رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تا پایان ۲۰۲۲ بیش از یک میلیارد کاربر به شبکه ۵G دسترسی پیدا می‌کنند

همچنین انتظار می‌رود تا تعداد مشترکان شبکه ۴G تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۵.۲ میلیارد نفر برسد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، شبکه ۵G در آستانه رسیدن به یک نقطه عطف بزرگ است. اریکسون، شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی، در جدیدترین گزارش تغییر پذیری خود مدعی شده که تا پایان سال ۱ میلیارد مشترک بی‌سیم در سراسر جهان به شبکه ۵‌G متصل خواهند شد. برای مقایسه، شبکه ۴G در سال ۲۰۲۲ به حدود ۵ میلیارد مشترک خواهد رسید.

براساس این گزارش که به تازگی منتشر شده، بین جولای و سپتامبر سال جاری، ۱۱۰ میلیون مشترک در سراسر جهان به شبکه ۵‌G دسترسی پیدا کرده‌اند که با این وجود، تعداد کل مشترکین آن به ۸۷۰ میلیون نفر می‌رسد. این تقریبا دو برابر بیشتر از تعداد مشترکان ۵G در پایان سال ۲۰۲۱ است که سازنده تجهیزات مخابرات سوئدی تخمین می‌زند که ۵۸۰ میلیون نفر باشد.

اریکسون در گزارش خود پیش‌بینی می‌کند که رشد ۴G در پایان سال به اوج خود خواهد رسید و ۵G برای جایگزینی استانداردهای ارتباطی رایج رقابت می‌کند. در آمریکای شمالی که اپراتورها طی سه سال گذشته برتری ۵‌G را اعلام کرده‌اند، حدود ۳۵ درصد از مشترکین موبایل تا پایان سال ۲۰۲۲ از ۵‌G استفاده خواهند کرد. همچنین باند میانی ۵G، اکنون به ۸۰ درصد از جمعیت ایالات متحده رسیده است.

«فردریک جدلینگ»، رئیس شبکه اریکسون در بیانیه‌ای گفت:

«ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی به استقرار شبکه ۵G ادامه می‌دهند و شتاب برای دسترسی بی‌سیم ثابت در حال افزایش است. ترافیک داده‌های شبکه موبایل جهانی عملاً هر دو سال دو برابر می‌شود.»

در ادامه گزارش اریکسون به این موضوع اشاره شده که احتمالاً با روی کار آمدن شبکه ۵G، روند دیگری در سطح جهانی ظهور پیدا خواهد کرد: اپراتورهایی که برای ارائه سرعت‌های بیشتر هزینه‌ای دریافت می‌کنند و احتمالاً این موضوع به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد.

در نهایت، مشترکین ۴G نیز همچنان در حال افزایش است و بین جولای تا سپتامبر سال جاری، ۴۱ میلیون مشترک جدید به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا پایان سال به ۵.۲ میلیارد نفر برسد و مشترکین سرویس‌های موبایل به طور کلی از ۸.۴ میلیارد نفر نیز فراتر برود.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸، ۵ میلیارد نفر از سراسر جهان به شبکه ۵G دسترسی داشته باشند که ۵۵ درصد از کل اشتراک‌ها را شامل می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود تعداد اشتراک‌های موبایل در سال ۲۰۲۸ بیش از ۹.۲ میلیارد نفر باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.