داشتن فالوور زیاد دیگر کمکی به تأیید پروفایل نمی‌کند

اینستاگرام از استانداردهای جدید برای تأیید اکانت رونمایی کرد. این شبکه اجتماعی اعلام کرد که دیگر در فرآیند تأیید پروفایل بالا بودن تعداد فالوورها را مد نظر قرار نمی‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، کنار نام کاربری اکانت‌هایی که در اینستاگرام تأیید شده‌اند یک تیک آبی رنگ قرار گرفته که به شما نشان می‌دهد پروفایلی که در حال بازدید از آن هستید توسط فرد واقعی اداره می‌شود و جعلی نیست.

هر کسی نمی‌تواند پروفایلش را در اینستاگرام تأیید یا همان وریفای (Verify) کند، چرا که پروسه تأیید سخت بوده و اکانت باید یک سری شرایط خاص را داشته باشد. حال به نظر می‌رسد اینستاگرام با رونمایی از قانون جدید قصد دارد پروسه تأیید را سخت‌تر کند.

«آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این پلتفرم می‌خواهد فرآیند تأیید شدن اکانت را شفاف‌تر کند. او می‌گوید در گذشته نیز داشتن فالوو زیاد تأثیری در تأیید شدن اکانت نداشت، ولی برای برخی از سلبریتی‌ها مزیت محسوب می‌شد.

آنطور که موسری می‌گوید، «اینستاگرام سیستمی داشته که به اکانت‌های با فالوور زیاد کمک می‌کرده تا از بین ده‌ها هزار درخواست تأییدیه که روزانه به این پلتفرم ارسال می‌شوند، دیده شوند و به آنها اولویت می‌داده است.»

اما حالا اینستاگرام در فرآیند خودکار تأیید پروفایل دیگر داشتن فالوورهای زیاد را مد نظر قرار نمی‌دهد. با این کار اکانت‌هایی که فالوور کمی دارند در میان هزاران اکانت دیگر نادیده گرفته نمی‌شوند. اینستاگرام همچنین معیار محاسبه میزان معروف بودن اکانت یا همان Notability را نیز در فرآیند تأییدیه تغییر می‌دهد.

به نظر می‌رسد حالا که اینستاگرام توجه‌اش را معطوف اکانت‌های کم فالوور کرده، شانس افراد برای تأیید شدن بیشتر شود. این تغییر به نغع اکانت‌های معروف هم هست چون حالا برای بالا بردن شانس تأیید دیگر نیازی به تلاش شبانه‌روزی برای افزایش فالوور نیست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.