رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین سریال‌های تلویزیونی از نگاه انجمن فیلم آمریکا

انجمن فیلم آمریکا به‌عنوان یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین انجمن‌های سینمایی در دنیا اخیرا از لیست بهترین سریال‌های تلویزیونی که در یک سال اخیر منتشر شده‌اند، رونمایی کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، انجمن‌های سینمایی همیشه گروه‌های جذابی به نظر می‌رسند. چراکه عضویت و تعامل با آن‌ها این فرصت برای هواداران سینما ایجاد می‌کند تا با سطح جدیدی از خلاقیت و دانش‌های سینمایی مواجه شوند. هرچه این انجمن‌ها شناخته‌شده‌تر باشند احتمالا می‌توان اعتماد بیشتری به داده‌های آن‌ها داشت. یکی از شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین انجمن‌های سینمایی در دنیا انجمن فیلم آمریکا لقب می‌گیرد. این انجمن در سال ‍۱۹۶۷ در لس‌آنجلس تاسیس شد و مجموعه‌ای غیرانتفاعی است. انجمن سینمای آمریکا به عنوان یک سازمان هنرهای ملی تأسیس شد تا با حفظ میراث فیلم آمریکا، آموزش نسل بعدی فیلم‌سازان را برعهده بگیرد و البته از هنرمندان و آثارشان قدردانی کند.

اما جذاب‌ترین بخش فعالیت انجمن سینمای آمریکا انتشار لیست‌هایی است که براساس استانداردهای این مجموعه شکل می‌گیرند. در کنار لیست‌هایی که این انجمن برای بهترین آثار تاریخ سینما منتشر کرده، لیست‌هایی هم وجود دارند که به صورت سالانه از سوی این انجمن منتشر می‌شود. یکی از این لیست‌ها، لیست بهترین سریال‌های تلویزیونی سال است که اخیرا از سوی انجمن سینمای آمریکا منتشر شده است. بنابراین در ادامه می‌توانید با بهترین سریال‌های تلویزیونی از نگاه انجمن فیلم آمریکا آشنا شوید.

The Queen’s Gambit | گامبی وزیر

نمره منتقدان: ۱۰۰ از ۱۰۰

والتر تویس، رمان‌نویس آمریکایی، در سال ۱۹۸۳ کتابی منتشر کرد که حالا می‌توانید بهترین اقتباس تلویزیونی ممکن از آن را تماشا کنید. این مینی سریال که مدتی پیش از سرویس استریم نتفلیکس منتشر شد تنها ۷ اپیزود دارد که تماشای متوالی آن‌ها کمتر از هفت ساعت زمان می‌خواهد. «گامبی وزیر» یک روایت بی‌بدیل و باورنکردنی از شطرنج ارائه می‌دهد. اگر تصور می‌کنید شطرنج در بهترین حالت ورزشی است که هیجانش را حذف مهره‌های سیاه و سفید خلاصه می‌کند، احتمالا «گامبی وزیر» نگاه شما به این ورزش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

خلاصه داستان: بث هارمون در یک یتیم‌خانه زندگی می‌کند. او که پدر و مادرش را از دست داده رویاهای بزرگی در سرش دارد اما مشکل اساسی این است که شرایط حتی شبیه به آن‌چه او برای رسیدن به حداقل‌ها نیاز دارد هم نیست. بث در عین حال که درگیری‌های عاطفی و روانی بسیاری دارد به داروهای آرامش‌بخش و نوشیدنی‌های الکی هم اعتیاد پیدا می‌کند. اما استعدادی درون بث می‌درخشد که تنها روی صفحات شطرنجی و مهره‌های سیاه و سفید خودش را نشان می‌دهد.

The Good Lord Bird | پرنده خدای مهربان

نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

این مینی سریال توسط جیسون بلام، تهیه‌کننده شناخته‌شده فیلم‌های ترسناک و مالک استودیوی فیلم‌سازی بلام‌هاوس، تهیه‌کنندگی شده اما به هیچ‌وجه عنوانی ترسناک نیست. «پرنده خدای مهربان» براساس رمانی پرفروش و پرافتخار به همین نام ساخته شده و بازیگران شناخته‌شده‌ای مثل اتان هاوک هم در آن هنرنمایی کرده‌اند. منتقدان که این فیلم را به‌دلیل صداقت تاریخی‌اش در روایت واقعیت‌های تاریخ آمریکا ستایش کرده‌اند، آن را یکی از بهترین مینی سریال‌های چند سال اخیر می‌دانند. اتان هاوک برای هنرنمایی در این سریال نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول سریال محدود گلدن گلوب هم شد اما این جایزه را در دریافت نکرد.

خلاصه داستان: هنری شکلفورد پسربچه‌ای است که به تازگی از بردگی آزاد شده و با یک طرفدار آزادی سیاهپوستان و لغو برده‌داری به نام جان براون آشنا شده است. هنری که پسرکی کنجکاو و جنجال‌طلب است خیلی زود خودش را در جریان حمله به اسلحه خانه ارتش پیدا می‌کند. این اتفاق در نهایت شروع جنگ داخلی آمریکا را کلید می‌زند.

Ted Lasso | تد لسو

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

سریال «تد لسو» در حقیقت تنها سریال کمدی در لیست بهترین سریال‌های تلویزیونی از نگاه انجمن فیلم آمریکا در سال گذشته است. این سریال که توسط سرویس استریم اپل پلاس ساخته و منتشر شده تنها به پخش سه قسمت ابتدایی‌اش نیاز داشت تا به شدت مورد توجه قرار بگیرد و خیلی زود برای فصل دوم هم تمدید شود. فصل اول سریال «تد لسو» تنها ۱۰ قسمت دارد و سرویس استریم اپل پلاس پس از موفقیت این ده قسمت این سریال را برای فصل سوم هم تمدید کرد. اگر از هواداران فوتبال هستید، این سریال حسابی نظر شما را به خودش جلب می‌کند.

