حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های جهانی

دو فیلم «دختر» و «لانتوری» در ادامه حضور بین‌المللی خود در جشنواره‌های سینمایی در آینده نزدیک راهی آمریکا و سوئیس خواهند شد.

 

فیلم سینمایی «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان در چهل و هفتمین حضور جهانی خود در چهل و یکمین فستیوال فیلم «کلیولند» آمریکا به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، فستیوال فیلم «کلیولند» که از ۹ فروردین آغاز به‌کار کرده تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت و «لانتوری» در دو سانس به نمایش در خواهد آمد.«لانتوری» که منتخب ۶ فستیوال رده الف جهانی برلین، کارلووی واری، ورشو، شانگهای، ماردل پلاتا و گوا است تاکنون جوایز متعدد جهانی را کسب کرده است. این فیلم عاشقانه‌ای پرالتهاب در دل جامعه است؛ عشقی که به جنون ختم می‌شود. نوید محمدزاده، مریم پالیزبان و باران کوثری همراه با مهدی کوشکی، بهرنگ علوی، بهرام افشاری و… از بازیگران این فیلم هستند. عرضه و پخش بین‌المللی فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

همچنین فیلم «دختر» در بیست و سومین حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو در سوئیس شرکت خواهد کرد. جدیدترین ساخته رضا میرکریمی در بخش مسابقه منتقدان دوازدهمین جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو پذیرفته شده که از تاریخ اول تا نهم آوریل (۱۲ تا ۲۰ فروردین) در سوئیس برگزار می‌شود. این فیلم که پخش بین‌المللی آن برعهده نسرین میرشب است، اولین نمایش خود را در بخش سودای سیمرغ سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و در ۷ بخش نامزد جایزه شد و در اولین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره فیلم مسکو نیز جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را نیز از این رویداد سینمایی از آن خود کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.