رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حل مسایل اقتصادی در اولویت مجلس یازدهم است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات هر هفته هیات رییسه مجلس با روسای کمیسیون‌های تخصصی تاکید کرد که حل مسائل اقتصادی در اولویت مجلس شورای اسلامی قرار گرفته که حرکت در این مسیر ادامه دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، عباس گودرزی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شأن مجلس شورای اسلامی اقتضا می‌کند تا نسبت به وضعیت نابسامان معیشتی مردم توجه بیشتری داشته باشد. حضرت اقا فرمودند اولویت اول مجلس شورای اسلامی باید مباحث اقتصادی باشد. این‌که صرفا ما مسائل را تذکر دهیم و از کنار آن عبور کنیم مشکلی حل نخواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده تقاضا می‌کنم به این مساله توجه جدی داشته باشیم این‌که ما از مسئولان سوال بپرسیم و دو ماه وقت مجلس شورای اسلامی را بگیریم مشکلی از مردم حل نمی‌شود. مردم انتظار حل مساله دارند. از نظر بنده باید تمام ماموریت‌ها و کارهای روزمره مجلس متوقف شود و هر یک از کمیسیون‌ها مسئولیت حل یکی از مسائل کشور را در بازه زمانی معین برعهده بگیرند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر بنده این‌که ما با رای‌گیری برای انتخاب ناظران مجلس شورای اسلامی در شوراهای مختلف وقت جلسه علنی را می‌گیریم بطالت است و نمایندگان باید از روزمرگی فاصله بگیرند وگرنه امید مردم مخدوش می‌شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: ما نمی‌توانیم برخلاف آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی عمل کنیم. این‌که شما می‌گویید با انتخاب ناظران وقت جلسه علنی گرفته می‌شود خلاف آیین‌نامه است، چرا که انتخاب ناظران در شوراهای مختلف یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس است و اگر نمایندگان در این شوراها به نقش نظارتی خود به درستی عمل کنند بخش اعظمی از مشکلات جامعه حل می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما صحبت شما در خصوص اولویت مجلس شورای اسلامی صحیح است. اعضای هیات رییسه مجلس با روسای کمیسیون‌ها هر دوشنبه از ساعت ۶ صبح جلسه برگزار می‌کنند و در خصوص اولویت‌های کمیسیون‌ها بحث و بررسی می‌شود. در هفته گذشته نیز کمیسیون‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی فعال بودند. بخش اجرایی مربوط به دولت است و مجلس شورای اسلامی باید کار نظارتی خود را دنبال کرده و در موارد نیاز قانون‌گذار باشد. بحث مباحث اقتصادی در اولویت مجلس یازدهم است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.