رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تشریح زمان معامله دارایکم و نحوه اضافه کردن این نماد به پرتفوی

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه دارایکم از امروز قابل معامله است، نحوه اضافه شدن دارایکم به سبد متقاضی را تشریح کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمو گودرزی با تاکید بر اینکه دارایکم از امروز قابل معامله است، اظهار کرد: افرادی که دارایکم در سبدشان ننشسته است، باید کارگزار ناظر را انتخاب کنند. درواقع از آنجایی که برخی دارایکم را از طریق شبکه بانکی خریداری کرده‌اند باید گزینه کارگزار ناظر خود را تغییر دهند.

بر این اساس چنانچه نماد دارایکم به پرتفوی اضافه نشده است، سهام‌دار باید پس از ورود به پنل کاربری، روی گزینه تغییر کارگزار ناظر کلیک کرده و نماد دارایکم را جست‌وجو کند. پس از ان درخواست خود را ثبت کند. البته ممکن است دارایکم حداکثر ۲۴ ساعت بعد در پرتفوی شخص قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور اقتصادی و دارایی چندی پیش طی اطلاعیه‌ای فراخوان واگذاری (شماره ۱) پذیره ‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله (ETF) “واسطه‌گری مالی یکم” را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده بود که وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد کرد. به طور کلی قرار است ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه‌ای مذکور در قالب یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان «واسطه گری مالی یکم» عرضه شود.

ویژگی بارز این واگذاری، بهره‌مندی کلیه ایرانیان از تخفیف ۲۰ درصدی بود. سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی) ۲۰ میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شد. پذیره‌ نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‌پذیر بود و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود نداشت.

بر این اساس مهلت پذیره‌نویسی حدود یک ماه پیش به پایان رسید و بیش از سه میلیون و ۴۸۱ هزار نفر با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان در پذیره نویسی برای خرید سهام دولتی مشارکت کرده‌اند. در این راستا از اول تیرماه نماد دارایکم در بورس باز شد و افراد می‌توانستند ارزش آن را در پرتفوی (ترکیب سهام) خود ببینند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.