رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تضعیف پرسپولیس توسط یک تیم پولدار با پیشنهادات مالی وسوسه‌انگیز

اخبار واصله حکایت از آن دارد که یک تیم صنعتی تصمیم گرفته است به سبک بایرن مونیخ، تیم پرسپولیس را در فصل آینده تضعیف کند!

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، فوتبالدوستان به خوبی می‌دانند بایرن مونیخ متهم است که همیشه با به خدمت گرفتن مهره‌های کارآمد رقبای خود آنها را در تضعیف می‌کند.

در واقع در فوتبال آلمان این اتهام به بایرن مونیخ مطرح است که هرگاه یکی از تیم‌های بوندسلیگا بتواند خود را به عنوان رقیبی جدی برای بایرن مونیخ مطرح کند، نمایندگان بایرن مونیخ با توجه به پشتوانه مالی باشگاه، با ارائه پیشنهادتی اغوا کننده ستارگان و ستون‌های اصلی موفقیت باشگاه را جذب می‌کنند. در واقع تقویت خود و تضعیف حریفان، سیاستی بهتر از این در بازار نقل وانتقالات قابل تصور نیست!

اولین بار اوتمار هیتسفلد سرمربی اسطوره ای باشگاه بایرن مونیخ در سال‌های گذشته نیز وجود چنین سیاستی را در باشگاه تایید کرد و گفت: این یک استراتژی در باشگاه است که نه تنها خود را تقویت کند، بلکه رقیب را نیز ضعیف‌تر کند، خرید ستارگان دورتموند را می‌توان در راستای همین استراتژی تعریف کرد، چون دورتموند بزرگ ترین رقیب بایرن مونیخ است.

شاید اولین خرید بایرن مونیخ در این راستا، جذب کال دلایه از مونشن گلادباخ در سال ۱۹۸۰ باشد. سران بایرن مونیخ برای خرید او مبلغ ۱.۳ میلیون مارک هزینه کردند، بازیکنی که به هیچ وجه در سیستم بایرن مونیخ کارآیی نداشت. گاهی اوقات بایرن مونیخ اقدام به خرید بازیکنی می‌کند تا این بازیکن به تیم رقیب نپیوندد. خرید یان اشلاودراف از آلمانیا آخن در سال ۲۰۰۷ را می‌توان جزء این گونه خریدها به حساب آورد، چون باشگاه وردربرمن نیز در آن سال علاقه مند به جذب او بود. مونیخی‌ها با خرید میروسلاو کلوزه از وردربرمن در همان سال بازهم باعث ضعبف تر شدن این تیم شدند.

وردربرمن قبل از این در دهه نود با بازیکنانی نظیر ماریو باسلر و آندراس هرتزوگ اتریشی و به مربی گری اتو رهاگل نیز به رقیبی جدی برای بایرن مونیخ تبدیل شده بود، که مونیخی‌ها نه تنها به جذب باسلر و هرتزوگ بسنده نکردند، بلکه اتو رهاگل ملقب به «König Otto» را نیز به خدمت گرفتند، رهاگل در مونیخ چندان موفق نبود اما تیم وردربرمن تا مدت‌ها در بوندسلیگا حرفی برای گفتن نداشت!

حالا یک تیم صنعتی به دنبال خرید ستاره‌های پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر و جام حذفی) با ارقام نجومی است. سران باشگاه صنعتی مورد نظر با وجود قانون سقف بودجه، ظاهرا راهکارهایی برای دور زدن این قانون دارند که به آنها اجازه می‌دهد ارقام چند ده میلیارد تومانی به ستاره‌های تیم قهرمان پیشنهاد دهند. این ارقام نه تنها برای موفقیت تیم صنعتی هزینه می‌شود بلکه شیوه ای برای زمین زدن تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی است.

رضا درویش و مدیران باشگاه پرسپولیس کار بسیار سختی برای حفظ برخی ستاره‌های خود دارند که قراردادشان با این تیم به پایان رسیده است. آیا پرسپولیس می‌تواند با این تیم صنعتی مقابله کند؟ بعید می‌دانیم!

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.