خدمات خاص گوگل‌مپ به مالکان خودروهای برقی

گوگل با اضافه کردن امکاناتی جدید می تواند از نگرانی مالکان خودروهای برقی در خصوص شعاع حرکتی خودرویشان بکاهد، به این شکل که نرم افزار گوگل مپ می تواند از این پس مکان هایی را که می توان خودروهای الکتریکی را در آنها شارژ کرد را پیدا کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودرو بانک، این امکان که EV Charging نام دارد به طور همزمان هم برای سیستم عامل IOS و هم اندروید فعال می شود و کسانی هم که تلفن هوشمند نداشته باشند می توانند از این امکان در نسخه دسکتاپ استفاده کنند.

به گفته گوگل در این امکان جدید می توانید شبکه های شارژ را بسته به کشوری که در آن هستید پیدا کنید. برای مثال این برنامه می تواند در آمریکا شبکه های شارژ اسمارت کانکت، EV go و Blink را شناسایی کند و در انگلستان نیز می تواند شبکه شارژ پاد پوینت را پیدا کند.

در نیوزیلند نیز امکان پیدا کردن شارژهای شبکه شارژفاکس وجود دارد و دارندگان تسلا نیز می توانند با گوگل مپ شارژرهای Chargepoint را در سرتاسر دنیا پیدا کنند.

برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا گوگل مپ را آپدیت کنید و سپس کلمه EV Charging یا EV Charging stations را جستجو کنید و گوگل نزدیک ترین ایستگاه شارژ را برایتان پیدا خواهد کرد.

برای راحتی کاربران گوگل مپ می تواند تعداد پورت های ایستگاه شارژ، نوع پورت ها، سرعت شارژ و ترافیک ایستگاه را نیز گزارش کند.  همچنین کاربران می توانند تصاویر ایستگاه های شارژ را نیز با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.