رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

به بهانه تولد مجید انتظامی

مجید انتظامی، موسیقیدان و آهنگساز ایرانی در روز هجدهم اسفند ماه سال هزار و سیصد و بیست و شش چشم به جهان گشود.

اینتیتر – آوا سپهر؛ مجید انتظامی یکی از پرافتخارترین آهنگسازان ایران زمین است. صدای موسیقی او به عنوان وزنه ای در سینما به حساب می آید. او به گونه ای نت های موسیقی را به تحریر در میاورد و با داستان فیلم ها عجین می سازد که تا مدت ها هارمونی هایش در اذهان مخاطبان باقی می ماند.

مجید انتظامی در خانواده ای هنر پرور متولد شد. او فرزند عزت الله انتظامی، آقای بازیگر سینمای ایران است.

انتظامی از دوران ابتدایی شروع به فراگیری موسیقی کرد و یکسال پس از گرفتن دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شد. چندی بعد به آلمان سفر کرد و از کنسرواتوار برلین فارغ‌ التحصیل شد. در سال ۱۳۵۳ به ایران بازگشت و تدریس را در دانشگاه تهران و هنرستان عالی موسیقی آغاز کرد. او با ساخت موسیقی فیلم «سفر سنگ» به‌ طور حرفه‌ای وارد کار ساخت موسیقی فیلم شد.

مجید انتظامی

انتظامی با دریافت ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌ های بایسیکل ران، روز واقعه، آژانس شیشه‌ ای و دیوانه ‌ای از قفس پرید، برندهٔ بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.

 

به بهانه تولد مجید انتظامی آثار برگزیده اش را مرور می کنیم.

ترن، بایسیکل ران، راز خنجر، از کرخه تا راین، روز واقعه، آژانس شیشه ای، دوئل، نورا، دیوانه ای از قفس پرید، اعتراض، نون و گلدون، عروس افغان و من ترانه ۱۵ سال دارم از جمله فیلم هاییست که موسیقی های ماندگار و گوش نواز انتظامی در آنها شنیده می شود.

تحریریه این تیتر، تولد مجید انتظامی را به ایشان و اهالی موسیقی و سینما تبریک می گوید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.