رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تهران از امن‌ترین استان کشور در سال ۱۴۰۰

استاندار تهران این استان را جزو امن ترین استان های کشور در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محسن منصوری در رزمایش اقتدار پلیس در نوروز ۱۴۰۱ که صبح امروز در میدان آزادی تهران برگزار شد، گفت: امروز وقتی امنیت منطقه را تحلیل می کنید، می بینید که در جای جای منطقه نا امنی هایی وجود دارد. نا امنی هایی که در برخی از کشورهای همسایه شاهد آن هستیم و اتفاقاتی در این کشورها رخ می‌دهند که ما به هیچ وجه مشابه آن را در کشورمان نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه ما امروز در امنیت کامل به سر می بریم، اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ استان تهران به لحاظ شاخص‌های امنیتی جزو امن ترین استان‌های کشور و منطقه بود؛ جایگاهی که با تلاش و مجاهدت مجموعه انتظامی کل کشور به دست آمده است و ما قدردان این عزیزان هستیم.

منصوری ادامه داد: در همین ایام نوروز که همه در کنار خانواده و عزیزان خود هستند و همه فکر و ذکرشان آرامش و سفر و … است، ماموران پلیس فکر و ذکرشان مردم و آرامش و امنیت آنان در سفر است. امروز این نیرو آماده باش هستند و با اقدامات خود امنیت را در شهر برقرار کرده‌اند.

استاندار تهران همچنین امنیت ایجاد شده در تهران را ناشی از وجود کارشناس‌های بزرگ راهبردی و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا توصیف کرد و گفت: مولفه دوم امنیت، حضور مردم در این صحنه است. مردم خود را در برقراری و حفظ امنیت مسئول می دانند و ما هم باید کاری کنیم که مردم درتامین امنیت مشارکت داشته باشند.

استاندار تهران بیان اینکه مولفه سوم امنیت، شهدا هستند، اظهارکرد: شاهد این هستیم که افرادی تحت عنوان لشکر غیب به کمک مدافعان امنیت می آیند. هر هفته شاهد شهادت نیروهای انتظامی هستیم که برای برقراری امنیت در حال جانفشانی برای کشور هستند.

وی بخ تجهیزات پلیسی نیز اشاره کرد و گفت: امروز شاید تجهیزات بسیاری از پلیس ها و نیروهای مسلح کشورهای مختلف از تجهیزات نیروهای ما بهتر و بیشتر باشد اما آن‌چه که نیروهای ما را از نیروی نظامی کشورهای دیگر متمایز می کند، عمل مومنانه آنان است.

استاندار تهران با بیان اینکه پلیس کشورمان با تدبیر کار می‌کند، تصریح کرد: بر همین اساس نیز پلیس اقداماتش را بر اساس بصیرت و بینایی و خلق عملیات انجام می دهد و ما هیچ اقدام کوری را از نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان ندیده ایم.

منصوری با بیان اینکه پلیس با برنامه عمل می‌کند، گفت: پلیس فراتر از ظرفیت‌های خودش عمل می‌کند، ناجا فراتر از لجستیک و داشته‌های مادی خود عمل می‌کند و آن هم به خاطر نگاه ایمانی آن‌ها است.

به گفته منصوری، امروز مردم به نیروی انتظامی اعتماد کامل دارند و آن را چشم وگوش خود می‌دانند. این اعتماد یک سرمایه اجتماعی را برای کشور ایجاد کرده‌ که در پی آن امنیت را برای مردم تامین کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.