خلاصه داستان: مالک جدید یک باشگاه لیگ برتری انگلیس برای انتقام از همسرش که حالا از او جدا شده اما عاشق باشگاهی است که او مالکیت آن را برعهده دارد، یک مربی فوتبال آمریکایی به نام تد لسو را با تصور این‌که هیچ تجربه‌ای در فوتبال حرفه‌ای ندارد به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب می‌کند اما تد لسو برخلاف انتظارات ظاهر می‌شود.

The Crown | تاج

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

تلاش‌های سرویس استریم نتفلیکس برای ساخت درام‌های تاریخی همیشه جذاب به نظر می‌رسد و سریال «تاج» یکی از نمونه‌های جالب آن است. پخش این سریال از سال ۲۰۱۶ آغاز شد و حالا در پایان فصل چهارم قرار دارد. فصل چهارم سریال «تاج» برنده جایزه بهترین سریال تلویزیونی گلدن گلوب هم شد و به همین دلیل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این سریال در حقیقت اقتباسی آزاد از زندگی ملکه الیزابت دوم است و وقایع زندگی او از سال ۱۹۴۷ تا زمان معاصر را به تصویر می‌کشد. منتقدان سینمای انگلیس از روایت‌هایی که در این سریال شکل می‌گیرد، انتقاد کرده بودند چراکه باور داشتند این وقایع کاملا براساس رویدادهای تاریخی نیست و بخشی از آن برای جذابیت بیشتر تغییر کرده است.

حتی الیور دودن، وزیر فرهنگ وقت بریتانیا، در یک در سخنانی خواستار آن شده بود که در ابتدای هر قسمت از مجموعه تلویزیونی «تاج» به مخاطب یادآوری شود که داستانی خیالی را تماشا می‌کند. او باور داشت این آگاهی‌رسانی به مخاطبان جوانی که تاریخچه زندگی ملکه الیزابت دوم را نخوانده‌اند، کمک می‌کند تا درک بهتری از واقعیت تاریخی زندگی ملکه انگلیس کسب کنند. در غیر این صورت، ممکن است داستان را با واقعیت اشتباه بگیرند. پیش از این اِرل اسپنسر، برادر شاهزاده دایانا، درخواستی مشابه را مطرح کرده بود.

با این حال نتفلیکس در بیانیه‌ای رسمی در واکنش به این انتقادات اعلام کرد که مخاطبان سریال «تاج» به خوبی می‌دانند که این عنوان در حقیقت یک روایت غیرواقعی و اقتباسی آزاد از رویدادهای تاریخی است. بنابراین دلیلی برای ذکر این مسئله وجود ندارد.

خلاصه داستان: الیزابت الکساندرا مری در بیست و یکمین روز آوریل ۱۹۲۶ به دنیا آمد. او در سال ۱۹۴۷ ازدواج کرد و بعدها به ملکه انگلیس بدل گشت.

Bridgerton | بریجرتون

نمره منتقدان: ۸۹ از ۱۰۰

سرویس استریم نتفلیکس معمولا به ساخت سریال‌های نوجوان‌پسند یا فانتزی‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود. بنابراین وقتی عناوین متفاوتی را به کاربرانش عرضه می‌کند، بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرد و سریال «بریجرتون» این حقیقت را آشکار کرده است. این سریال که چندی پیش منتشر شد بدون استفاده از بازیگرانی شناخته‌شده و مشهور به محبوبیتی دست‌نیافتنی دست پیدا کرد و با شکستن رکورد سریال «ویچر» به پربیننده‌ترین سریال سرویس استریم نتفلیکس تبدیل شد. این درام تاریخی با قراردادن یک روایت عاشقانه در مرکز ماجرا تلاش می‌کند تا یک عنوان متمایز باشد و در رسیدن به هدفش هم موفق عمل کرده است. نتفلیکس خیلی سریع ساخت فصل دوم این سریال را تایید کرد.

خلاصه داستان: هشت خواهر و برادر از خانواده قدرتمند و ثروتمند بریجرتون در دوران ریجنسی که بخش مهمی از تاریخ بریتانیا است در تلاش هستند تا آدم‌هایی را برای دوست‌داشتن پیدا کنند.

Lovecraft Country | سرزمین عاشقانه

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

سریال «سرزمین عاشقانه» براساس رمانی به همین نام ساخته شد و از سرویس استریم HBO Max انتشار پیدا کرد. رمان «سرزمین عاشقانه» در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و خیلی سریع به محبوبیت عجیبی دست پیدا کرد. جی جی آبرامز و جردن پیل به‌عنوان دو تن از تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های شناخته‌شده هالیوود وظیفه تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده داشته‌اند و جاناتان میجرز و جورنی اسمولت هم بازیگران اصلی آن هستند. اگرچه این سریال از رویدادهایی تاریخی برای پیش‌بردن داستانش استفاده می‌کند اما به دلیل استفاده از ویژگی‌های ژانر ترسناک هم مورد توجه قرار می‌گیرد و به همین دلیل یکی از جذاب‌ترین سریال‌های چند وقت اخیر است.

خلاصه داستان: مردی جوان به نام آتیکوس فریمن در دوران قوانین تبعیض و جدایی نژادی در دهه ۱۹۵۰ در آمریکا موسوم به جیم کرو برای پیدا کردن پدر خود وارد عمل می‌شود. او که اطلاعات جذابی به دست آورده با کمک عمویش جرج و دوستش لتی لوییس به رازهای عجیبی پی می‌برد که می‌تواند اهمیت تاریخی خانواده فریمن را نشان دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.