رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

جزییات کامیون الکتریکی مرسدس eActros

ماه نوامبر چهارمین سالگرد معرفی کامیون الکتریکی تسلا خواهد بود و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود اولین نمونه‌های این محصول تا اواخر سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهد رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، البته تاریخ تحویل این خودرو حدود ۲ سال عقب‌تر از برنامه‌های اولیه بوده و همین موضوع به رقبا فرصت داده تا به تسلا نزدیک‌تر شده و حتی بتوانند آن را شکست دهند. با در نظر گرفتن این موضوع مرسدس بنز برنامه‌های خود برای رونمایی از آکتروس الکتریکی در سی‌ام ژوئن را اعلام کرده‌اند.

eActros که قرار است اولین کامیون الکتریکی تولید سری با لوگوی ستاره سه سپر شود یک کامیون هوی دیوتی است که پیش‌نمایش آن در سال ۲۰۱۶ و با نسخه‌ای مفهومی انجام شده است. پس از آن نیز ناوگانی از مدل‌های پیش‌تولیدی به دست مشتریان رسیده‌اند تا آن‌ها را تست نمایند. این کمپانی می‌گوید نسخه‌های ۱۸ و ۲۵ تن آکتروس الکتریکی پروتوتایپ چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته و محموله‌های غذایی را در کابین‌های یخچال دار برقی به سوپرمارکت‌ها تحویل داده و به عنوان کامیونی برای تأمین قطعات تولید و حتی حمل مواد اولیه تولید سیمان عمل کرده است.

اگرچه دسترسی مشتریان به نمونه‌های پیش‌تولیدی یک محصول کمی غیرعادی است اما این موضوع جزو فازهای اصلی توسعه آکتروس الکتریکی بوده چراکه مرسدس از روش همکاری مصرف‌کننده در تولید استفاده کرده است. به‌این‌ترتیب مشتریان درگیری تنگاتنگی با فاز توسعه کامیون داشته و طبق گفته مرسدس، بازخورد آن‌ها برای بهبود این کامیون بکار رفته است. مرسدس اظهار می‌دارد رانندگان از آکتروس الکتریکی خوششان آمده چراکه در دسترس بودن مداوم گشتاور در دورهای گوناگون و همچنین نرمی و سکوت کامیون را دوست داشته‌اند.

مرسدس فعلاً جزئیات فنی آکتروس الکتریکی را اعلام نکرده اما گفته که نسخه تولیدی به‌طور قابل‌توجهی بهتر از نسخه‌های پروتوتایپ بوده و از قدرت، شعاع حرکتی و تجهیزات ایمنی بیشتری سود خواهد برد. ژرمن‌ها گفته‌اند نسخه‌های پیش‌تولیدی بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر تست را پشت سر گذاشته و از نظر پرفورمنس، ایمنی و دوام بررسی شده‌اند.

تولید آکتروس الکتریکی از نیمه دوم امسال در کارخانه ورث آم رین آلمان شروع خواهد شد و مرسدس قول داده این کامیون شروع کننده عصر جدید حمل‌ونقل خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.