رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خواندن دعای معراج در زمان پریودی گناه است؟

دعای معراج یکی از دعاها پرفضیلت است که مختص حضرت محمد(ص) است و ثواب بسیار زیادی دارد، اما قبل از خواندن این دعا حتما باید نکاتی را رعایت کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از نمناک، دعای معراج یکی از ادعیه نورانی و پرفضیلتی است که مختص حضرت محمد (ص) است و برای آن خواص و آثار فراوانی ذکر شده است. دعای نورانی معراج را که خواندن آن بسیار سفارش شده است، برعکس تصور عموم می توانید در دوران قاعدگی با رعایت برخی نکات بخوانید. با ما همراه شوید تا با احکام خواندن دعای معراج در زمان پریودی آشنا شوید.

خواندن ادعیه در ایام حیض

خواندن ادعیه مفاتیح مثل دعای معراج و سایر ادعیه در زمان حیض برای خانم‌‌ها اشکالی ندارد، هم چنین گفتن اذکار و صلوات اشکال ندارد.

خواندن کدام دعا در پریودی حرام است؟

دست زدن به اسامی متبرکه در دعاها برای زن حائض حرام است.

هم چنین خواندن آیه ۱۸ از سوره سجده:«أَ فَمَنْ کانَ مُؤْمِناً کَمَنْ کانَ فاسِقاً لا یَسْتَوُونَ» که در دعای کمیل و آیه ۹ از سوره النجم، «فَکانَ قابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنی‏.. » که در دعای ندبه است، برای زن حائض جایز نیست.

(پایگاه اطلاع رسانی آیت الله فاضل لنکرانی)

خواندن دعا در ایام عادت ماهانه

مستحب است که زن حائض در وقت نماز، خود را از خون پاک نماید و پنبه و دستمال را عوض کند و وضو بگیرد و اگر نمی‌تواند وضو بگیرد تیمم نماید و در جای نماز رو به قبله بنشیند و مشغول ذکر و دعا و صلوات شود. (خمینی، توضیح المسائل (محشّی – امام خمینی)، ج ۱، ص ۲۶۹)

آیا برای زنی که در دوران عادت ماهیانه می باشد انجام ذکر و دعا اشکال دارد؟
جواب:اشکال ندارد، مخصوصا در وقت هر نماز، مستحب است وضو بگیرد و اگر نمی‏ تواند وضو بگیرد، تیمم کند و در جای نماز رو به قبله بنشیند و به مقدار نماز، مشغول ذکر و دعا و صلوات شود.

(استفتائات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای)

خواندن دعا در ایام عادت چه حکمی دارد؟

همه مراجع: خواندن دعا و زیارت عاشورا در ایام عادت، اشکال ندارد و مستحب است زن حائض در وقت نماز، خود را از خون پاک نماید و پنبه و دستمال را عوض کند و وضو بگیرد و در جای نماز رو به قبله بنشیند و مشغول ذکر و دعا و صلوات شود.(توضیح المسائل مراجع، م ۴۷۶ و وحید، توضیح المسائل، م ۴۸۲ و بهجت، استفتائات ج ۱، س ۱۰۲۳ و دفتر:خامنه ای.احکام بانوان، پرسمان.)

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.