رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

جدیدترین برآورد صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران

صندوق بین‌المللی پول ساعاتی پیش در جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ به منفی ۱.۳ درصد کاهش و نرخ بیکاری به ۱۱.۸ درصد افزایش و نرخ تورم به ۲۹.۹ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان صندوق بین‌المللی پول که ساعاتی پیش منتشر شد، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ را که بیش از ۲ ماه تا پایان آن مانده است، منفی اعلام کرد و به منفی ۱.۵ درصد کاهش داد.

این سازمان در گزارش پیشین خود نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ را ۴ درصد پیش‌بینی کرده بود. همچنین برآورد خود از نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ را از ۴.۳ درصد به ۳.۷ درصد کاهش داد.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۹.۶ درصد پیش‌بینی شده است.

این نهاد بین‌المللی نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۸ را ۱۲.۸ درصد اعلام کرده است. اما در گزارش پیشین خود آن را ۱۱.۷ درصد پیش‌بینی کرده بود.

نرخ بیکاری برای سال ۲۰۱۷ نیز ۱۱.۸ درصد برآورد شده است؛ بنابراین نرخ بیکاری ایران در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد. نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۲.۴۲ درصد بوده است.

همچنین تراز حساب جاری ایران نیز از ۴ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۲.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است که در سال ۲۰۱۸ به ۱.۳ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.