رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خوراکی های مفید و مضر برای افرادی که طبع سرد دارند

یک متخصص طب سنتی گفت: بیشتر افراد به دلیل دارا بودن طبع صفرا بلغمی، نباید در مصرف مواد غذا‌یی سرد و گرم زیاده روی کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خیراندیش، متخصص طب سنتی در خصوص درمان افراد با طبع سرد و کبد گرم اظهار کرد: بیشتر افراد ویژگی صفرا بلغمی دارند. به این معنا که دارای کبد گرم هستند، اما تمایل به مصرف مواد خنک مانند دوغ و ماست پیدا می‌کنند که در نهایت با سردی معده مواجه می‌شوند.

او افزود: تمایل به مصرف مواد غذایی را کبد انسان تقاضا می‌کند؛ اما بیشتر افراد با خوردن سردی و در ادامه با سرد شدن معده دچار بیماری یا ناراحتی می‌شوند. به دلیل خاصیت گرم بودن کبد، نمی‌توانیم گرمی زیاد مصرف کنیم؛ بنابراین بهترین راه این است که افراد در مصرف سردی و گرمی به تعادل و تناسب برسند.

خیراندیش ادامه داد: توصیه می‌شود افراد با ویژگی صفرا بلغمی از مصرف مخلوط سرکنگبین (سرکه انگبین+سکنجبین) و همچنین شربت شیره انگور و آبلیمو یا مخلوط نبات داغ و لیمو غافل نشوند. با مصرف این مواد گفته شده می‌توانید سردی بدن خود را تا حدی جبران کنید.

غذا‌های سرد و گرم کدامند؟

این متخصص طب سنتی گفت: تمام ترشی‌ها سرد هستند و افزایش مصرف این موارد سردی بدن را دو چندان می‌کند. همچنین خیار، کیوی و دوغ سردی زیادی را به خود اختصاص داده اند. در مقابل می‌توان گفت تمام شیرینی‌ها و شوری‌ها گرم هستند. البته تمام تلخی‌ها هم به جز کافور، خاصیت گرمی دارند.

او تصریح کرد: در بین گوشت‌ها هم گوشت گاو، گوساله و مرغ تا حدودی سرد هستند. اما گوشت گرم محلی، گوشت شتر، بوقلمون و گوسفند خاصیت گرمی خوبی دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.