری اسلامی در دوران تحریم کامل، شناورش سه برابر شناور آمریکایی سرعت داشته و به ۹۰ نات می‌رسد. موشک‌هایی داریم که دشمن فکر آن را هم نمی‌کند. امکانات و سلاح‌هایی را که در رزمایش‌ها نمایش می‌دهیم، موشک‌هایی نیست که در عملیات واقعی استفاده می‌کنیم. سلاح‌های خود را که نمی‌توانیم نمایش دهیم اما دلتان قرص باشد ما روی پای خود ایستاده‌ایم. در این سال‌ها دو بار نظامیان آمریکا و انگلیسی را دستگیر کردیم.‌ تکاور انگلیسی هنگام تحویل سلاح خود ، دستش می‌لرزید. حالت او را با شهید حججی هنگام اسارت به دست داعش مقایسه کنید.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ما در مقابل آمریکا ۹ شهید دادیم و از آمریکا بیش از۵۰ نفر کشته گرفتیم. یکبار که امریکایی‌ها را در خلیج فارس دستگیر کردیم، یکی از آن‌ها که دو متر قد داشت، خودش را خیس کرد. الان با پهپاد بالا سر آن‌ها می‌رویم و آن‌ها می‌گویند خواهش می‌کنیم با ما کاری نداشته باشید. به آن‌ها گفته‌ایم خلیج فارس آب بین‌المللی نیست و فقط آبراهه بین‌المللی دارد و آب‌های منطقه بین ما و کشورهای منطقه تقسیم شده است.

ماجرای توقیف نفتکش انگلیسی

تنگسیری با بیان ماجرای توقیف نفتکش انگلیسی گفت: رهبری فرمودند دشمن کشتی ما را در جبل الطارق گرفتند و باید پاسخ دهیم ولی کشتی انگلیسی در منطقه نبود و ما قبل از صحبت رهبری یک ماه بود که دنبال کشتی انگلیسی می‌گشتیم اما پس از صحبت رهبری یک کشتی انگلیسی وارد منطقه شد. جمعه ظهر بود که ۲۲ شناور ما دور کشتی انگلیسی را گرفتند اما کشتی نمی‌ایستاد. البته کشتی هم تخلفاتی داشت. یک ناو انگلیسی هم در حال اسکورت بود اما با این کشتی فاصله داشت. نیروهای ما وارد نفتکش انگلیسی شدند به ناو انگلیسی هم گفتیم اگر وارد آب‌های ما شوید، به شما شلیک می‌کنیم که آنها عقب نشینی کردند.

اگر به تاریخ برگردیم، بد می‌شود و بحرین باید به ایران بازگردد

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی باید نسبت به ادعای مالکیت بر جزایر خود سکوت کنیم؟ گفت: من سیاسی نیستم بلکه نظامی هستم ولی این جزایر ایرانی است و کسانی که ادعایی غیر از این دارند، تاریخ را مرور کنند. اگر ما به تاریخ برگردیم، بد می‌شود و بحرین باید به ایران بازگردد. ما هیچگاه دست به سینه در مقابل هیچکس نیستم فقط در مقابل ملت خود خضوع می‌کنیم. سیاسیون باید دقت کنند و تاریخ بخوانند و نباید به خاطر دلخوشی یک کشور حرف اشتباهی بزنند. ما به کشوری تجاوز نمی‌کنیم اما اجازه تجاوز به خاک کشورمان را نمی‌دهیم. این جزایر ایرانی است و ایرانی می‌ماند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.