رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تویوتـا؛ بـرند پیشـتاز

تویوتا برای ششمین سال متوالی موفق شد لقب خود را به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان حفظ کند، در حالی‌که مرسدس بنز با پیشی گرفتن از ب‌ام‌و برای نخستین بار توانسته خود را به رتبه دوم برساند.

به گزارش اینتیتر به نقل از اخبار خودرو، تویوتا برای ششمین سال متوالی موفق شد لقب خود را به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان حفظ کند، در حالی‌که مرسدس بنز با پیشی گرفتن از ب‌ام‌و برای نخستین بار توانسته خود را به رتبه دوم برساند. در همین حال تسلا موفق شده است با افزایش ۶۰درصدی ارزش برندش، خود را به آئودی نزدیک کند.

براساس گزارش برندز که هر ساله ۱۰۰ برند ارزشمند جهان را معرفی می‌کند و اخیرا توسط موسسه تحقیقات بازار کانتار میلوارد براون منتشر شده، طی یک سال گذشته ارزش برند تویوتا با افزایشی ۵درصدی به‌خاطر تقاضای بالا در اروپا و ایالات‌متحده برای مدل‌های شاسی بلند این کمپانی و همچنین به خاطر پایداری این شرکت در عرضه محصولات با‌کیفیت به حدود ۳۰‌میلیارد دلار رسید. پتیر والش، مدیر پروژه برندهای جهانی در موسسه کانتار میلوارد براون در گفت‌وگو با نشریه اتوماتیو نیوز گفته است: «مدل‌های شاسی بلند همچنان خواستنی‌ترین محصولات برای کسانی به‌شمار می‌روند که ارزش زیادی برای ایمنی و قدرت قائل‌ هستند. در مجموع برند تویوتا به طرزی باورنکردنی قابل‌اطمینان است و ارزش و کیفیتی خارق‌العاده را ارائه می‌دهد.» در ۱۳سالی که این بررسی انجام شده، تویوتا ۱۱بار توانسته نام خود را به عنوان ارزشمند‌ترین برند جهانی ثبت کند و در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ که برند اول نبود، در رتبه دوم جهانی قرار داشت. مرسدس که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ موفق شد در میزان فروش جهانی از ب‌ام‌و جلو بیفتد، با افزایش ۹درصدی ارزش برند خود به رقم ۲۵.۷میلیارد دلار رسید و توانست از رقیب مونیخی‌اش پیشی بگیرد. ب‌ام‌و نیز طی یک سال گذشته با ۴درصد افزایش ارزش برند خود را به ۲۵.۶میلیارد دلار رسانده است. به گفته آقای والش رشد مرسدس به عملکرد قوی آن در چین، برزیل و روسیه و همچنین موفقیت کلاس E جدید آن نسبت داده می‌شود. از سال ۲۰۰۶ تاکنون مرسدس بنز همواره در رده سوم یا چهارم جدول برندهای جهانی قرار داشت. والش درباره ب‌ام‌و گفته که رشد این برند آلمانی به‌خاطر افت فروش آن در ایالات‌متحده کند شده، اما این برند همچنان جزو مهره‌های مهم و اصلی به‌شمار می‌‌‌رود. والش در این خصوص بیان کرد: «ب‌ام‌و همچنان برندی با عملکرد عالی است و وقتی پای سلامت برند به میان می‌آید، در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.»

بازگشت فولکس‌واگن به رتبه‌بندی
فولکس‌واگن بعد از دو سال غیبت توانست به جدول برندهای ارزشمند جهانی بازگردد و با ۶میلیارد دلار ارزش در رتبه دهم جدول قرار گیرد. ارزش این برند در سال گذشته ۵.۱میلیارد دلار برآورد شده بود. فولکس‌واگن در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در ادامه رسوایی دیزلی خود از این جدول خارج شده بود. اما با این‌که این رسوایی خسارتی چند میلیارددلاری را برایش رقم زد، مشتریان به آن وفادار ماندند. والش درباره وضعیت این برند گفته است: «فولکس‌واگن قوت خود را با توصیه آن توسط مشتریان و اطمینان به برند حفظ کرد و این ویژگی‌ها هرگز خدشه‌دار نشدند. با این‌که مشتریان درباره‌ چیزهای منفی خبرهایی را می‌شنوند، اما این هرگز جلوی خرید آن‌ها را نمی‌گیرد و فروش فولکس‌واگن بیان‌گر این قضیه است.»فولکس‌واگن سال گذشته موفق شد رکورد فروش جهانی ۶.۲۳میلیون دستگاه خودرو را به ثبت برساند. آقای والش گفته است: «این درست است که ارزش فولکس‌واگن همچنان پایین‌تر از زمانی است که از جدول رتبه‌بندی خارج شد، اما همین برگشتن به صدر نشان‌دهنده قدرت این برند است؛ قدرتی که هرگز نباید برای شکل دادن به آینده شما دست‌کم گرفته شود.»

رقابت تسلا با آئودی
تسلا که موفق شده ارزش برند خود را از ۵.۹میلیارد دلار در سال قبل به ۹.۴میلیارد دلار افزایش دهد، همچنان در جایگاه هشتم این رده‌بندی قرار دارد. قبل از آن آئودی با ارزش برند ۹.۶میلیارد دلار که نسبت به سال قبل ۳درصد افزایش داشته، قرار گرفته است. در میان برندهای خودرویی تسلا موفق شده است به‌رغم مشکلاتی که در زمینه عرضه مدل ۳ داشته، بیشتر از سایر برندها به ارزش خود اضافه کند. والش درباره تسلا می‌گوید: «مردم تسلا را بسیار دوست دارند؛ برای این‌که فقط یک برند خودرویی نیست و به کاوش مریخ می‌رود. این مساله برای مشتریان بسیار جذاب است. تسلا آینده بسیار درخشانی دارد، اما باید به وعده‌هایش عمل کند.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.