رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خاصیت های شگفت‌انگیز تخم بلدرچین

یکی از خوراکی های بسیارمفید برای سلامت بدن پروتئین ماکیان است و بین پرنده ها گوشت بلدرچین دارای خواص درمانی وسلامتی بسیار زیادی است.

 

 یکی از پروتئین های حیوانی که از قدیم در طب باستانی بسیاری از کشور ها به عنوان یک ماده بسیار مفید برای سلامت بدن نام برده شده گوشت و تخم مرغ بلدرچین است.
 
به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، گوشت بلدرچین سفید رنگ، بسیار ظریف ودارای مقدارچربی وکلسترول پایینی است که باعث می شود برای سلامت بدن مفید باشد.
 
این ماده غذایی حاوی طیف وسیعی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است که از آن جمله می تواند ویتامین B ، فولات، ویتامین E و K را نام برد.
 
معمولاً پزشکان به افراد مبتلا به کلسترول بالا و یا افرادی که منع غذایی دارند مصرف گوشت بلدرچین را به عنوان جایگزین معرفی و توصیه می کنند.
 
مصرف گوشت و تخم بلدرچین در دوران بارداری و شیردهی برای مادران بسیار مفید است و سبب تقویت آنها، جلوگیری ازابتلا به انواع بیماری ها و نیز رشد بهتر جنین می شود.
 
کودکانی که در سن رشد قرار دارند چنانچه روزانه به طور مرتب دوعدد تخم بلدرچین مصرف کنند رشد بهتری به نسبت سایر هم سن و سالان خود پیدا می کنند و ضریب گیرایی دروس و هوش آنها نیز افزایش مطلوبی پیدا می کند.
 
بلدرچین بالغ در هر سال به طور متوسط ۲۸۰ تخم می گذارد که نرخ بالایی است و در تخم این پرنده، ویتامین B۲، آهن، پتاسیم، کلسیم و فسفر وجود دارد و میزان پروتئین آن حدود ۳ الی ۴ بار از تخم مرغ عادی بالاتر است و به لحاظ ارزش تغذیه ای در جایگاه بهتری قرار دارد.
 
همچنین تخم بلدرچین حاوی کلسترول خوب HDL و نیز ماده شیمیایی کولین است که باعث می شود یک خوراک مقوی و سالم برای دوران سالمندی باشد و حتی براساس مطالعات از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر نیز جلوگیری می کند.
 
از دیگر خواص درمانی گوشت و تخم بلدرچین می توان موارد زیر را نام برد:
جلوگیری از ابتلا به آرتروز، درمان ورم معده، درمان کم خونی، حذف سموم و فلزات سنگین در خون، مقابله با ابتلا به سرطان و درمان تومورهای سرطانی، تقویت قدرت باروری در مردان و کاهش سطح شاخص پروستات در خون، بهبود حافظه و تقویت قوای مغزی،  افزایش سطح سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از تسریع پیر شدن سلول های بدن، تقویت ماهیچه قلب و درنهایت برای زیبایی پوست و مو می توان ازاین ماده خوراکی استفاده کرد.
 
برای جلوگیری از ریزش موی سر و رفع کدری رنگ پوست می توان از ماسک تخم بلدرچین استفاده کرده و خیلی زود اثر آن را بر افزایش زیبایی مشاهده کرد.
 
به دلیل خواص درمانی و تقویتی فراوان تخم بلدرچین معمولاً از آن به عنوان مکمل غذایی و تقویتی در دوران نقاهت پس از بیماری استفاده می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.