رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین گجت های پوشیدنی ۲۰۱۶ +تصاویر

اصطلاح تکنولوژی پوشیدنی به دسته‌ای خاص از وسایل دیجیتال اطلاق نشده و می‌تواند هر نوع گجت دارای قابلیت اتصال به بدن را شامل شود، اما مواردی همچون ساعت‌ هوشمند، ردیاب‌ سلامت و همچنین هدست‌ واقعیت مجازی بیشتر نزد کاربران شناخته شده هستند.

 به کمک این وسایل، دنیای الکترونیک به بدن انسان متصل شده و با تغییر دادن سبک برقراری ارتباط با دستگاه‌های دیجیتال، نحوه تعامل انسان با محیط اطرافش را دگرگون می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از گجت نیوز، در سال جاری به بررسی و معرفی محصولات متنوعی در این حوزه پرداختیم، اما با نزدیک شدن به پایان ۲۰۱۶ بهتر است تا نگاهی بر بهترین گجت های پوشیدنی سال داشته باشیم.

۲۰۱۶ را باید سال انقلاب هدست‌های واقعیت مجازی بدانیم، چرا که این وسایل از حالت عجیب و خاص خود خارج شده و رفته رفته در حال تبدیل‌شدن به یک گجت متداول در میان کاربران هستند. با توجه به این موضوع و همچنین ارائه محصولاتی قدرتمند در حوزه ترکیب دنیای واقعی و مجازی، هدست‌های واقعیت مجازی نقش برجسته‌ای در بهترین گجت های پوشیدنی سال ۲۰۱۶ برای خود کسب کرده‌اند.

Google Daydream View

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیگوگل دی‌ دریم ویو مبتنی بر گوشی‌های هوشمند بوده و همانطور که از نام آن واضح است، توسط غول بزرگ دنیای تکنولوژی یعنی گوگل ساخته شده است. اگرچه دی‌ دریم ویو در حال حاضر از رقیب سامسونگی خود (Gear VR) عقب افتاده، اما با داشتن پشتوانه‌ای همچون گوگل و همچنین توانایی‌های سخت افزاری، انتظار می‌رود تا به زودی شاهد پیشرفت روز افزون آن باشیم. برای این هدست توانمند به زودی محتوای زیادی تولید شده و دست کاربران برای سفر به واقعیت مجازی از این نیز بازتر خواهد شد. در حال حاضر، تعداد کمی بازی برای آن تولید شده و با تعداد کمی از گوشی‌های هوشمند سازگاری دارد.

نکته متمایز کننده گوگل دی‌ دریم ویو به عنوان یکی از بهترین گجت های پوشیدنی سال ، به کار رفتن پارچه‌ای بسیار نرم و لطیف در بدنه آن است که حس خوبی حین استفاده به کاربر منتقل می‌کند. همچنین اشاره‌گر از راه دور این هدست، هرچند بسیار متفاوت با کنترلرهای آکولوس ریفت و اچ‌ تی سی وایو، شباهت بسیار زیادی با کنترل از راه دور کنسول Wii شرکت نینتندو دارد.
Fitbit Flex 2

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیفیت‌ بیت فلکس ۲ طراحی بسیار نازکی داشته و در دسته بندی خود به عنوان یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مدل‌ها قرار می‌گیرد. این ردیاب سلامتی بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال تعقیب وضعیت سلامت خود به صورت ناشناس و مخفیانه بوده (شبیه به دستبند عادی) و از طرفی مایل به پرداخت هزینه زیادی به این منظور نیستند.

این دستبند بدون نمایشگر عرضه می‌شود تا به این طریق قادر باشد تنها به عنوان یک گجت دنبال‌کننده‌ حرکات ورزشی وظیفه‌ خود را انجام دهد. این دیوایس به چهار چراغ ال ای دی برای نمایش اطلاعات و پیام‌های مختلف به کاربر مجهز شده و به خاطر ضد آب بودن، با عنوان Swim Proof یاد می‌شود، به این معنی که کاربر می‌تواند در محیط‌هایی همچون استخر و حمام نیز آن را همراه خود داشته باشند.
TomTom Touch

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیردیاب اخیر تام‌ تام یک پله بالاتر از ردیابی عادی و متداول در بهترین گجت های پوشیدنی رفته و می‌تواند به اندازه‌گیری عضله و چربی بدن نیز بپردازد. صفحه لمسی، مانیتور ضربان قلب و طراحی ظریف به همراه داشتن قابلیت سفارشی‌سازی بند دستبند، از دلایلی هستند که تام‌ تام تاچ را در بالای لیست بهترین گجت های پوشیدنی به منظور ردیابی تناسب اندام کاربر قرار می‌دهند. تام‌ تام تاچ قادر است تا ترکیبات بدن شما را تجزیه و تحلیل کرده و درصد چربی و عضلات را نمایش دهد. محاسبه تعداد ضربان قلب، میزان کالری مصرف شده و همچنین قدم‌های برداشته شده از دیگر امکانات این گجت به شمار می‌روند.
Samsung Gear VR

