تکنیک‌هایی برای تقویت و افزایش حجم ریه‌ها

ریه‌ها یکی از حیاتی ترین اندام‌های بدن ما هستند که نقش مهم اکسیژن‌رسانی را برعهده دارند. تقویت و بهبود عملکرد ریه با تمرین تنفس‌ و مصرف مواد طبیعی از جمله کارهایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، علیرضا یارقلی متخصص طب سنتی درباره راهکارهای تقویت ریه می گوید: «تنفس شکمی می‌تواند به تقویت و هواگیری ریه کمک کند ،سه نوع تنفس ۸-۷-۴ ( ۴ ثانیه دم، ۷ ثانیه نگه داشتن نفس و ۸ ثانیه بازدم)، ۴-۴-۴ ( ۴ ثانیه دم، ۴ ثانیه نگه داشتن نفس و ۴ ثانیه بازدم) و ۸-۸-۸ ( ۸ ثانیه دم، ۸ ثانیه نگه داشتن نفس و ۸ ثانیه بازدم)، می تواند به تقویت و آرامش ریه کمک کند.» وی تاکید می کند: «این تکنیک های تنفسی نباید بیشتر از پنج بار پشت سر هم انجام شود چون ممکن است باعث سرگیجه شود. افراد می توانند در هر ساعت یا هر نیم ساعت یک بار پنج تنفس داشته باشند».

این متخصص طب سنتی در ادامه اظهار می کند: «این تنفس ها به طور مستقیم موجب لاغری نمی شود ولی با توجه به این که موجب تقویت عضلات شکمی و تنفسی می شود می تواند اندازه دور شکم را کاهش دهد. بسیاری از افراد فکر می کنند بزرگی شکم به دلیل افزایش چربی است ولی مقداری از این بزرگی مربوط به شل شدن عضلات شکمی است».

یارقلی نوشیدن دمنوش ها را برای تقویت ریه ها موثر می داند و می گوید : «دمنوش هایی که حاوی زعفران است ، قلب و ریه را تقویت می کند. برخی افراد که در این روزها سرفه های خشک می کنند باید از دمنوش هایی که رطوبت را افزایش می دهد استفاده کنند. دمنوش تخم و برگ بارهنگ از این نوع است. اما افرادی که سرفه های ترشح دار غیر چرکی دارند و بیماری زمینه ای هم ندارند می توانند از دمنوش بابونه و مرزنجوش استفاده کنند.»

وی در پایان خاطر نشان می کند: برخی از بوها برای ریه خوب است. افراد می توانند از بخورهایی حاوی عناب، پرتقال و آویشن استفاده کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.