رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

برف و کولاک در راه کشور است

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی در ۲۲ استان کشور خبر و نسبت به احتمال وقوع آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف هشدار داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق بارش برف، باران و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز،‌ خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

در مناطق جنوبی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. فردا یکشنبه گستره بارش در جنوب شرق و شرق کشور در استان‌های فارس،‌کرمان، هرمزگان،‌برخی مناطق سیستان و بلوچستان، برخی مناطق یزد و خراسان جنوبی است، ضمن این‌که با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در سواحل شمالی و برخی مناطق اردبیل نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه تا چهارشنبه گذر متناوب امواج نوار شمالی کشور سبب می‌شود طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف، باران و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد روی دهد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی و جنوب کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است. شنبه نیمه غربی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. دریای خزر نیز یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری است و سرعت وزش باد غرب-جنوبی غربی ۹ تا ۱۹ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استان‌های کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت دریایی.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.