رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری غیر دولتی استان آذربایجان غربی و اردبیل

کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با اعطای مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان اردبیل و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان آذربایجان غربی موافقت کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه صندوق های پژوهش و فناوری، پنجاهمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری به ریاست دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیری دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور سایر اعضا، در تاریخ ۲۷ مرداد ماه در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

اعطا مجوز تاسیس به صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل

با تصویب اعضای کارگروه، مجوز تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اردبیل صادر شد. این صندوق با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت ۳۷ درصدی بخش دولتی و مشارکت ۶۳ درصدی بخش خصوصی تاسیس شده است.

صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی

در ادامه جلسه درخواست مجوز تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی با سرمایه ثبتی ۶۰ میلیارد ریال مورد بررسی اعضا قرار گرفت و تصویب شد. بخش دولتی در مجموع ۴۶ درصد سهام صندوق و بخش خصوصی ۵۴ درصد از سهام این صندوق را تشکیل می دهند.

محدودیت فعالیت های صندوق های پژوهش و فناوری تخصصی

در جلسه پنجاهم کارگروه، اعضا به بحث درباره حوزه های فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری تخصصی پرداختند. بر اساس تصمیم کارگروه مقرر گردید صندوق های تخصصی حداقل ۸۰ درصد در حوزه های درج شده در مجوز فعالیت ارائه خدمت نمایند.

تصویب تغییر ماهیت صندوق های غیر سهامی خاص

در راستای تفاهم صورت گرفته میان کارگروه و سازمان ثبت اسنادو املاک کشور، تغییر ماهیت صندوق های پژوهش و فناوری با شخصیت حقوقی غیر سهامی خاص به بحث و بررسی گذاشته شد و بر اساس تصمیم کارگروه هشت صندوق پژوهش و فناوری غیر سهامی خاص شامل صندوق های توسعه فناوری های نوین، دانشگاه تهران، سلامت ثامن پرشین داروی البرز، صنعت برق و انرژی، استان کردستان، وستا و ارزش آفرین اشراق ملزم به برگزاری مجمع فوق العاده، تصویب تغییر ماهیت صندوق به سهامی خاص و تغییر اساسنامه شدند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.