رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حذف جایزه بازیگر زن و مرد از جوایز آسیاپاسیفیک

پانزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک بدون اعطای جایزه جداگانه بهترین بازیگر مرد و زن برگزار می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک اعلام کرد از امسال و همزمان با پانزدهمین دوره این رویداد سینمایی طبق روال گذشته دو جایزه مستقل برای بهترین بازیگر مرد و زن اعطا نمی‌شود و تنها یک جایزه با عنوان بهترین بازیگری اعطاء می‌شود.

آکادمی آسیاپاسیفیک اعلام کرد این رویداد برای انعکاس ارزش‌های ذاتی آکادمی برای برابری و فراگیری، جایزه بهترین بازیگری را بدون جنسیت تعیین می‌کند و همچنین جایزه جدیدی نیز با عنوان «بهترین بازیگر نوظهور» را، به یک بازیگر برای نقش‌آفرینی در نخستین یا دومین فیلمش اعطا می‌کند.

همچنین شورای نامزدهای بین المللی«APSA» که یک گروه محترم از متخصصان صنعت به ریاست «هونگ جون کیم» (کره جنوبی)، «لنارا آبیکیوا» (قزاقستان)، «آن دیمی-گرو» (استرالیا)، «دلفین گارد» (فرانسه)، «اندرسون لو» (آمریکا)، «بینا پل» (هند) و «کیکی فونگ» (هنگ کنگ)، نامزدهای امسال جوایز آسیاپاسیفیک را انتخاب می‌کنند.

سال گذشته و در چهاردهمین دوره جوایز آسیاپاسیفیک سینمای ایران و ژاپن و هر کدام با نامزدی در ۷ شاخه، پیشتاز نامزدهای امسال جوایز آسیاپاسیفیک بودند و در نهایت فیلم «قهرمان» که در چهار شاخه از این جوایز شامل بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (امیر جدیدی) نامزد بود در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد شد.

در سایر بخش‌ها فیلم ژاپنی «ماشین من بران» ساخته «ریوسوکی هاماگوچی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جوایز سالانه آسیاپاسیفیک شد و جایزه بزرگ هیات داوران نیز به فیلم «رحانا» ساخته عبدالله محمد ساد، محصول مشترک بنگلادش، قطر و سنگاپور رسید.

مراسم اعطای جوایز پانزهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک روز ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) در خانه هنر استرالیا (HOTA) برگزار می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.