رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تفریحات و سرگرمی های موفق‌ترین چهره‌های جهان

موفق ترین چهره های جهان غیر از خوردن، خوابیدن و کار کردن که در تمامی افراد مشترک است یک عادت مشابه دیگر نیز با ما دارند و آن این است که از زندگی لذت می برند یا دستکم سعی می کنند به سبک خود از زندگی لذت ببرند.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، این روزها که شیوع ویروس کرونا خانه نشینی و فاصله گذاری اجتماعی را به ارمغان آورده بسیاری برای گذراندن این لحظه های کسل کننده و غلبه بر استرس به تفریحات و سرگرمی های خاص خود روی می آورند.

با این وجود برخی افراد مشهور گفته اند که این عادات و تفریحات نقش مهمی در موفقیت آن ها داشته است. برای مثال نواختن آلات موسیقی می تواند خلاقیت، مهارت های تحلیلی و مهارت های حرکتی فرد را تحریک نماید. خواندن کتاب هوش و اطلاعات را بهبود بخشیده و تمرینات فیزیکی نیز علاوه بر جسم موجب سلامت روح می شود. وارن بافت برای سرگرمی گیتار می نوازد و جورج بوش نقاشی می کشد. در ادامه می خواهیم شما را با تفریحات و سرگرمی های برخی از مشهورترین و موفق ترین شخصیت های جهان آشنا کنیم.

۱- ریچارد برانسون

ریچارد برانسون به خاطر ماجراجویی هایش شناخته می شود و بدون شک تصاویر موسس ویرجین گروپ در حال موج سواری و سفرهای دریایی را دیده اید. با این وجود محبوب ترین سرگرمی او بیشتر یک فعالیت ذهنی است. او در وبلاگ خود درباره علاقه اش به شطرنج چنین گفته است: «به نظر من شطرنج بهترین بازی جهان است. این بازی بهترین جنبه های ورزش های مختلف- تاکتیک ها، برنامه ریزی، شجاعت و ریسک کردن- را در خود دارد و همچنین اینکه می توانید یک فنجان چای را نیز داشته و هنگامی که بازی می کنید گفتگوی خوبی داشته باشید». او می گوید که تاکنون هزاران بار با فرزندانش شطرنج بازی کرده است.

۲- ساندار پیچای

ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت طرفدار پروپاقرص کریکت است. او در دبیرستان کریکت بازی کرده و اکنون هم هر از چندگاهی به یاد گذشته کریکت بازی می کند. پیچای همچنین در ساعات بیکاری و فراغتش دوست دارد از یوتیوب که یکی از دارایی های کمپانی آلفابت است مهارت های تازه یاد بگیرد. برای مثال او گفته که به تازگی تهیه پیتزا را از طریق یوتیوب یاد گرفته است.

۳- بیل گیتس

بیل گیتس می گوید که در زمینه پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی ها سنتی عمل می کند و به شدت به بازی ورق علاقه دارد. او همچنین تنیس بازی کرده و وقت زیادی را نیز با فرزندانش می گذراند.

۴- جک دورسی

در سال ۲۰۱۱ وقتی که جک دورسی به تازگی مدیریت توییتر به صورت تمام وقت را آغاز کرده بود، در مصاحبه ای گفت که به هر روز هفته تم خاصی از سرگرمی و تفریح تخصیص داده است. او می گوید که این روش باعث می شود که وی بتواند خیلی سریغ همه چیز را به یاد آورده و بر روی وظایف آن روزش تمرکز کند. او گفته است که روزهای شنبه را به کوهنوردی که یکی از محبوب ترین سرگرمی هایش به شمار می آید اختصاص داده است.

۵- مریل استریپ

مریل استریپ که چندین جایزه اسکار را در کارنامه دارد می گوید که بافندگی را دوست دارد و حتی ادعا کرده شال گردنی که در فیلم Doubt پوشیده را خودش بافته است. او تصریح کرده که در روزهای فراغت ساعات زیادی را به بافتن اختصاص داده و این سرگرمی را درمانگر نیز می داند: «برای من، [بافندگی] جایی بود که بتوانم افکارم را سامان بدهم و زندگی تفکری را درک کنم. مثل یک فضا برای روشن سازی مسائل است». جولیا رابرتز، رایان گاسلینگ و کریستینا هندریکس نیز از دیگر سلبریتی هایی هستند که در اوقات فراغت یا بین برداشت ها در سر صحنه بافندگی می کنند.

۶- کیت میدلتون

در سال های اخیر کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان به سرعت در جهان شیوع پیدا کرده و حتی کتاب Secret Garden از یوهانا بسفورد به پرفروش ترین کتاب آمازون تبدیل شده است. به گفته شاهزاده ویلیام، حتی دوشس کمبریج نیز شیفته رنگ آمیزی است. طرفداران این ترند در حال ظهور ادعا می کنند که رنگ آمیزی یک گزینه درمانی جایگزین و یک تمرین ذهنی است که می تواند استرس را کاهش داده و افکار فرد را سروسامان دهد.

