رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین سکانس‌های دادگاه در سینمای ایران

فیلم‌های مهم بسیاری مانند ۱۲ مرد خشمگین، محاکمه در نورنبرگ، کشتن مرغ مقلد و … در ژانر درام دادگاهی ساخته شده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از سینماتیکت، با وجود اینکه در سینمای ایران به آن معنا درام‌های دادگاهی نداریم اما تعدادی از فیلم‌های مطرح ایرانی نیز سکانس‌های مهم و تاثیرگذاری را به تصویر کشیده‌اند که در دادگاه می‌گذرد. چند نمونه از این سکانس‌ها را مرور کنیم.

دادگاه کدام فیلم از نظر شما تاثیرگذارتر بوده است؟

هامون (داریوش مهرجویی)

معروف‌ترین سکانس دادگاه در سینمای ایران متعلق به هامون است که با بازی درخشان خسرو شکیبایی دیالوگی عاشقانه و ماندگار خلق می‌شود.

جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)

سکانس آغازین فیلم فرهادی که با دو شخصیت اصلی و در دادگاه می‌گذرد را می‌توان یکی از بهترین‌ها دانست. سکانسی که عشق و تعهد نادر به پدرش و استیصال سیمین را به بهترین شکل به بیننده نشان می‌دهد.

هیس دخترها فریاد نمیزنند (پوران درخشنده)

یکی از دردناک‌ترین سکانس‌های دادگاهی در سینمای ایران متعلق به این فیلم است. صحنه که شخصیت اصلی به دلیل کمک به دخترکی که او را یاد کودکی خودش می‌انداخته باید محاکمه شود و تمام شواهد علیه اوست.

خشم و هیاهو (هومن سیدی)

در این فیلم یک دادگاه جنایی داریم که به موضوع قتل می‌پردازد. دختری که از روی جنون عشق مرتکب قتل شده یا برای حمایت از معشوقش قتلی را گردن می‌گیرد.

عرق سرد (سهیل بیرقی)

نمونه‌ای از هزاران دادگاه خانوادگی‌ را به نمایش می‌گذارد که زن برای بخشیدن مهریه و گرفتن حقوق دیگر پا به دادگاه گذاشته. و البته ناکام بازمیگردد.

متری شیش و نیم (سعید روستایی)

این فیلم محاکمه یکی از بزرگترین قاچاقچی‌های مواد مخدر را نشان می‌دهد و سعی دارد با دیالوگ‌های رد و بدل شده بین قاضی و ناصر خاکزاد اطلاعاتی درباره شخصیت ناصر و گذشته اش در اختیار تماشاگر بگذارد.

من مادر هستم (فریدون جیرانی)

دادگاه این فیلم نیز یک دادگاه جنایی‌ست که قرار است برای یک پرونده قتل حکم صادر کند. مونولوگ طولانی فرهاد اصلانی و صحبت از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده و اکنون دخترش را قربانی کرده، بسیار تلخ و تاثیرگذار است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.