رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خواص چای سبز کدامند؟

چای سبز دمنوش‌ پر طرفداری است که در برنامه غذایی بسیاری از افراد گنجانده شده است، این چای آرامبخش بوده و از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت در جهان امروز برای افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به شیوع انواع بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر در حال حاضر موضوع تقویت سیستم ایمنی بدن مسئله‌ای است که مورد تاکید همه پزشکان و متخصصان حوزه‌های مختلف درمانی است. با مصرف برخی از مواد غذایی ساده و ارزان قیمت سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و از ابتلا به بیماری‌های مختلف در امان بمانید.

چای سبز امروزه در دنیا و همچنین در میان مردم کشور ما به عنوان یکی از دمنوش‌های شناخته شده و پر طرفداری است که در برنامه غذایی بسیاری از افراد گنجانده شده است. از گذشته تا کنون در کشور‌هایی مانند چین، خواص درمانی متعددی برای چای سبز عنوان شده و از آن در مصرف انواع بیماری‌های جسمی، چون سر درد و همچنین بیماری‌های روحی و روانی مثل بیماری افسردگی استفاده شده است.

درمان آلرژی‌های فصلی با چای سبز

فرزانه خدایاری، پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: در حال حاضر در دنیا ۳ نوع اصلی چای سیاه، چای سبز و چای سفید وجود دارد که هر کدام از آن‌ها خواص مخصوص به خود را دارد؛ تفاوت اصلی این چای‌ها در میزان فرآوری انجام شده روی آن‌هاست.

او افزود: برگ‌های چای سفید به سرعت خشک می‌شوند امابرگ‌های چای سبز، برای خشک شدن در معرض گرما و بخار قرار می‌گیرند. برگ‌های چای سیاه خرد شده هم با در معرض هوا قرار گرفتن، اکسیده شده و در نهایت به چای مرسوم ایرانی‌ها تبدیل می‌شود.

این پزشک متخصص تغذیه گفت: بر اساس نتیجه تحقیقات پژوهشگران، چای سفید نسبت به چای سبز و همچنین چای سبز آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سیاه دارد.

خدایاری بیان کرد: برای چای سبز خواص متعددی از طرف متخصصان و پزشکان حوزه علم تغذیه بیان شده است. یکی از مهمترین خواص آن سرعت بخشیدن به روند بهبود انواع آلرژی‌های فصلی در افراد مختلف است.

او تاکید کرد: مصرف چای سبز باعث افزایش میزان هوش و حافظه افراد شده و در حفظ و افزایش سلامت دهان و دندان و همچنین لثه‌ها، موثر خواهد بود.

خدایاری گفت: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث افزایش طراوت و شادابی و جوانی پوست می‌شود و در افزایش و بهبود میزان آبرسانی مطلوب به پوست اثراتی شگفت‌انگیز دارد. مصرف این نوع از چای علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، منجر به افزایش طول عمر می‌شود.

او افزود: کلسترول بد خون در مصرف کنندگان چای سبز به خوبی کنترل شده و کاهش پیدا می‌کند و با افزایش سوخت و ساز خوب در بدن افراد، باعث چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن آن‌ها می‌شود.

نوشیدن چای سبز، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد

این پزشک متخصص تغذیه یادآوری کرد: افرادی که به دنبال لاغری هستند، با مصرف روزانه ۳ لیوان چای سبز، می‌توانند در این راه اثرات چربی سوزی و لاغر کننده این چای شگفت انگیز را بدون چروک و افتاده شدن پوست خود مشاهده کنند.

او با بیان اینکه مصرف مستمر چای سبز از ابتلا افراد به دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کند، ادامه داد: مصرف روزانه چای سبز آرامبخش بوده و میزان استرس را کاهش می‌دهد همچنین افزایش سطح تمرکز را بالا برده و مانع از بروز افسردگی می‌شود.

این پزشک متخصص تغذیه گفت: بدون تردید در کنار خواص بی شماری که برای مصرف چای سبز و گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه ذکر شد، افراد باید از مصرف بی رویه آن خودداری کنند. بهترین ساعت مصرف چای سبز و تاثیرگذاری این دم نوش، ۲ ساعت پس از صرف وعده‌های غذایی است؛ نباید فراموش کرد که مصرف آن در نزدیکی زمان صرف غذا باعث کاهش جذب آهن غذا خواهد شد.

خدایاری تاکید کرد: در نظر داشته باشید که مصرف این دمنوش از بروز آلزایمر و کند شدن فعالیت مغز جلوگیری کرده و ضمن آن در افزایش قدرت حافظه و بهبود عملکرد مغز تاثیر قابل تاملی دارد.

او با بیان اینکه بهترین نوع چای سبز، چایی با برگ‌های سبز نسبتا روشن است، گفت: نوع چینی این چای بسیار مطلوب‌تر و با کیفیت‌تر از نوع ژاپنی آن است. چای سبز باید به دور از هر نوع رطوبت نگهداری شود، تنها در این صورت می‌توان از کپک زدن و خراب شدن آن جلوگیری کرد.

این پزشک متخصص تغذیه تصریح کرد: برای خوش طعم کردن چای سبز می‌توانید از کمی هل، دارچین یا زنجبیل مثل چای سیاه استفاده کرده و لذت نوشیدن این دمنوش را دو چندان کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.