رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

جدیت دولت در حمایت آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شامگاه شنبه به دیدار غیور مردان آب و آتش درپایگاه شماره یک آتش نشانی درمیدان حسن آباد رفت و ضمن ستودن تلاش آنان در ارایه خدمت صادقانه به مردم که از جان شان مایه می گذارند، اعلام کرد دولت باجدیت از آسیب دیدگان سانحه ساختمان پلاسکو حمایت می کند.

علی ربیعی در این دیدار با کارکنان این واحد به گفت و گو نشست و با تألمات آنان که سه نفر از همکاران شان را در آتش سوزی ساختمان تجاری پلاسکو از دست داده اند، ابراز همدردی کرد.
به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، وی اعلام کرد، مستمری شهدای این فاجعه به طور کامل پرداخت می شود و دولت این کار را با سرعت پیگیری خواهد کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از این پس هر آتش نشانی که در عملیات مجروح شود، درمان وی را سازمان تامین اجتماعی پیگیری خواهد کرد.
ربیعی همچنین با اشاره به سختی کار آتش نشان ها گفت: تلاش می شود به دنبال مذاکراتی که با مسوولان سازمان آتش نشانی انجام خواهیم داد، سختی کار آنها کمتر شود. 
وی همچنین درباره کارگرانی که در ساختمان پلاسکو کار می کردند، گفت: کارگران بیکار شده در این مرکز تجاری می توانند از صبح روز یکشنبه چهارم بهمن ماه(امروز) به اداره کار استان تهران و یا شعبه ۲۶ سازمان تامین اجتماعی برای ثبت نام بیمه بیکاری مراجعه کنند.
ربیعی افزود: از روز نخست حادثه، روانپزشکان ،روانشناسان و مددکاران اجتماعی طرح محب (مشاوره، حمایت و بلایا) در محل ایستگاه های آتش نشانی حضور یافته اند تا به یاری آسیب دیدگان روحی این حادثه بیایند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابرازامیدواری نسبت به این که طرح محب در سراسر کشور اجرایی شود، افزود: حتی افراد عادی که در این حادثه آسیب دیده اند می توانند از خدمات روانشناسی برخوردار شوند.
ربیعی گفت: به طور تقریب ۹۸ درصد واحدهای اقتصادی در این مرکز تجاری در کار توزیع و فروشنده بودند. قرار است محلی برای ادامه کار بنگاه ها در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند به کار خود ادامه دهند.
عضو هیات دولت یازدهم افزود: هر بنگاهی که بتواند یک فرد بیکار شده در مرکز تجاری پلاسکو را استخدام کند، از محل وجوه اداره شده سازمان تامین اجتماعی از وام با بهره چهار تا ۹ درصد بهره مند می شود.
ربیعی همچنین از نشست امروز اعضای هیات مدیره ساختمان پلاسکو به ریاست وزیر کشور خبر داد و گفت: فعالیت فعالان اقتصادی در مکان هایی که در اختیار آنها قرار می دهیم، ادامه می یابد. 
وی همچنین گفت، تلاش می شود آسیب دیدگان و کارگران ساختمان تجاری پلاسکو تا شب عید به شغل خود بازگردند.
ربیعی ساختمان پلاسکو را نماد کالای ایرانی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود تا هر نفر بخشی از روحیه از خود گذشتگی را در خود حفظ کند، به طوری که بتوان طوری زندگی کرد که دیگران نیز بتوانند در قبال فداکاری بیشتر و بهتر زندگی کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوادثی این چنین افراد به لحاظ روحی صدمه می بینند که باید به یاری آنها شتافت تا بتوانند بر غم خود فائق آیند و به عبارتی به بازسازی روانی بپردازند.
ربیعی در پایان با اشاره به پاسداشت غیور مردانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: برای گرامیداشت این مردان بزرگ که جان خود را فدای نجات جان انسانها کردند از سیاست 'ایرانی پوشاک ایرانی بخر' حمایت کینم، زیرا این تنها کاری است که می توان به احترام آنها که جان خود را برای هموطنان شان نثار کردند، انجام داد.
در این نشست برخی از آتش نشانان موضوع سختی کار خود را مطرح کردند و از ربیعی خواستند لایحه سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.