رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بیمه موبایل به جای گارانتی

در کاهش چشمگیر واردات رسمی گوشی موبایل که تعهد شرکت واردکننده به گارانتی کالا از جمله الزامات آن است، نوع جدیدی از گارانتی در بازار مرسوم شده که در آن شرکت‌ بیمه‌گذار گوشی را تا سقف ۶ میلیون تومان گارانتی می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، در حال حاضر موانعی از جمله کاهش موجودی کالای رسمی و افزایش نرخ دلار تاثیرات ناخوشایندی روی بازار موبایل داشته است که در نتیجه این امر، بار دیگر گوشی های بدون گارانتی و بدون نام شرکت واردکننده در بازار زیاد شده‌ است.

این در حالی است که پس از اجرای طرح رجیستری واردات گوشی برای یک دوره تقریبا طولانی تنها از طریق شرکت‌های واردکننده رسمی انجام شد و تمام کالاهای موجود در بازار دارای گارانتی و وارد کننده مشخص بودند.

در شرایط جدید، نوعی از گارانتی در بازار گوشی تلفن همراه مرسوم شده که در این روش بیمه یک شرکت بیمه گذار روی گوشی ارایه و گوشی تا سقف ۶ میلیون تومان بیمه می‌شود. پس از اینکه در پی رشد قیمت ارز قیمت گوشی رشد چشمگیری یافت و به تناسب قیمت برخی مدل‌ها از ۱۰ میلیون تومان فراتر رفت، در نبود گارانتی رسمی، نیاز به نوعی گارانتی جایگزین برای اطمینان‌بخشی در خریدهای با مبالغ سنگین در بازار احساس شد.

در ابتدا این بیمه به نام گارانتی به مشتریان معرفی می‌شد که سپس مشتری متوجه می‌شود این تضمین در واقع از سوی یک شرکت گارانتی کننده نیست بلکه بیمه یک شرکت بیمه‌گذار است.

با این روش برای مثال روز گذشته که دلار تقریبا ۲۰۰ تومان گران شد، قیمت یک آیفون ایکس ۲۵۶ به ترتیب با گارانتی شرکتی معتبر که سخت پیدا می شود ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، با بیمه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بدون گارانتی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار اعلام شد و به فروش رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.