رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین درس‌هایی که مدیران بزرگ دنیای فناوری از استیو جابز آموخته‌‌اند

«استیو جابز» مرد نامدار حوزه فناوری در مسیر محقق کردن رویاهایش توانست اثری از خود برجای بگذارد که سایر بزرگان فناوری از آن به خوبی یاد می‌کنند. «بیل گیتس»، «ایلان ماسک» و «تیم کوک» درس‌هایی را از استیو جابز آموخته‌اند و آن تجربه ارزشمند را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، در این مطلب بهترین درس‌هایی که رهبران بزرگ فناوری از استیو جابز آموخته‌اند را مرور می‌کنیم.

ده سال قبل، استیو جابز پس از چندین سال مبارزه با سرطان در سن ۵۶ سالگی درگذشت ولی با مرگ وی، یاد و نامش از صحنه روزگار محو نشد. با وجودی که رهبران سایر شرکت‌های بزرگ فناوری به نوعی رقیب استیو جابز محسوب می‌شوند، اما از وی درس‌هایی آموخته‌اند.

از تیم کوک مدیر عامل فعلی اپل گرفته تا بیل گیتس و ایلان ماسک از استیو جابز و خلاقیت و موفقیت وی به خوبی یاد می‌کنند.

بیل گیتس: استیو جابز حین سخنرانی جمعیت را مسحور می‌کرد

بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت و استیو جابز مدیرعامل اپل رابطه همکاری و دوستانه‌ای داشتند و پس از فوت استیو جابز، بیل گیتس در توییتر نوشت:

«خوش شانس بودم که با استیو جابز همکاری می‌کردم و این برای من افتخاری بزرگ است. دلم برای استیو بی‌نهایت تنگ می‌شود.»

بیل گیتس می‌گوید به استیو جایز به دلیل توانایی صحبت کردن در جمع و مسحور کردن مخاطبان حسادت می‌کرده است. بیل گیتس اشاره می‌کند:

«استیو جابز در ایجاد انگیزه در مخاطبان جادوگر بود. چون من خودم هم جادوگر کوچکی بودم، بنابراین تحت جادوی او قرار نمی‌گرفتم. اما می‌دیدم که می‌تواند دیگران را طلسم کند. وقتی به مردم نگاه می‌کردم، متوجه می‌شدم که مسحور استیو جابز شده‌اند.»

بیل گیتس معتقد است که استیو جابز استعدادی ذاتی در جذب مخاطب داشت.

تیم کوک بعد از فوت استیو جابز از فقدان او می‌گوید

تیم کوک بعد از فوت استیو جابز مسئولیت سنگینی برعهده داشت و باید سکان‌داری اپل را برعهده می‌گرفت. وی با وجودی که ۱۴ سال به صورت مستقیم با استیو جابز کار می‌کرد، اما بعد از فوت وی اعلام کرد که آمادگی جانشینی او را ندارد.

وی در سخنرانی در جمع فارغ التحصیلان سال ۲۰۱۹ دانشگاه استنفورد اعلام کرد:

«چهارده سال قبل استیو جابز روی سن رفت و اعلام کرد زمان محدود است و بنابراین نباید آن را هدر داد. مربیان شما را به مرز آمادگی می‌رسانند، اما به مرحله اعتماد به نفس کامل برای آمادگی کامل نمی‌رسانند.»

تیم کوک نیز بعد از فوت استیو جابز احساس تنهایی می‌کرد و با وجودی که آمادگی لازم برای تصدی امور را داشت ولی هنوز تصور می‌کرد بدون وزنه سنگینی همچون استیو جابز نمی‌تواند به تنهایی مسیر را طی کند. تیم کوک می‌گوید با وجودی که سال‌ها در کنار استیو جابز بوده و آمادگی لازم را کسب کرده ولی درنهایت باید خودش با شهامت و شجاعت بقیه مسیر را طی می‌کرد و درنهایت متوجه شده که مربیان تا مرز آمادگی فرد را آموزش می‌دهند ولی درنهایت جسارت نهایی را خود فرد باید از خود نشان دهد.

ایلان ماسک: استیو جابز توانایی جذب افراد قوی و ایجاد انگیزه در آنها را داشت

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل تسلا در مصاحبه سال ۲۰۱۸ با Autobild.tv به این موضوع اشاره کرد که استیو جابز را تحسین می‌کرده است. ایلان ماسک می‌گوید استیو جابز توانایی بی‌نظیری در جذب افراد با استعداد و پرورش نیروهای وفادار داشت.

ایلان ماسک توضیح می‌دهد که توانایی جذب افراد توانمند و ایجاد انگیزه در افراد بزرگ برای کسب موفقیت یک شرکت بسیار مهم است و استیو جابز از پس چنین کاری به خوبی برمی‌آمده است.

جانی آیو: استیو جابز کنجاوترین فردی بود که در زندگی‌ دیده‌ام

جانی آیو، طراح ارشد سابق اپل نیز خاطرات بسیاری از استیو جابز دارد و از او به عنوان نزدیک‌ترین و وفادارترین دوست خود یاد می‌کند.

جانی آیو در مصاحبه با وال استریت ژورنال اعلام کرد:

«استیو جابز بدون شک، کنجکاوترین انسانی است که تاکنون ملاقات کرده‌ام. کنجکاوی سیری ناپذیر او نامحدود بود و این موضوع باعث ایجاد حواس‌پرتی در او نمی‌شد. او با هیچ موضوعی به صورت منفعلانه برخورد نمی‌کرد. برای همه کارها پرانرژی و بی‌قرار بود.»

جانی آیو می‌گوید چنین میزانی از کنجکاوی در موفقیت استیو جابز نقش حیاتی داشت. او صرفا برای یادگیری کنجکاو نبود و سطح کنجکاوی فراتر ازاین را به نمایش می‌گذاشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.