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیهمانطور که در مطلب بررسی دو هدست واقعیت مجازی برتر در سال ۲۰۱۶ به آن اشاره کردیم، در بخش بهترین گجت های پوشیدنی واقعیت مجازی موبایل، سامسونگ گیر وی آر بدون چون و چرا در بالای سر گوگل دی‌ دریم ویو می ایستد. تاکنون برای گیر وی‌آر، بالغ بر ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی تولید شده که بخش اعظم آن‌ها به بازی‌های موبایل اختصاص پیدا کرده است، اما از زمان عرضه دی‌ دریم، حدود ۱۲ بازی مخصوص آن در فروشگاه گوگل پلی یافت می‌شوند.

مدل به روز رسانی شده سال ۲۰۱۶ نسبت به مدل قبلی ویژگی جدیدی را همراه ندارد، اما فضای داخلی بزرگ‌تر و تهویه هوای بهتر به کاربر برای نگه‌داشتن دستگاه برای مدت زمانی بیشتر کمک خواهند کرد. در حالت کلی، در بخش سخت افزاری نیز گیر وی آر توانمندتر ظاهر شده و به عنوان نمونه، میدان دید عریض‌تری را ارائه می‌کند. این هدست همچنین توسط بیشتر گوشی‌های هوشمند (تمامی پرچمداران معرفی شده سامسونگ در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) بر خلاف دی دریم پشتیبانی می‌شود که نقطه قوت آن در بخش ایستگاه پایه است. از این نکته بسیار مهم نمی‌توان چشم پوشی کرد که بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های هدست‌های آکولوس، همواره تلاش زیادی برای ارائه نسخه‌های سبک‌تر و منطبق با گیر وی‌آر می‌کنند.
Garmin Vivoactive HR

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنییکی دیگر از بهترین گجت های پوشیدنی سال ۲۰۱۶ به یک ردیاب سلامت اختصاص پیدا می‌کند که این بار به جای دستبند، در قالب ساعت ظاهر شده است. گارمین ویوو اکتیو اچ آر قادر است تا تعداد قدم‌های برداشته شده را ثبت کرده و میزان کالری مصرف‌شده را محاسبه کند تا به این ترتیب کاربر را از سلامت جسمانی خود مطلع نگه دارد. جی پس اس، مانیتور ضربان قلب و ردیابی برای شناگران، فشارسنج هوا، قطب‌نما الکتریکی، نوتیفیکیشن هوشمند و کنترل موسیقی از دیگر قابلیت‌های این ساعت هوشمند محسوب می‌شوند. گفتنی است باتری این ساعت با استفاده عادی حین خاموش بودن دائم جی پی اس، تا ۸ روز بدون شارژ دوام خواهد آورد.
Microsoft HoloLens

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیبا قرار دادن نام هولولنز در زمره بهترین گجت های پوشیدنی سال، کمی روال در پیش گرفته تاکنون را عوض خواهیم کرد، چرا که بر خلاف آیتم‌های معرفی شده در بالا این محصول هنوز به صورت تجاری برای خرید مشتریان عرضه نشده است. بسته واقعیت افزوده (Augmented Reality) مایکروسافت با وجود عدم عرضه در بازارهای جهانی به صورت عمومی، به عنوان یکی از هیجان‌انگیرترین محصولات معرفی شده در سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رود که تجربه‌ای متفاوت از دنیای مجازی ارائه می‌کند.

بد نیست بدانید واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است، به این معنی که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه‌سازی می‌کند. وجه تمایز اصلی بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیه عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند. دیدن یک پوکمون (مجازی) بر روی میز اتاق شما (واقعی) می‌تواند مثال ساده از واقعیت افزوده باشد.

با وجود میدان دید کم، محتوای نه چندان زیادی و قیمت نجومی ۳ هزار دلاری مایکروسافت هولولنز، عاشقان تکنولوژی به هیچ عنوان دست از سر آن برنخواهند داشت. ترکیب جهان واقعی اطراف خود با محتویات مجازی و خیالی می‌تواند نحوه تعامل با دنیای دیجیتال را به طور کامل تغییر دهد.
Fitbit Charge 2

 با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیفیت بیت مدل دیگری نیز برای کاربران عرضه کرده که این بار برخلاف فلکس ۲ آن چنان ساده و بی آلایش نیست. فیت بیت شارژ ۲ یه یک صفحه نمایش او ال ای دی مجهز شده و مانیتور ضربان قلب کاربر را به دست خواهد گرفت. همچنین یک قابلیت به عنوان راهنمای تنفس نیز در یکی از بهترین گجت های پوشیدنی سال قرار داده شده تا به این وسیله متعاد‌ل‌سازی دما بدن بعد از اتمام تمرین را به خوبی انجام دهید.
Samsung Gear S3

