رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تئاتر فجر فردا میزبان چه آثاری است؟

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در چهارمین روز برگزاری خود میزبان ۹ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۷ نمایش در بخش محیطی است.

به گزارش اینتیتر، در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر که روز دوشنبه چهارم بهمن ماه است، نمایش «سفید» کار کوکونا کاری از کشور ژاپن در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. این نمایش دو اجرا در ساعت ۲۰ و ۱۷ دارد.

«خرمهره» عنوان نمایشی است، نوشته فرهاد نقد علی و کار محسن قصابیان که در تالار «چهارسو» تئاتر شهر اجرا می‌شود. این نمایش به‌عنوان کاری از تهران ، در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ دقیقه به صحنه می‌رود.

تالار «سایه» در چهارمین روز جشنواره، شاهد اجرای نمایش «سار » نوشته میهران توماسیانو سارو اوستا و کار سارو اوستا است. این نمایش که از کشور ترکیه در جشنواره حضور دارد، در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ به صحنه می‌رود.

اما تالار «قشقایی» میزبان نمایش «سرگذشت نا بههنگام زنی که مدام می‌خندید » نوشته و کار سیاوش عالی پور است. این نمایش که کاری از اهواز است، در دو سانس ۱۷ و ۱۹:۳۰ به صحنه می‌رود.

در تالار هنر نیز نمایش «چرخه سودایی» به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد صرامی از اصفهان در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

«یرما » دیگر نمایشی است که با کارگردانی اشکان صادقی و الهام شکیب در تالار حافظ اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.

تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر پذیرای نمایش «چهل گیس و حسن کچل » نوشته ساغر خواجه امیری و کار پوران مرادی است. این نمایش در دو نوبت ۱۷ و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.

«صور اسرافیل» نوشته سیاوش پاکراه و کار عامر مسافر آستانه در تالار استاد سمندریان ایرانشهر به صحنه می‌رود. این نمایش نیز در دو نوبت ۱۸ و 20:45 اجرا دارد.

«چند خوان رستم » نوشته مشترک احسان رحیم دل و علیرضا رحیم دل و کار علیرضا رحیم دل نام نمایشی است که از پاکدشت در جشنواره تئاتر فجر اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت ۱۶ و ۱۸ در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود.

در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر ۷ نمایش در بخش محیطی اجرا می‌شوند.

نمایش «هفت خوان» نوشته محمد یوسفی و آشا شاملو و کار میثم یوسفی از تهران در محوطه باز تئاتر شهر اجرا می‌شود. این نمایش راس ساعت 16:30 اجرا دارد.

نمایش «املت با گوجه فرنگی ایرانی» نوشته میثم سر آبادانی و پارسوا پاکیزه دیگر نمایش محیطی است که ساعت ۱۷ در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

«مونگ بهیتی» نام نمایشی است به نویسندگی محسن اردشیر و کارگردانی غنچه شکوهیان و محسن اردشیر که از آمل در محوطه برج میلاد و در ساعت ۱۱ اجرا می‌شود.

نمایش «روایت پیچیده یک کلنگ زنی ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهسا افتحی که از تفرش در جشنواره شرکت کرده است، دیگر نمایشی است که در بخش محیطی چهارمین روز جشنواره اجرا دارد. این نمایش ساعت ۱۸ در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش «مستند پخش نشده میرزا » به نویسندگی احمد صمیمی و هنا پردیسان و کارگردانی احمد صمیمی از تهران راس ساعت ۱۸:۳۰ در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش «داستان مردم» به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی از شازند ساعت ۱۶ در فضای باز خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

نمایش «افسانه دشت بی باران » نوشته و کار رسول حق شناس که از ورامین در جشنواره شرکت کرده است، راس ساعت ۱۶:۳۰ در فضای باز خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

نمایش «فیش» نیز نوشته کاوه مهدوی و کار رستا رضوی از ورامین دیگر نمایش محیطی جشنواره در روز چهارم بهمن ماه است. این نمایش ساعت ۱۱ در محوطه برج میلاد اجرا می‌شود.

 

«فیش» با درون مایه‌ای اجتماعی در جشنواره تئاتر فجر

نمایش «فیش» با درون مایه‌ای اجتماعی در بخش محیطی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

 نمایش « فیش» به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی رستا رضوی به عنوان کاری از گروه «لحظه» در بخش محیطی جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.

بازیگران این نمایش فرامرز قلیچ خانی و رستا رضوی هستند.

رستا رضوی کارگردان نمایش « فیش» گفت: از آنجا که تعداد نمایش‌های شرکت‌کننده در این بخش نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است. بنابراین رقابت نیز حساس‌تر و سنگین‌تر است.

وی اضافه کرد: این اجرا سومین تجربه من در بخش آثار محیطی و فضای باز است. ما سعی کردیم این نمایش را به سمت تئاتر کمدی سوق دهیم. تا مخاطب بتواند به راحتی ارتباط قوی و موثری برقرار کند و از دیدن این اجرا لذت ببرد.

رضوی درباره شیوه اجرایی خود توضیح داد: نمایش‌های محیطی معمولا به مسائل روز و اجتماعی جامعه توجه ویژه‌ای دارند. ما نیز به این موضوعات توجه داریم.

