رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بی توجهی رییس سازمان سنجش به اعتراضات داوطلبان ارشد | تغییری در تاریخ‌ برگزاری آزمون ارشد ایجاد نمی‌شود

در پی راه اندازی کمپین اعتراض به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از سوی تعدادی از داوطلبان، رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد هر سال “اسفندماه” خواهد بود، گفت: این آزمون حدود ۵۰۰ هزار داوطلب دارد و اعتراض یک یا دو درصد داوطلبان تاثیری در تغییر زمان برگزاری آن ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرسول پور عباس ضمن بیان این مطلب، در واکنش به تشکیل کمپین اعتراض به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اسفند ماه اظهار کرد: این آزمون سال های قدیم در اسفند ماه برگزار می‌شد تا اینکه در سال ۹۵ کشور به دلیل وقوع سیل تحت الشعاع قرار گرفت در نتیجه زمان برگزاری آزمون تعویق افتاد و چند سالی آزمون اردیبهشت ماه برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اسفند ماه بهترین زمان برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد است، خاطرنشان کرد: در واقع ما حدود ۵۰۰ هزار داوطلب برای این آزمون داریم که حدود ۱۳ هزار نفر که یک یا دو درصد داوطلبان را شامل می شود به زمان برگزاری این آزمون اعتراض دارند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: عده ای کارشان این است که برای آزمون ها کارزار یا کمپین ایجاد کنند به طوری‌که این کارزار برای آزمون ارشد سال گدشته نیز ایجاد شد و عده‌ای خواستار برگزاری آن در تابستان بودند. بنابراین این داستان ادامه دارد و تمام شدنی نیست.

دکتر پورعباس یادآور شد: تقویم آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور هر سال مرداد ماه اعلام می شود داوطلب ما از سال اول ما باید خود را برای ورود به دانشگاه آماده کند بنابراین یک یا دو ماه تاثیری در نتایج حاصله ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ آزمون مختلف توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و ما باید بر اساس تقویم آزمونی برنامه ریزی کنیم بنابراین تغییری در تاریخ برگزاری آزمون های اعلام شده ایجاد نخواهد شد.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: برنامه ریزی برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد حدودا از چند ماه پیش شروع شده‌است بنابراین تصور اینکه یک آزمون با این برنامه ریزی به تعویق بیفتد، شدنی نیست.

وی یادآور شد: بعد از تعطیلات نوروز نیز ما آزمون های زیادی اعم از فنی حرفه ای، علمی کاربردی، استخدامی، سراسری، کاردانی و غیره را داریم و باید آنها را در موعد مقرر برگزار کنیم بنابراین تقویم ما برای برگزاری آزمون تکمیل شده است و نمی‌توانیم تاریخ جدیدی در تقویم بگنجانیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد علت اینکه آزمون کارشناسی ارشد در اسفند ماه برگزار می شود نیز گفت: آزمون‌های ارشد و دکتری ما در دو مرحله برگزار می شوند بنابراین باید این زمان طوری برنامه ریزی شود که فرصت کافی برای مصاحبه و آزمون عملی داوطلبان وجود داشته باشد، لذا اسفند ماه بهترین زمان برای برگزاری این آزمون می باشد و زمان آن در سال‌های دیگر نیز تغییری نخواهد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.