رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تفاوت انواع رینگ‌ لایت ها چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

در این مطلب به توضیح همه چیز درباره انواع رینگ لایت ها، تفاوت و کاربرد آنها به صورت کامل پرداخته ایم.

اینتیتر – مهتاب جهاندار؛ حتماً تا به امروز بارها اسم رینگ لایت به گوشتان خورده است. در واقع رینگ لایت ها وسیله‌ای ساده برای نورپردازی‌اند که امروزه کاربرد زیادی پیدا کردند. اسم این ابزار از روی شکل فیزیکی آن برگرفته شده است. رینگ به معنی حلقه و لایت به معنای نور است. به عبارتی نورهایی که به شکل یک حلقه بزرگ تابیده می‌شوند.

رینگ لایت ها عموماً هاله نوری تخت و دون سایه ایجاد می‌کنند. همه شما برای یک‌بار هم که شده عکاسی توی نور را تجربه کرده و حتماً متوجه جذابیت چند برابر عکس خود شده‌اید. کاربرد اصلی رینگ لایت درواقع همان نورپردازی برای عکاسی و فیلمبرداری است. علاوه بر این شکل دایره‌ای و بازتاب نوری که از طریق نور رینگ لایت روی مردمک چشم‌ها ایجاد می‌شود، زندگی و روح تازه‌ای به چهره مدل می‌بخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع رینگ لایت و کاربرد هر یک از آن‌ها بپردازیم.

آشنایی با انواع رینگ‌ لایت و کاربرد آن

فلاش رینگ‌ لایت

این مدل از رینگ لایت ها که منبع دریافت انرژی آن‌ها باطری می‌باشد بیشتر در عکاسی ماکرو کاربرد دارند. فلاش رینگ لایت بر روی قسمت جلوی گوشی قابل نصب هستند.

رینگ‌ لایت فلوئورسنت

این مدل نیز منبع نور ثابت دارد. جهت استفاده از آن تلفن خود را داخل حلقه قرار دهید.

رینگ‌ لایت گوشی

با استفاده از این محصول می‌توانید تصاویر سلفی خارق‌العاده ای ایجاد کنید. رینگ لایت گوشی از منبع تغذیه باطری بهره می‌برد.

رینگ‌ لایت LED

این وسیله نیز بر روی سه پایه قرار گرفته و دارای منبع ثابتی برای تأمین انرژی می‌باشد. در این مدل رینگ لایت ها هم گوشی داخل حلقه قرار می‌گیرد.

مناسب‌ترین رینگ‌ لایت برای عکاسی

همانطور که از قبل اشاره کردیم رینگ لایت یکی از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی است. این وسیله در زمینه‌های متنوع عکاسی همچون تبلیغات، مدلینگ و به خصوص پرتره به کار برده می‌شود. LED‌ های تعبیه شده در حلقه، نوری بسیار یکنواخت و نرم می‌تاباند. در شرایطی که عکاس یا گریمور ها به یک فضای روشن برای فعالیت نیاز دارند، استفاده از یک رینگ لایت با کیفیت، بهترین گزینه خواهد بود. اما سؤال اینجاست که مناسب‌ترین رینگ لایت ها برای عکاسی کدامند؟

رینگ لایت های سلفی دایره‌ای که بر روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شوند، برای عکس‌های سلفی مناسب هستند. این رینگ لایت ها با اندازه کوچکی که دارند به راحتی حمل می‌شوند. در شرایطی که نور صحنه شما کم است این وسیله را از طریق گیره، روی گوشی خود نصب نموده و سپس از طریق دکمه پاور آن را روشن نمایید. اگر دست خود را چند لحظه بیشتر روی این دکمه نگه دارید، رینگ لایت روی حالت چشمک زن قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید که این وسیله ۳۶ قطعه نور LED را شامل می‌شود.

رینگ لایت Zomei ZM-R16C یکی دیگر از مناسب‌ترین تجهیزات عکاسی است که قدرت ۳۸ واتی و ۳۲۰ قطعه لامپ LED دارد. این رینگ لایت هم قابلیت استفاده با ۴ عدد باطری و هم برق دارد. قابلیت استفاده از آن با باطری به مدت ۲ ساعت، جابه‌جایی راحت آن در مجالس و سالن‌های زیبایی باعث محبوبیت بیشتر این وسیله میان افراد شده است. جهت دسترسی به تنظیمات این مدل از رینگ لایت، از دو پیچ تنظیم کلوین نور و قدرت آن کمک بگیرید. دمای Zomei ZM-R16C از ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تغییر می‌کند.

بهترین رینگ‌ لایت برای بلاگری و فیلمبرداری

در حالت کلی با صرف نظر از مدل، بهترین لایت ها برای تولید محتوا، فیلم‌برداری و بلاگری آن‌هایی هستند که کمبود روشنایی و نقص نور در صحنه را به نحو احسن و کامل با نور بسیار یکنواخت و ملایم پوشش دهند. رینگ لایت مدل‌ ZD-666، رینگ لایت کد RFL، رینگ لایت مدل FRL-26، رینگ لایت مدل M33 و رینگ لایت مدل F-539 بهترین و جدیدترین رینگ لایت هایی هستند که امروز می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری نمایید.

رینگ‌ لایت بهتر است یا سافت باکس؟

به طور کلی برای سرمایه گذاری بر روی طیف گسترده‌ای از فیلمبرداری و عکاسی‌ها از سافت باکس اما جهت انجام پروژه‌های خیلی خاص که به روشنایی بی نظیر نیاز دارید، رینگ لایت ها گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسند. سافت باکس‌ها از آن جهت که قادر به روشن کردن سه نفر و حتی بیشتر هستند، بیشتر برای عکاسی پرتره نمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که رینگ لایت ها، برای عکاسی از یک نفر یا دو نفر بسیا نزدیک به هم کاربرد دارند.

سافت باکس‌ها بر خلاف رینگ لایت ها نمی‌توانند، حلقه نوری زیبا در مردمک چشم‌ها ایجاد کنند.

برای فیلم‌های ساده Youtube / vlog، وقتی که در مقابل دوربین ثابت نشسته‌اید و در رابطه با هر موضوعی با جنبه آموزشی یا نمایشی صحبت می‌کنید، از رینگ لایت ها استفاده کنید. برای فیلم‌برداری سایر ویدئوها که بیشتر به شیوه داستان پردازی صحبت می‌شود، استفاده از سافت باکس‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

امیدوارم بعد از مطالعه این مقاله به شناخت کافی در رابطه با انواع رینگ لایت و کاربرد آن برسید تا بتوانید با انتخاب بهترین رینگ لایت برای عکاسی، تولید محتوا و بلاگری تصاویر زیبایی از خود به اشتراک گذارید. از همراهی شما تا پایان مقاله امروز سپاسگزارم.

از نظر شما بهترین رینگ لایت برای فیلم‌برداری کدام است؟ در چه شرایطی رینگ لایت ها بیشتر از سافت‌باکس‌ها کاربرد دارند؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.