 

روابط ماشینی انسان‌ها در نمایش «4 طبقه»

نمایش « 4 طبقه » به نویسندگی و کارگردانی محمد هادی عطایی با موضوع ماشینی شدن روابط انسان‌ها در بخش محیطی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

مهدی ضیائیان‌پور ، شاهد پرستار ، محمد هادی عطایی بازیگران نمایشی هستند که طراح صحنه آن بر عهده زهره فضلی و  دستیار کارگردانی اثر نیز بر عهده مینا سید مجرد است.

محمد هادی عطایی در گفتگویی با اشاره به داستان این اثر نمایشی گفت: داستان نمایش درباره زندگی‌هایی است که به سمت ماشینی شدن رفته‌اند. این اثر چهار خانه را با چهار خانواده روایت می‌کند که دل‌هایشان هم مانند خانه‌هایشان کوچک شده و در زندگی‌شان گم شده‌اند.

وی درباره شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد: این نمایش در سبک کمدی فانتزی قرار دارد و به استفاده از این شیوه، تمام مشکلات  4 طبقه را به مخاطب نشان می‌دهد و بر او تاثیر می‌گذارد.

عطایی با اشاره به انگیزه‌های خود از اجرای این نمایش گفت : سردی روابط بین آدم‌ها باعث شد تا نمایشی با این موضوع بنویسم و اجرا کنم. مسئله دور شدن آدم‌ها از یکدیگر، اتفاقی است که همه با آن به نوعی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

روایت «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» در سنگلج/اجرای مدرن از متن بیضایی

نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نوشته بهرام بیضایی و کار افشین زمانی در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت.

 در خلاصه داستان این نمایش که کاری از گروه تئاتر «پاییز ۸۷ » است، آمده: «موهبت و ذولفقار برای پیدا کردن کار و درآمد به تهران می‌آیند و … »

افشین زمانی نمایشنامه بهرام بیضایی را کارگردانی کرده و محمدرضا خادمی، پانته‌آ مرزبانیان، سهیل ساعی، مریم گلدوزتوکلی، امیر ستوده، مهدی بزرگ‌زاده، محمد ابوحمزه، مهدیس توکلی، وحید کلیایی، نریمان عابدی، بیاینا محمودی، مرتضی افتخاری، مهدی سربیایی، نیلوفر مصطفایی، افشین زمانی بازیگران نمایش هستند.

کارگردان این اثر نمایشی درباره شیوه اجرایی این اثر گفت: من از شیوه فاصله گذاری بیضایی در اجرایم استفاده کردم و سعی بر این داشتم، این نمایش را به صورت مدرن به روی صحنه ببرم.

وی درباره حضور خود در جشنواره نیز گفت: نخستین دوره است که در جشنواره تئاتر فجر شرکت دارم و از این بابت خیلی خوشحالم. معتقدم با حضور و برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق جشنواره امسال بسیار شایسته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته جشنواره تئاتر فجربه صورت رابطه‌ای برگزار می‌شد و کارهای راه یافته به جشنواره شامل چهره‌ها و دوستان بودند، افزود:خوشبختانه در جشنواره امسال از الان مشخص است ،نمایش‌هایی که لیاقت حضور را دارند و اجراهای برگزیده، به جشنواره راه یافته‌اند.

 

تماشاخانه ایرانشهر میزبان ۱۵ نمایش داخلی و یک نمایش خارجی می‌شود

 در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر این مجموعه میزبان ۱۵ نمایش داخلی و ۱ نمایش خارجی به شرح زیر است:

نمایش حادثه در  ویشی به کارگردانی منیژه محامدی

راهبان معبد وانگ به کارگردانی احمد سلیمانی

جاودانگی به کارگردانی نیما دهقان

خانه ابری به کارگردانی مشترک سیامک احصایی و حمید پور آذری

پنجاه و چهارمین سالگرد … به کارگردانی ارمین حمدی پور

چهل‌گیس و حسن‌کچل به کارگردانی پوران مرادی

صوراسرافیل به کارگردانی عامر مسافر آستانه

ماتریوشکا به کارگردانی پارسا پیروز فر

دیابولیک ، رومئو و ژولیت به کارگردانی آتیلا پسیانی

هاروی به کارگردانی ملودی آرام نیا

بیستون می‌تازد به کارگردانی امین رضایی اردانی

بادکنک به کارگردانی بوکیه شووگمن

نگاهمان می‌کنند به کارگردانی محمدرضا اصلی

کابوس حضرت اشرف به کارگردانی حسین پاکدل

از زیرزمین تا پشت‌بام به کارگردانی افسانه ماهیان

نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه به کارگردانی کیومرث مرادی.

 

تماشاخانه ایران‌شهر میزبان مدیران بین‌المللی و هنرمندان شد

تماشاخانه ایران‌شهر در دومین روز سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان مدیران و هنرمندان شد.

این مجموعه در دومین روز از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر میزبان مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، رحمت امینی، محمود فرهنگ، منوچهر اکبر لو، جهانبخش سلطانی، صادق صفایی، اصغر همت، شیرین بزرگمهر، هرمز هدایت، علی بی‌غم و تعدادی از مدیران کمپانی‌های بین‌الملل شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.