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیسامسونگ گیر اس ۳ را باید در بهترین گجت های پوشیدنی سال به عنوان یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین آیتم‌ها دانست که فارغ از امکانات فوق‌العاده داخلی، ظاهر بسیار زیبایی دارد. این ساعت در سال جاری در دو مدل کلاسیک و فرانتیر (Classic & Frontier) عرضه شد که با داشتن ویژگی‌هایی همچون صفحه نمایش سوپر امولد ۱٫۳ اینچی با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل، مقاومت در برابر آب و خاک، قابلیت سامسونگ پی (Samsung Pay)، جی‌ پی‌ اس، باتری فوق‌العاده ۳۸۰ میلی آمپر ساعتی و دیگر امکانات توجه زیادی را به سمت خود جلب کرد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خبری از اندروید در این ساعت نبوده و تایزن نسخه ۲٫۳٫۱ سیستم عامل سامسونگ گیر اس ۳ در نظر گرفته شده است.
Apple Watch Series 2

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیدر بین تمامی ساعت‌های هوشمند، باید اپل واچ ۲ را به عنوان بهترین محصول در ۲۰۱۶ انتخاب کرد تا در بالای این شاخه از بهترین گجت های پوشیدنی سال بایستد. این ساعت به اندازه‌ای جذاب است تا محدودیت استفاده از آن تنها برای کاربران آیفون نکته‌ای منفی برای آن محسوب نشود. هر چند اپل واچ ۲ به عنوان نسخه ۲۰۱۶ ساعت اپل در بخش داخلی با نسل قبلی تفاوت‌های زیادی داشته و ویژگی‌های مختلفی همچون قابلیت ضد آب بودن، صفحه نمایش روشن‌تر و جی پی اس داخلی به آن اضافه شده، اما در بخش ظاهری تفاوت اندکی به خود دیده است. هنر اصلی اپل واچ را باید در جا دادن تمامی این امکانات در یک قالب کوچک دانست، چرا که در مقایسه با بسیاری از ساعت‌های هوشمند رقیب، اندازه بسیار کوچک‌تری دارد.
HTC Vive

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیهمانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، هدست‌های واقعیت مجازی حضور پررنگی در بهترین گجت های پوشیدنی دارند، از همین رو تعجبی نیست تا دو مورد آخر نیز به این دستگاه‌ها اختصاص پیدا کرده باشند. هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو که بر خلاف دو هدست معرفی شده تاکنون، از کامپیوتر (به جای گوشی هوشمند) قدرت می‌گیرد، دارای سیستم ردیابی بسیار هوشمندی بوده و از همین رو تجربه واقعیت مجازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اچ تی سی با مقیاس اتاق ۳۶۰ درجه‌ای خود کاربر را در دنیای مجازی کاملا غرق می‌کند. اگرچه این هدست واقعیت مجازی تا مدت‌ها به عنوان بهترین مدل در دنیا شناخته می‌شد، اما معرفی محصولی قدرتمندتر این لقب را از چنگ آن درآورد.

Oculus Rift with Touch controls

با بهترین گجت های پوشیدنی 2016 آشنا شوید +عکس

بهترین گجت های پوشیدنیاگرچه واقعیت مجازی به بازی و گیم ختم نشده و کاربردهای بسیار زیادی می‌توان برای آن در نظر گرفت، اما قرارگرفتن در دنیای بازی بهترین دلیلی است که کاربر را راضی می‌کند تا مبالغ بالایی برای خرید یکی از بهترین گجت های پوشیدنی صرف کند. کتابخانه غنی آکولوس از بازی‌های مختلف سبب می‌شود تا ریفت چند سر و گردن از وایو و دیگر رقبا بالاتر بایستد، چرا که ساخت قدرتمندترین هدست بدون داشتن محتوای خوب از لحاظ کمی و کیفی هیچ ثمره‌ای نخواهد داشت. بازی‌های آکولوس رنج مختلفی را شامل شده و از بازی‌های جنگی اول شخص و سوم شخص گرفته تا بازی‌های ورزشی همچون بسکتبال را پوشش می‌دهند.

البته، قرار گرفتن آکولوس ریفت در قله بهترین گجت های پوشیدنی به تنهایی به دست نیامده و کنترلرهای حرکتی این دستگاه در این انتخاب نقش عمده‌ای داشته‌اند، چنان که می‌بینیم آکولوس ریفت “با کنترلرهای لمسی” به عنوان برترین محصول پوشیدنی تکنولوژیک سال معرفی شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.