رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تویوتا GR 86 GT1 تیونینگ SARD معرفی شد

شرکت تیونینگ ژاپنی SARD خودرو مفهومی تویوتا GR 86 GT1 را با کیت بدنه و پیشرانه تقویت‌شده و قطعات آیرودینامیکی رونمایی کرد که ظاهر آن را از نسخه‌های قبلی متمایز می‌سازد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، خودروی اسپرت تویوتا GR 86 از زمان معرفی علاقه تیونرهای ژاپنی را به خود جلب کرد و این شرکت‌های تیونینگ خودرو به‌شدت در حال رقابت برای ارائه بهترین آپشن‌های شخصی‌سازی به دارندگان هستند.

شرکت SARD، شرکت متخصص در تیونینگ و مسابقه با مدل‌های تویوتا، خودرو مفهومی GR 86 GT1 را معرفی کرده است که کیت تیونینگ این شرکت را برای خودرو اسپرت محرک عقب تویوتا به‌نمایش می‌گذارد.

در‌مقایسه‌با تغییرات اعمال‌شده برای نسل قبلی تویوتا GT 86، بدنه نسخه جدید تویوتا GR 86 در طراحی ظاهری پیشرفت زیادی کرده است. برای مثال، سپر بازطراحی‌شده از ورودی مرکزی کشیده در بالای اسپلیتر یکپارچه و ورودی‌های جانبی مثلثی و دماغه بدون نشان بهره می‌برد.

افزون‌براین، امتداد رکاب خودرو به‌سمت گِل‌گیرهای جلو و عقب کشیده شده و ارتباط بصری عمیقی با سپرها برقرار می‌کند. رنگ سفید بدنه و قطعات آیرودینامیکی با رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی BBS RE-V7 تیره قرارگرفته در لاستیک‌های بریجستون پاتنزا تضاد زیبایی ایجاد می‌کنند.

با حرکت به‌سمت عقب خودرو، متوجه چراغ‌های عقب جدیدی با پس‌زمینه سیاه و نگاره‌های دایره‌ای LED و دو خروجی اگزوز بسیار بزرگ و بال عقب فیبرکربنی می‌شویم. در داخل کابین نیز، سردنده تیتانیومی و چرم قرمز روی صندلی‌های سطلی اسپرت با نشان‌های SARD روی پشتی‌های صندلی‌ها و کف‌پوش قرمز در جلو پای سرنشینان قرار دارد.

درحالی‌که این شرکت فهرست به‌روزرسانی‌های مکانیکی را در این کیت تیونینگ ذکر نمی‌کند، می‌توان چند نمونه را حدس زد. با بررسی پیشنهادهای قبلی این شرکت، می‌دانیم تویوتا GR 86 ممکن است از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن بهره ببرد که امکان کشش بیشتر را فراهم می‌کند. سیستم تعلیق کاملا مستحکم و پایین‌تر هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد و مرکز ثقل را پایین می‌آورد.

تیونر ژاپنی رسما اطلاعاتی درباره میزان افزایش قدرت این خودرو منتشر نکرده است، اما دوست داریم کیت توربوشارژ SARD مانند نسل قبلی مفهومی تویوتا ۸۶ GT3 را ببینیم. این کیت شامل توربوشارژر EFR بورگ‌وارنر، لوله‌های اگزوز سفارشی، اگزوز تیتانیومی و رادیاتور و اینترکولر جدید بود که باعث افزایش توان پیشرانه دولیتری به ۳۰۰ اسب‌بخار می‌شد. به‌عنوان یادآوری بد نیست بدانید پیشرانه ۲/۴ لیتری تنفس‌طبیعی تخت چهارسیلندر این خودرو ۲۳۲ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که باعث می‌شود در زمان ۶/۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد و حداکثر سرعتش نیز به ۲۴۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برسد.

تیونرهای زیادی تویوتا GR 86 را به‌روزرسانی کرده‌اند و آن را با انواع کیت‌های تقویت‌شده به مشتریان می‌فروشند که ازجمله‌ آن‌ها می‌توان به شرکت‌های تویوتا گازو ریسینگ، بلیتز، HKS و تامز ریسینگ اشاره کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.