بلا حدید: «مادرم نگذاشت با فرهنگ مسلمانی و میراث خانواده فلسطینی پدری ام بزرگ شوم»

بلا حدید از ناراحتی خود به خاطر این که به او فرصت داده نشده همراه با پدر فلسطینی اش در «فرهنگ مسلمانی» آشنا شود گفته و مدعی شده است که او از آن سمت خانواده اش «بیرون آورده شده» وقتی مادرش بعد از جدایی از شوهرش به کالیفرنیا نقل مکان کرده و او را نیز با خود آورده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، این مدل ۲۵ ساله، دختر یک سوپرمدل و ریالیتی استار سابق هلندی به نام یولاندا حدید و یک فعال حوزه ساخت و فروش املاک فلسطینی به نام محمد حدید است. او در واشنگتن دی سی به دنیا آمده است، جایی که وی چهار سال اول زندگی اش را در آنجا سپری کرده و خانواده پدری اش را دوروبر خود داشت. اما بعد از جدایی والدینش زمانی که بلا تنها ۴ سال داشت، او و خواهر و برادرش، جیجی و انور، همراه با مادرشان به سانتا باربارا در کالیفرنیا نقل مکان کردند. در مصاحبه ای جدید با GQ، این ستاره نیمه فلسطینی گفته است که مشتاق بوده فرصتی برای بررسی تاریخچه خانواده پدری اش بعد از نقل مکان به ساحل غربی داشته است.

او می گوید که دوست داشته در کودکی دین اسلام را مطالعه و مسلمانی را تمرین می کرده اما این فرصت به او داده نشده است. بلا حدید افزوده است که اغلب اوقات تنها دختر عرب کلاسشان بوده که باعث شده وی مدام مورد اذیت و آزار قرار گرفته و دائماً احساس «غم و تنهایی» بکند. این مدل معروف درباره این ماجرا گفته است: «من با طرف فلسطینی خانواده ام بودم و وقتی به کالیفرنیا رفتیم از میان آن ها بیرون کشیده شدم. دوست داشتم هر روز با پدرم باشم و با او بزرگ شوم و بتوانم به طور کلی در یک فرهنگ مسلمانی زندگی و تحصیل و آن را اجرا کنم اما این فرصت به من داده نشد».

بلا حدید در مورد دوران زندگی اش در سانتا باربارا نیز گفته که در این دوران با «نام گذاری های نژادپرستانه» مواجه شده و «برای مدت های طولانی دلم برای آن بخش از خودم تنگ شده بود و این موضوع باعث شد که خیلی خیلی غمگین و تنها باشم». بلا حدید قرار است اولین تجربه بازیگری خود را در سریال پرطرفدار Ramy از شبکه Hulu داشته باشد، سریالی در مورد یک آمریکایی مسلمان نسل اولی که یک ماجراجویی عرفانی را در محله زندگی خانوادگی اش در نیوجرسی که از لحاظ سیاسی بسیار دوقطبی است تچربه می کند. بلا فاش کرده است که این نقش تمایل او برای رفتن دوباره به سمت میراث پدری اش به عنوان یک مسلمان برانگیخته است، میراثی که بعد از جدایی والدینش نتوانست بیشتر به آن نزدیک شود.

بلا حدید تشریح کرده است که هنگام فیلمبرداری این سریال، وقتی تیم سازنده یک تیشرت که روی آن نوشته شده بود «فلسطین را آزاد کنید» را به او هدیه دادند، باعث گریه او شدند: «نمی توانستم احساساتم را کنترل کنم. علیرغم بدنیا آمدن در فرهنگ عربی و عرب بودن، این اولین باری بود که در میان افرادی با ذهنیت مشابه خودم بودم. می توانستم خودم را ببینم». بلا حدید افزوده است که دوستی او با ستاره سریال، رامی یوسف، به او کمک کرده تا احساس آرامش بیشتری در بررسی دین پدری اش داشته باشد. در می ۲۰۲۱ بود که بلا در یک اعتراض حمایتی از فلسطین در نیویورک سیتی شرکت کرد و از آن زمان، در نزاع بین فلسطین و اسراییل از کشور پدری اش پشتیبانی می کند.

حدید پس از حضور در این گردهمایی در اکانت اینستاگرامی اش نوشت: «این احساس قلبی ام بود…که با این فلسطینی های متعدد بسیار زیبا، باهوش، محترم، دوست داشتنی، مهربان و سخاوتمند در یک جا باشم… احساس تماماً خوبی بود. ما نسل بسیار کمیابی هستیم». او همچنین تصویری از خودش در حال گریه را منتشر کرد در حالی که نوشته بود «حس عمیقی از درد» را برای مردم فلسطین حس می کند، بعد از اینکه سال گذشته درگیری ها در غزه از سر گرفته شد. وی در پیامی نوشت: «نمی توانید از تماشای اینکه زندگی انسان ها از آن ها گرفته می شود احساسی نداشته باشید. زندگی فلسطینی ها زندگی است که می تواند به تغییر جهان کمک کند و این زندگی ها در عرض چند ثانیه از ما گرفته می شوند». او در پست دیگری تصریح کرده است که احساسات «ضد یهودی درست نیست» و «مردم یهود مسئول اعمال ارتش اسراییل یا سیاست های دولت اسراییل نیستند».

این مدل مشهور در مورد میراث فلسطینی و حمایت همیشگی اش از اعتراضات فلسطینی ها گفته و تصویری از خود در چهار اعتراض حمایت از فلسطینی دیگر نیز ابراز کرده است. حدید گفته است: «موضوع دین نیست. بحث تنفر پراکنی نسبت به یکدیگر نیست. ماجرای استعمارگری اسراییلی ها، پاکسازی قومی، اشغال نظامی و آپارتاید نسبت به مردم فلسطینی است که سال هاست ادامه دارد». حدید همچنین با قرار دادن عکسی از عروسی پدربزرگ و مادربزرگش در فلسطین در سال ۱۹۴۱ نوشته است: « من خانواده ام را دوست دارم. پیشینه ام را دوست دارم. فلسطین را. دوست دارم».

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.