رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دانشجویان ستاره‌دار چگونه می‌توانند وضعیت خود را پیگیری کنند؟

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد:‌ پیگیر وضعیت دانشجویان بازمانده از تحصیل هستیم، گفته می‌شود این دانشجویان هم ستاره‌دار شده‌اند و نمی‌توانند به تحصیل بپردازند از این‌ها هم می خواهیم حتما به کمیسیون مراجعه کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایلنا، فریده اولادقباد درباره ستاره‌دار شدن چهل نفر از دانشجویان در دانشگاه آزاد در مقطع کارشاسی‌ارشد و دکتری گفت: دانشجویان دانشگاه سراسری و آزاد که پذیرفته شده‌اند و ستاره‌دار شدن آن‌ها بدون شرایط علمی و عملی بوده است، می‌توانند به ما مراجعه کنند، من به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و وکیل‌شان این موارد را پیگیری می‌کنم.

وی تاکید کرد:‌ پیگیر وضعیت دانشجویان بازمانده از تحصیل هستیم، گفته می‌شود این دانشجویان هم ستاره‌دار شده‌اند و نمی‌توانند به تحصیل بپردازند از این‌ها هم می خواهیم حتما به کمیسیون مراجعه کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا خود این دانشجویان مراجعه نکنند، نمی‌دانیم چه کسانی هستند که از ناحیه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع ورود پیدا کنیم و این مسئله را مورد پیگیری قرار دهیم.

وی ادامه داد: دانشجویان عزیزی که با مشکلی مواجه شده‌اند با مستنداتی که نشان می‌دهد در دانشگاه پذیرفته شده‌اند اما دلیل خاصی برای ستاره‌دار شدن‌شان وجود ندارد مراجعه کنند تا از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات موارد را مورد پیگیری قرار دهیم و مشکلات را برطرف کنیم.

اولادقباد تاکید کرد: نمی‌خواهیم حقی از دانشجویان ضایع شود،‌ ما وکیل مردم هستیم و یکی از وظایف ما علاوه بر قانون‌گذاری بعد نظارت است. نظارت ما بر آموزش عالی و دانشگاه آزاد است اگر دانشجویان با همچین شرایطی مواجه شدند به ما مراجعه کنند که ما از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیدگی کنیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که باتوجه به اوضاع اقتصادی کشور و کوچک‌تر شدن سفره‌ها،‌ دانش‌آموزان در خانواده‌هایی که توان تهیه مایحتاج اولیه را ندارند ممکن است با مشکل مواجه شوند،‌ آموزش پرورش و نهادهای مسئول چه کمکی به این دانش‌آموزان می‌توانند کنند،‌ گفت: دانش آموزانی را که والدین‌شان در تأمین مایحتاج اولیه مشکل دارند و یا حتی بد سرپرست و بی سرپرست هستند را می‌توانیم به کمیته امداد و یا بهزیستی معرفی کنیم تا بتوانند نیازهای اولیه و اساسی که یک دانش‌آموز چه از نظر پوشاک و چه از نظر مواد غذایی را تأمین کنند.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پروش با کسری بودجه مواجه است و اگر بگویم این وزارتخانه موظف است ورود پیدا کند و آن نیازها را تامین کند، امکان‌پذیر نیست زیرا خود در بحث بودجه با مشکلاتی رو به رو است.

اولادقباد افزود: امور بانوان،‌ انجمن اولیا و مربیان، مشاوران و خود مدیران مدارس می‌توانند ورود پیدا کنند و دانش آموزانی که از نظر بضاعت مالی ضعیف هستند را شناسایی کنند.

وی تاکید کرد: هر سال این اتفاق می‌افتد اما امسال به دلیل شرایطی که وجود دارد رسالت‌شان سنگین‌تر و خطیر است. باید مشاوران و مدیران مدرسه ورود پیدا کنند و دانش‌آموزانی که از نظر مالی والدین‌شان ضعیف هستند را شناسایی کنند.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: باید هویت دانش‌آموزانی که شناسایی می‌کنندریال حفظ شود و بسیار آبرومندانه و بدون آن که به شخصیت خانواده لطمه‌ای وارد شود آن‌ها را به کمیته امداد معرفی کنند که حداقل نیازهای اساسی و اولیه ‌شان تأمین شود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش چون کسری بودجه دارد، نمی‌تواند از نظر مالی کمک کند اما این وزارت‌خانه همان‌طور که برای مدرسه‌سازی و نوسازی آن‌ها از خیرین کمک گرفت، می‌تواند یاری بطلبد،‌ مدیران مدارس هم می‌توانند از کمک‌های مردمی داوطلبانه بهره ببرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جریان این کمک‌رسانی بسیار مهم است که شأن دانش‌آموز حفظ شود و زیر سوال نرود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.