تسلا آماده ادغام با خودروسازهای دیگر است

مدیرعامل تسلا و دومین فرد ثروتمند جهان، ایلان ماسک اخیرا درباره احتمال ادغام این سازنده خودروهای برقی با دیگر سازندگان خودرو یا خرید آن‌ها صحبت کرده و چنین موضوعی را رد نکرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، صحبت‌های ماسک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تسلا با فاصله زیادی از کمپانی‌های دیگر به عنوان باارزش‌ترین سازنده خودرو در جهان شناخته می‌شود و صنعت خودرو نیز در میانه یک تحول بزرگ قرار دارد. در حالی که تسلا تا به امروز زیرمجموعه کمپانی دیگری نبوده، با چندین خودروساز در گذشته همکاری کرده است.

تویوتا و دایملر در گذشته از بزرگترین سرمایه‌گذاران تسلا بوده‌اند و تسلا برای آن‌ها پیشرانه برقی تولید کرده است. دایملر در سال ۲۰۱۴ سهم خود را فروخت و تویوتا هم در سال ۲۰۱۷ دست به چنین کاری زد که با توجه به ارزش کنونی سهام این سازنده خودروهای برقی، یک تصمیم بسیار اشتباه بوده است.

از آن زمان تا به امروز تسلا همکاری چندانی با خودروسازان نداشته. ارزش این کمپانی در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده و ارزش سهام آن در سال جاری میلادی رشد خارق‌العاده‌ای را تجربه کرده و حالا با ارزش بازار بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار، باارزش‌ترین سازنده خودرو در جهان محسوب می‌شود.

ایلان ماسک

ایلان ماسک به تازگی جایزه «Axel Springer» را آلمان دریافت کرده و در مصاحبه با مدیرعامل آن به نام «Mathias Döpfner» در پاسخ به این سوال که آیا گزینه جدی برای خرید مدنظرش بوده، گفته:

«ما مسلما نمی‌خواهیم در تصاحب کمپانی دیگری رویکرد تهاجمی داشته باشیم، اما اگر شرکتی تمایل به ادغام با تسلا داشته باشد، در اینباره با آن‌ها گفتگو خواهیم کرد.»

ماسک در ادامه صحبت‌های خود گفته:

«زمانی که برای اولین بار از یک رودستر در سال ۲۰۰۷ رونمایی کردیم، خودروسازها ما را یک مشت احمق خطاب کردند. اما حالا رقبا بسیار دوستانه‌تر از قبل با ما برخورد می‌کنند.»

مدیرعامل تسلا درباره مذاکرات کنونی صحبتی نکرده و اشاره‌ای به احتمال تصاحب یا ادغام با کمپانی دیگری نکرده است. تسلا در سال‌های اخیر افراد زیادی را استخدام کرده و فناوری‌های تولید زیادی را تصاحب کرده، اما هنوز خودروساز مطرحی را نخریده است.

شاید چنین ایده‌ای تا چندین سال پیش تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید، اما تسلا هم اکنون قادر به خرید نه تنها یک خودروساز، بلکه چندین کمپانی است. ارزش تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز نزدیک به ۵۵۰ میلیارد دلار است، در حالی که تویوتا به عنوان دومین برند با ارزش تنها ارزشی برابر با ۱۹۰ میلیارد دلار دارد.

باید منتظر ماند و دید ایلان ماسک چه برنامه‌هایی برای آینده دارد، آیا با خرید کمپانی‌های دیگر به کارخانه‌ها و نیروهای جدید دست پیدا می‌کند، یا همچنان به دنبال تولید کارخانه‌های منحصر به فرد خواهد بود. مدیرعامل تسلا بیش از خودروها، به کارخانه‌ها علاقه دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.