رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تیم ملی به طارمی نیاز دارد؟

یک کارشاس فوتبال می‌گوید ایران همچنان به مهدی طارمی به عنوان یک مهاجم موقعیت شناس و گلزن نیاز دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، منصور رشیدی درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه و عملکرد بهتر نسبت به بازی با لبنان گفت: در دیدار مقابل سوریه بد نبودیم و نسبت به بازی با لبنان عملکرد بهتری داشتیم. در بازی با لبنان در یک ربع و بیست دقیقه آخر فشار آوردیم و موقعیت کسب کردیم اما در این دیدار بازی روان‌تری را به نمایش گذاشتیم و در نیمه دوم هم به علت خروج سوریه از لاک دفاعی، موقعیت‌های بیشتری کسب کردیم.

وی همچنین به تاثیرگذاری غیبت طارمی در ترکیب تیم ملی اشاره کرد و گفت: نبود طارمی در بازی تیم ملی به چشم می‌آید. او یک مهاجم موقعیت شناس است و می تواند از موقعیت های پنجاه درصد استفاده بهینه کند. درست است که گل زدیم اما بار گلزنی روی خط هافبک است. هر چند آزمون هم یکی دو موقعیت خوب داشت که فقط یکی به گل تبدیل شد.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه آیا آمارها و ارقام مبنی بر موفقیت اسکوچیچ با تیم ملی و کسب ۱۲ پیروزی از ۱۳ مسابقه، برای تایید عملکرد او کافی است گفت: بعضی ها بیشتر روی آمار صحبت می‌کنند اما اهل فوتبال، واقعیت فوتبال را می‌بینند و یا حرکات تاکتیکی را در نظر می‌گیرند. در طول تاریخ فوتبال ایران این تعداد بازیکن لژیونر نداشتیم و الان ۲۰ بازیکن ما در خارج از کشور بازی می‌کنند و در تیم‌های خود ستاره هستند. این بازیکنان در آسیا و اروپا بی‌نظیر هستند. به همین دلیل توقع ما از این تیم بیشتر است.

رشیدی خاطرنشان کرد: بازی های مقدماتی انتخابی جام جهانی در حد تیم ملی ایران نیست و باید از حیث تاکتیک تیمی عملکرد بهتری را به نمایش بگذاریم. این موضوع به مربی، بازیکنان یا تمرین‌های تیم ملی بر می‌گردد که چطور برای یک مسابقه آماده می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که ایرادهای او به کدام بخش از بازی تیم ملی است، گفت: در هفت، هشت بازی اخیر که به دقت تماشا کردم، ما روی حفظ توپ مشکل داریم و نمی‌توانیم با سرعت بالایی بازی را اداره کنیم. از طرفی با اینکه در خط حمله بازیکنان خوبی داریم اما در خلق موقعیت چندان خوب عمل نکردیم و مهاجمان ما کمتر تغذیه می‌شوند. مشکل کنونی ما به وضعیت هافبک‌های تیم ملی باز می‌گردد. باید بیشتر از این‌ها گردش توپ را داشته باشیم. توپ هایی که به خط حمله می‌رسد، کارساز نیستند و مهاجمان باکیفیت تیم ملی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. حال باید بررسی کرد و دید مشکل از بازیکن است یا مربی. این یک معضل تیمی است که باید حل شود.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه برخی هرگونه انتقاد از بازی تیم ملی را به مسابقه تخریب اسکوچیچ قلمداد می‌کنند گفت: همه اطلاع دارند که اسکوچیچ مربی درجه یکی در لیگ برتر ایران نبود و در بین داخلی‌ها و خارجی‌ها هم او دستاورد خاصی نداشت. اگر چه برخی خیلی از او انتقاد می کنند اما به عنوان فوتبالیست که در تیم ملی هم بودم و موفقیت‌هایی را به دست آوردم و دنبال نشستن جا او هم نیستم، دوست دارم تیم ملی بهتر از این ها عمل کند و نتایج بهتری را به دست آورد.

رشیدی با اشاره به صعود پنج تیم از آسیا به جام جهانی گفت: روزگاری فقط یک تیم از آسیا و اقیانوسیه به جام جهانی می‌رفت که ما این کار را انجام دادیم اما الان پنج تیم صعود می‌کند. در حال حاضر باید هدف‌های ما بزرگتر باشد.

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند با این کادرفنی و بازیکنان دستاورد بهتری نسبت به پنج دوره گذشته که در جام جهانی حضور داشتیم، کسب کنیم، گفت: ما جوان با استعداد زیادی داریم اما امکانات ما کم است. با این وضع امکانات و گرانی که برای هر کسی مشکل آفرین شده و قیمت یک کفش ورزشی به شش میلیون تومان رسیده است، کدام خانواده‌ای می‌تواند برای فرزند خود به راحتی یک کفش فوتبال را تهیه کند؟ نمی دانم چه بگویم. چطور یک خانواده که نیازمند نان شبش است، می‌تواند برای فرزندش کفش شش میلیون فوتبال تهیه کند؟ برای من بازنشسته سخت است که برای فرزندم کفش چهار، پنج میلیون بخرم. امکانات ورزشی ما در حد کشورهای منطقه و حتی هیچ کشوری نیست. استادیوم های قطر، کویت، عربستان و امارات را ببینید. ما جوان های خوبی داریم و می توانیم کارهای سخت را انجام دهیم اما باید سرمایه‌گذاری کنیم. تا وقتی کار نکنیم، نمی‌توانیم توقعی هم داشته باشیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.