رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

«تام کروز» در گیشه رکوردشکنی کرد

فیلم «تاپ گان: ماوریک» با فروش ۲۴۸ میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه «تام کروز» در هفته نخست اکران در گیشه آمریکا و بین‌المللی تبدیل شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، فیلم «تاپ گان: ماوریک» با نقش‌آفرینی «تام کروز» با رونمایی در سینماهای آمریکا نوید بازگشت به گیشه پررونق تابستان در دوران پیش از کرونا را داد و در سه روز نخست اکران در آمریکا ۱۲۴ میلیون دلار و در چهار روز نخست نیز ۱۵۱ میلیون دلار فروخت تا پرفروش‌ترین اثر در اکران آغازین در میان فیلم‌های «تام کروز» باشد.

بیشتر بخوانید:

این نخستین باری است که فیلمی با نقش‌آفرینی «تام‌ کروز» در هفته نخست اکران به فروشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار دست می‌یابد.

در گیشه بین‌المللی نیز قسمت جدید «تاپ گان»، عملکرد چشمگیری را رقم زد و در حالی که در بازارهای بزرگ چین و روسیه اکران نمی‌شود به فروش ۱۲۴ میلیون دلاری از محل سینماهای ۶۲ کشور دست یافت تا فروش جهانی خود را در آغاز کار به ۲۴۸ میلیون دلار برساند.

بریتانیا با ۱۹.۴ میلیون دلار بهترین بازار خارجی فیلم «تاپ گان: ماوریک» بود و پس از آن فرانسه با ۱۱.۷ میلیون دلار و استرالیا با ۱۰.۷ میلیون دلار قرار گرفتند.

در فیلم جدید «تاپ گان» به کارگردانی «جوزف کوشینسکی» که نمره سینمایی (Cinema Score) عالی «A+» را دریافت کرده علاوه بر «تام کروز» بازیگرانی چون «مایلز تلر»، «جنیفر کانلی»، «جان هام»، «گلن پاول»، «لوئیس پولمن»، «دنی رامیرز»، «مونیکا باربارو»، «اِد هریس» و «وال کیلمر» نیز در نقش مرد یخی بازی می‌کنند.

این فیلم امسال در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره کن نیز به نمایش گذاشته شد که با اعطای جایزه نخل طلای افتخاری به «تام کروز» همراه شد.

داستان فیلم «تاپ گان: ماوریک» درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از بیش از ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد. قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و با فروش جهانی ۳۵۰ میلیون دلار، به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.