رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

داوران بخش مستند و فیلم کوتاه جشنواره ۳۹ فیلم فجر معرفی شدند

اعضای هیأت داوران بخش‌های مستند و فیلم کوتاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، با حکم سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، سعید پوراسماعیلی، امیر توده‌روستا، محمدعلی فارسی، محمد کارت و سام کلانتری به عنوان اعضای هیئت داوران دو بخش «مستند» و «فیلم کوتاه» جشنواره سی و نهم معرفی شدند و آثار این دو بخش رقابتی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

سعید پوراسماعیلی: دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش فیلمبرداری از دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر تهران و گواهی دوره سینمای دیجیتال از دانشکده لومیر فرانسه، معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران است و علاوه بر فعالیت در عرصه کارگردانی، فیلمبرداری و تدوین، به عنوان مدرس دانشگاه، عضو هیات موسس و داوران آکادمی ایسفا- انجمن فیلم کوتاه ایران، انجمن فیلمبرداران سینمای ایران، معاون پژوهش، اجرائی، شورای علمی و سیاست‌گذاری مدرسه ملی سینمای ایران، رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران و… فعالیت داشته است.
امیر توده‌روستا: دارای مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشکده سوره تهران است که از آثار او می‌توان به ساخت فیلم سینمایی پات، شانزده فیلم کوتاه و سه مستند از جمله جای منو توی اتاق بنداز، رادیولوژی یک پرتره، تلالو، سلام آقای ایول، ساخت بیش از ۲۰۰ آگهی تبلیغاتی تلویزیونی اشاره کرد. این فیلمساز تحسین‌شده در جشنواره‌های داخلی و خارجی عضویت در هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران- ایسفا، آکادمی خانه سینما و دبیری هشتمین جشن مستقل فیلم کوتاه را در کارنامه دارد.

محمدعلی فارسی: دارای مدرک کارشناسی سینما – فیلمنامه نویسی از دانشکده صداوسیما است. او از سال ۶۷ به عنوان دستیار کارگردان و تدوینگر، همکاری با شهید آوینی را در تولید مجموعه تلویزیونی «سراب» آغاز کرد و پس از تاسیس «روایت فتح» به همکاری خود با شهید آوینی ادامه داد. فارسی از سال ۷۲ مسئولیت معاونت تولید موسسه روایت فتح را تا سال ۸۱ عهده دار شد. او ساخت مستندهای متعددی از جمله معلم، حقیقت گمشده، نومن، طوفان، رستاخیز، روزحادثه (برنده جایزه جشنواره فیلم فجر در دوره ۲۶)، قصه‌های جنگ و ساخت بیش از ۲۰ مجموعه مستند را در کارنامه دارد.

محمد کارت: دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما است. این مستندساز، کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس، ساخت فیلم‌های تحسین‌شده‌ در جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله فیلم کوتاه بچه‌خور (سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه دوره ۳۷)، مستندهای خون مردگی، بختک (سیمرغ بلورین کارگردانی در دوره ۳۳)، معلق، آوانتاژ و… را در کارنامه دارد و سال گذشته با فیلم بلند سینمایی «شنای پروانه» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. کارت همچنین ‌تهیه کنندگی فیلم‌های مستند ذره‌بین، لاوراتور را برعهده داشته است.

سام کلانتری: دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران است. این مستندساز، عکاسی حرفه‌ای را هم‌زمان با ورود به دانشگاه آغاز کرد. او با ساخت اولین فیلم کوتاهش، «تمنای مجهول» وارد عرصه سینما شد و پس از تحصیل سینما در ایرلند و بازگشت به ایران پروژه «از خانه شماره ۳۷» را به اتمام رساند. او ساخت مستندهای مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان، قلب من پر از عروسک است، این زن حرف نمی‌زند، سرزمین افسانه‌ها، جایی برای فرشته‌ها نیست (سیمرغ بلورین بهترین مستند دوره ۳۸) مجموعه مستند گاراژ۸۸۸ و ترنج را ساخته و ریاست نهمین دوره جشن مستند سینمای ایران و عضویت در چهار دوره هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران را در کارنامه دارد.

گفتنی است بر اساس فراخوان جشنواره سی و نهم، هیات داوران این بخش از میان فیلم های مستند بلند (بالای ۷۰ دقیقه) حاضر در چهاردهمین جشنواره فیلم مستند سینماحقیقت، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد. همچنین هیات داوران این بخش از میان فیلم های کوتاه حائز شرایط (۳ تا ۱۵ دقیقه) حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه ۹۹ همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» برگزار خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.