۷- جورج دبلیو بوش

جورج دبلیو بوش رییس جمهور سابق ایالات متحده، علاوه بر سیاستمدار بودن، یک نقاش برجسته و ماهر نیز هست و تاکنون بیش از ۵۰ توله، چندین منظره و دستکم ۳۰ رهبر جهان را نقاشی کرده است. او بعد از ترک کاخ سفید در سال ۲۰۰۹ به نقاشی روی آورده و یک ماه را در فلوریدا به یادگیری این هنر از یک نقاش جورجیایی گذراند.

۸- تام هنکس

تام هنکس از سال ۱۹۷۸ به جمع آوری ماشین تحریرهای قدیمی روی آورده و هر روز از آن ها استفاده می کند زیرا صدا، احساس و دوام کاری هنگام کار کردن با آن ها را دوست دارد. هنکس در این باره چنین گفته است: «هر چیزی که با ماشین تحریر تایپ می کنید فوق العاده و باشکوه به نظر می رسد، کلمات در قالب انفجارهای کوچک تق تق تق شکل می گیرند. یک یادداشت تشکر به اندازه یک شاهکار ادبی انعکاسی باشکوه می یابد».

۹- سرگئی برین

در اوقات بیکاری، موسس گوگل دوست دارد در هر زمینه ای بدنش را تحت فشار قرار دهد. سرگئی برین به هاکی، فریزبی، ژیمناستیک و البته چتربازی علاقه زیادی دارد.

۱۰- وارن بافت

وران بافت مدیرعامل برکشایر هاتاوی دهه هاست که یک نوع خاص از گیتار به نام اوکوله‌له را می نوازد. او از استعداد موسیقایی اش نهایت استفاده را برده و آلات موسیقی و کتابچه های آموزشی بسیاری به مدارس آموزش موسیقی در اوماها اهدا کرده و گفته می شود حتی در اجراهایی خیریه، گیتار نواخته است.

۱۱- آنجلینا جولی

آنجلینا جولی یکی دیگر از بازیگران هالیوودی با سرگرمی منحصربفرد است: او و خانواده اش کلکسیونی از چاقوها دارند. جولی در مصاحبه ای گفته است که مادرش هنگامی که جولی بچه بوده او را با چاقو و خنجر آشنا کرده و او نیز این علاقه خود را به پسرش، مدوکس منتقل کرده است. او گفته چاقوهایی که به پسرش می دهند کند هستند تا وی به خود آسیب نزند و خرید خنجر آن ها نیز همواره با گفتگوهایی در مورد خشونت همراه می شود. در مصاحبه با کونان اوبراین، جولی مهارت خود در انجام حرکات با چاقوی پروانه ای را نشان داده و گفته که علاقه اش به سلاح مربوط به گذشته است و آن ها را زیبا می بیند.

۱۲- اپرا وینفری

وقتی اپرا وینفری مشغول کار خاصی نیست، کتاب می خواند. وی در وبسایت خود چنین نوشته است: «هیچ چیزی، هیچ چیز خاص یا فعالیتی، نمی تواند جایگزین تجربه خواندن یک کتاب خوب شود که شما را به یک سرزمین متفاوت، قلمرو متفاوت از طریق کلمات و زبان می برد». او همچنین برای باشگاه کتاب اپرا معروف خود وقت زیادی می گذارد که در گذشته به پرفروش شدن بسیاری از کتاب ها کمک کرده است.

۱۳- میشل اوباما

بانوی اول سابق ایالات متحده گفته است که یکی از سرگرمی های او انجام حرکات ورزشی تنها برای تحرک داشتن است. همچنین گفته می شود میشل اوباما هر روز ساعت ۴:۳۰ صبح از خواب بیدار شده و روی تردمیل می رود.

۱۴- نیکول کیدمن

در مصاحبه با مجله ووگ، نیکول کیدمن در مورد زندگی خود در تنسی چنین گفت: «ما آنجا یک مزرعه داریم و من یک باغچه سبزیجات ارگانیک دارم. این مسیری است که قبلاً دنبال نکرده بودم. مادرم همیشه باغبانی می کرد. خواهرم باغبانی می کند. و من اکنون با سرگرمی زنان خانواده کیدمن در زمینه باغبانی خود را وفق داده ام. و این فقط یک سرگرمی است». در ماه جولای گذشته، کیدمن عکسی را از گل های رُزی که در خانه اش پرورش داده بود در اینتساگرام منتشر کرده و نوشت: «آخرین رُزهای خانگی من در تابستان جاری».

۱۵- کاندولیزا رایس

وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده در سن ۵۰ سالگی و وقتی شوهر برادرزاده اش به او آموزش گلف داد به این ورزش روی آورد. کاندولیزا رایس در مصاحبه با گلف دایجست در این باره چنین گفته است: «در واقع این ورزش یک بازی مخصوص افراد متفکر نیز هست. فهمیده ایم که از رفتن از ضربه ای به ضربه دیگر و تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه از این و آن دردسر خلاص شوم لذت می برم. از استراتژی آن لذت می برم».

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.