رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تمام زمینه‌های احیای توافق وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و در عمل این موضوع را اثبات کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری خود با محکوم کردن مجدد مواضع برخی از کشورهای اروپایی و غربی در مورد مسائل داخلی ایران و مداخله آنها در امور داخلی ایران به بهانه های حقوق بشری گفت: این کشورهای مدعی، خود ناقض حقوق بشر هستند و هم حقوق شهروندان کشورهای خود را در موارد متعددی نقض کرده اند و هم شهروندان دیگر کشورها را. بنابراین آنها از صلاحیت لازم برای اظهار نظر در مورد این موضوعات برخوردار نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نشست امروز شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران و حوادث داخلی کشورمان گفت: ما متناسب با تصمیم و اقدام آنها بلافاصله عمل می‌کنیم و امیدواریم نتیجه رایزنی هایی که در چند روز اخیر با مقامات اروپایی انجام شده، منجر به این شود که آنها سیاست معقول و رفتار معقولی نسبت به ایران داشته باشند.

کنعانی ادامه داد: ما طرف‌های اروپایی را دعوت می‌کنیم به شعارهایی که خودشان می دهند پایبند باشند، آنها در ارتباط با جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند کشوری که مقتدر و مسئولیت‌پذیر است و نقش تعیین‌کننده در امنیت منطقه ایفا کرده است، کشوری که شریک ثبات است و رفتار مسئولانه در برابر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.

وی ادامه داد: ما مقامات اروپایی را از انجام رفتارهای غیر معقول و مداخله جویانه در مورد ایران پرهیز می دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها از دستور کار جمهوری اسلامی ایران خارج نشده و تحولات دیپلماتیک نشان می‌دهد که طرف‌های مقابل نیز نسبت به ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها پایبند هستند.

کنعانی تاکید کرد: تمام زمینه‌های فنی و تکنیکی برای احیای توافق و بازگشت تمام طرف ها برای توافق وجود دارد، مسیر مذاکرات در روند خوبی قرار گرفته و تحقق این موضوع وابسته به تصمیمات سیاسی آمریکاست و هر موقع که آنها اراده سیاسی لازم را اتخاذ کنند می توانیم به توافق برگردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اجرای یک مرحله از توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا «آزادی باقر نمازی» گفت: ما برای احیای گام‌های بعدی توافق آمادگی داریم و روند برای اجرای توافق مهیا است و امیدواریم آمریکا به این جمع‌بندی برسد که در راستای نگاه انسانی، شاهد ادامه مبادله زندانیان و آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا باشیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.