رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

به‌‌روزرسانی ویندوز ۱۰ مایکروسافت رسما منتشر شد

مایکروسافت جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز ۱۰ معروف به نسخه ۲۱H1 که در آن به جای عرضه امکانات جدید به بهبود کیفیت قابلیتهای موجود پرداخت شده است را رسما عرضه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مایکروسافت در خصوص کسب و کار ویندوز خود که حدود ۱۴ درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می دهد، رویکرد محتاطانه تری در پیش گرفته است. بیش از ۱.۳ میلیارد دستگاه با استفاده از سیستم عامل ویندوز کار می کنند و طبق آمار نت مارکت شیر، ویندوز ۱۰ با سهم ۵۹ درصدی در آوریل، برترین سیستم عامل رومیزی مانده است.

مایکروسافت پس از این که ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد، در سالهای اخیر به عرضه به‌روزرسانی هایی برای آن نظیر ابزارهایی برای طراحی اشیای سه بعدی، بکارگیری فیلترهای عکس و مشخص کردن بخشهایی از صحبت در وب سایتها پرداخته است. هر سال دو به‌روزرسانی برای ویندوز عرضه می شود در حالی که سیستم عامل مک و iOS اپل و اندروید گوگل تنها یک به‌روزرسانی دریافت می کنند.

مایکروسافت روند توسعه را در سال ۲۰۱۹ آهسته کرد و یک به‌روزرسانی معمولی در نیمه اول سال و پس از آن یک به‌روزرسانی معطوف به عملکرد را در نیمه دوم سال عرضه کرد. در سال ۲۰۲۰ که کاربران از ویندوز ۷ مهاجرت کردند، این شرکت استراتژی مذکور را تکرار کرد. اکنون با انتشار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ مه ۲۰۲۱، یک به‌روزرسانی کیفیت محور دیگر از راه می رسد.

پانوس پانای، مدیر محصول مایکروسافت ماه مه گذشته در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا اعلام کرده بود مردم ماهانه ۷۵ درصد زمان بیشتری در ویندوز ۱۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته سپری می کنند. مایکروسافت رشد سریع غیرمعمول فروش مجوزهای ویندوز ۱۰ برای رایانه های شخصی مصرفی را در چهار سه ماهه گذشته گزارش کرد.

بعضی از تغییراتی که در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ مشاهده می شوند عبارتند از:

سیستم ویندوز دفندر اپلیکیشن گارد که فایلهای آفیس را باز کرده و وب سایتها را به شکل ایمنی نمایش می دهد، عملکرد بهتری پیدا می کند.

مشکلی که باعث می شود به‌روزرسانی ها برای اکتیو دایرکتوری به آهستگی در رایانه شخصی کاربر آغاز شوند برطرف خواهد شد.

مرورگر وب Edge که در ابتدا بخشی از ویندوز ۱۰ بود، حذف می شود و اکنون نسخه جدیدی وجود دارد که مبتنی بر موتور کرومیوم است که مایکروسافت در به‌روزرسانی پاییز گذشته در ویندوز ۱۰ گنجاند. پشتیبانی از نسخه اصلی در ۹ مارس به پایان رسید. در نتیجه اگر کاربران دکمه استارت را کلیک کرده و Edge را سرچ کنند، دو مرورگر مختلف به آنها نشان داده نمی شود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، کاربران ویندوز ۱۰ برای بررسی قابل دسترس شدن این به‌روزرسانی می توانند در قسمت تنظیمات سیستم، به بخش “آپدیت اند سکیوریتی” مراجعه کرده، “ویندوز آپدیت” را چک کرده و دکمه “چک برای آپدیت” را کلیک کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.