رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حذف دلار از روابط تجاری ایران و روسیه

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت: تحریم بهایی است که ایران و روسیه برای استقلال و حاکمیت خود می پردازند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس،‌ سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که این کشور به همراه ایران به مرور معامله با ارز دلار را کنار خواهند گذاشت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز (دوشنبه) در خصوص سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به ایران، گفت دو کشور توانایی بالایی برای همکاری در راستای کاهش اثرات تحریم‌های تحمیلی علیه خود دارند.

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف در گفت‌وگو با صدا و سیمای ایران که بخشی‌هایی از آن از سوی شبکه تلویزیونی «روسیا۲۴» پخش شد، گفت که روند حل و فصل بحران سوریه، اساس سفر پوتین به تهران در چارچوب مذاکرات سه‌جانبه (ایران، ترکیه، روسیه) را تشکیل می‌دهد.

او افزود: «امیدواریم که به زودی توافقات مهمی با ایران در حوزه همکاری استراتژیک فراگیر امضا کنیم و طرحی را در این باره به تهران ارائه کرده‌ایم و ایران و روسیه معامله با دلار را به مرور زمان کنار خواهند گذاشت.»

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد: «روسیه و ایران زمینه همکاری برای کاهش پیامدهای تحریم‌ها دارند. ایران بیش از یک دهه است که تحت تحریم بوده و علیرغم محدودیت‌ها با تحریم‌ها سازگار شده و دست به توسعه و بهبود رفاه مردم خود زده است. روسیه نیز به تحریم‌ها عادت کرده است. اکنون فکر می‌کنم ما فرصتی برای ایجاد همکاری‌های دوجانبه داریم که به ما امکان می‌دهد آسیب‌های ناشی از این تحریم‌ها را کاهش دهیم.»

پسکوف گفت: «از زمان اتحاد جماهیر شوروی، محدودیت‌های مختلفی علیه کشور ما اعمال شده است که مجموع آنها احتمالاً هزاران محدودیت در حوزه‌های مختلف بوده است. اما شاید این بهایی باشد که هم کشور ما و هم ایران برای استقلال و حاکمیت خود می پردازند.»

این مقام روسیه افزود: همه می‌دانیم که در سال گذشته حجم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور اندکی از چهار میلیارد دلار آمریکا فراتر رفت، هرچند ممکن است محاسبه آن به دلار اشتباه باشد. ما در حال توسعه همکاری‌های خود در حوزه بانکی و مالی هستیم.» وی با بیان اینکه تنها در چهار ماهه نخست امسال حجم مبادلات تجاری ۳۱ درصد افزایش یافته است، این روند را مثبت ارزیابی کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.