رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بوگاتی به دنبال تولید یک مدل شاسی بلند خاص

تغییر سلیقه مشتریان بازار خودرو به سمت مدل های شاسی بلند باعث اتخاذ استراتژی های جدید توسط خودروسازان شده است. برای نمونه شرکت هایی مثل فراری و استون مارتین که همواره به تولید مدل های اسپرت مشهور بوده اند، توسعه یک اتومبیل شاسی بلند را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو ، کمپانی لامبورگینی هم که یکی از معروف ترین سازندگان خودروهای اسپرت به شمار می رود، اکنون مدل اوروس را بر روی خط تولید دارد. حال خبر می رسد بوگاتی نیز توسعه یک خودروی شاسی بلند را بررسی نموده و احتمالا در آینده نزدیک شاهد معرفی چنین مدلی از سوی شرکت فرانسوی خواهیم بود.

در نمایشگاه خودروی پاریس که این روزها توجه تمامی علاقه مندان را به خود جلب کرده، آقای استفان وینکلمان مدیر عامل بوگاتی در گفتگو با یکی از رسانه ها ضمن پذیرفتن احتمال اضافه شدن یک مدل شاسی بلند به جمع محصولات این کمپانی افزوده:

این برند برای ارایه مدل های بیشتر آماده است. موتور W16 امروز هسته اصلی بوگاتی است، اما همیشه به عنوان قلب تپنده باقی نخواهد ماند. ناگفته پیداست هر مدلی که نشان بوگاتی بر روی آن نصب می شود، باید دارای توانایی های فوق العاده ای بوده و به لحاظ اقتصادی نیز تولید آن توجیه پذیر باشد. از آنجایی که گروه فولکس واگن این روزها به دلیل عواقب ناشی از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی درگیر مشکلات مالی است، مساله توجیه اقتصادی می تواند برای بوگاتی مشکل ساز شود.

آقای وینکلمان در این باره گفته:ما باید بتوانیم سهامدارانمان را قانع کنیم که سرمایه گذاری های مرتبط توجیه پذیر هستند. وی در ادامه اضافه کرده که بوگاتی باید به جهانیان نشان دهد که به دنبال کاهش گازهای آلاینده است.

صحبت های آقای وینکلمان به معنای آن است که ما شاهد عرضه مدل شاسی بلند با موتور W16 نخواهیم بود. شاید بهره گیری از پیشرانه ای هیبریدی برای تامین نیروی شاسی بلند احتمالی این کمپانی یکی از راهکارها برای کنترل میزان آلایندگی باشد.

نکته جالب توجه اینکه در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس، یکی دیگر از مدیران رده بالای بوگاتی بدون اشاره به جزئیات بیشتر از بررسی چند شاسی و موتور برای مدلی شاسی بلند خبر داده است.

با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد بوگاتی هم بالاخره به فراری و استون مارتین پیوسته و یک خودروی شاسی بلند را برای مشتریان متمول خود توسعه خواهد داد.

گفتنی است کمپانی رولزرویس نیز چندی پیش با رونمایی از کالینان به جمع تولید کنندگان مدل های شاسی بلند پیوست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.