درخشان:فضای مجازی پدر فوتبال را درآورده | خواهش مهمی از یحیی دارم!

سرمربی سابق پرسپولیس گفت: متاسفانه در فوتبال ایران به خاطر فضای رها شده و بی حساب و کتاب مجازی حاشیه های زیادی پیرامون تیم های بزرگ ایحاد می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از منیبان، حمید درخشان کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس درباره عملکرد این تیم در سال ۱۴۰۱ صحبت هایی را با خبرنگار منیبان داشته که در ادامه می خوانید.

شروع سال جدید برای پرسپولیس؟

سال ۱۴۰۲ برای پرسپولیس شروع خوبی نداشت. پرسپولیس با تساوی در دربی هم قافیه قهرمانی را به استقلال باخت هم به نوعی دچار بحران شد. اگرچه در ادامه لیگ با توجه به نتایج استقلال فرصت رسیدن به صدر وجود داشت اما پرسپولیس همه فرصت ها را از دست داد تا استقلال به یک قهرمانی تاریخی دست پیدا کند.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرمربی شجاعت است و اگر مربی این ویژگی را نداشته باشد در حساس ترین شرایط جام را از دست می دهد. ریسک و شجاعت دلیل قهرمانی فرهاد مجیدی با استقلال بود. سال گذشته پرسپولیس در هر بازی با یک ترکیب روانه میدان شد و این تغییرات زیاد قطعا به هر تیمی آسیب می رساند.

نقل و انتقالات؟

بعد از پایان فصل و با توجه به ماندگار شدن یحیی گل محمدی در پرسپولیس او به خوبی توانست نقاط ضعف پرسپولیس را شناسایی کند. پرسپولیس در تمام خطوط از جمله پشت مهم و حساسی مثل دروازه بانی نیاز به تقویت داشت که بیرانوند آمد و کار را در دست گرفت. در کل بازیکنان خوبی جذب پرسپولیس شدند که البته برخی از آنها مثل سعید صادقی یا سروش رفیعی نتوانستند درخشش لازم را داشته باشند اما برخی خریدها مثل دانیال اسماعیلی فر و بیرانوند بسیار موثر ظاهر شدند. یورگن لوکادیا هم که جزو خریدهای فوق العاده پرسپولیس بود اما بنا به دلایلی که بالاخره ما نفهمیدیم از این تیم جدا شد. البته من جدایی لوکادیا را به سود پرسپولیس می دانم چون هرچند یورگن لوکادیا مهره تأثیرگذاری در خط حمله پرسپولیس بود اما به نوعی هم تیم را وابسته به خودش کرده بود. همه توپ‌ها فقط به این مهاجم هلندی ختم می‌شد تا او گل بزند. نکته ای که پس از جدایی یورگن لوکادیا به چشم می‌خورد وحدت، همدلی و یکدستی تیم بود. این تیم دیگر وابسته به یک بازیکن نیست و همه در گلزنی آن مشارکت دارند.

عملکرد پرسپولیس در لیگ؟

پرسپولیس در قیاس با سایر تیم‌های لیگ برتری در نیم فصل اول، فراز و نشیب کمتری داشت و در نهایت هم با قدرت قهرمان و صدرنشین نیم فصل شد. پرسپولیس در نیم فصل اول فقط یک شکست را مقابل تراکتور تبریز تجربه کرد که آن هم به نظر من در شرایط خاصی حاصل شد. شاید اگر ضربه پنالتی مهدی ترابی گل می‌شد نتیجه آن دیدار هم چیز دیگری می‌شد. پرسپولیس در نیم فصل اول بسیار منطقی بازی کرد و حداکثر امتیازات را جمع آوری کرد. ضمن آن که باید از خریدهای خوب پرسپولیس در تابستان گذشته هم یاد کرد. شما زمانی به موفقیت می‌رسید که تیم خوبی بسته باشید. رضا درویش و یحیی گل محمدی لیست بسیار خوبی تهیه کرده و بهترین‌ها را در فصل نقل و انتقالات تابستانی خریداری کردند تا اسب خود را برای قهرمانی زین کنند.

بحران در تیم یحیی؟

یک باخت یا مساوی نتیجه عجیبی نیست که یک تیم بخواهد با آن وارد بحران شود. متاسفانه در فوتبال ایران به خاطر فضای رها شده و بی حساب و کتاب مجازی حاشیه های زیادی پیرامون تیم های بزرگ ایحاد می شود. برای پرسپولیس هم دقیقا همین اتفاق در برهه ای از زمان رخ داد.هواداران پرسپولیس همیشه از تیم‌شان انتظار برد دارند و وقتی پرسپولیس شکست می‌خورد طبیعتاً کار سخت می‌شود. البته من معتقدم رفتار برخی از هواداران پرسپولیس بعد از این بازی جالب نبود و این درست نبود که آنها بخواهند شعار بدهند یا گلوله برف پرتاب کنند.هواداران پرسپولیس باید آستانه تحمل‌شان را بالاتر ببرند. این تیم همچنان شانس مسلم قهرمانی در لیگ برتر است و قطعا قهرمان هم می شود.

انتقادات شدید از گل محمدی؟

مگر بقیه تیم‌ها چطور بازی می‌کنند؟ به‌عنوان مثال استقلال در اغلب روی خلاقیت فردی بازیکنانش نتیجه گرفته یا سپاهان هم فوتبالی انجام می‌دهد که شبیه پرسپولیس یا استقلال است. در مجموعه می‌خواهم بگویم که این سه تیم از لحاظ فنی به یگدیگر نزدیک هستند و اینطور نیست که فقط در لیگ برتر یک یا دو تیم بخواهند فوتبال فوق‌العاده و بدون نقصی را به نمایش بگذارند. طبیعتاً وقتی تیم‌ نتیجه نمی‌گیرد سرمربی پرسپولیس بیشتر از هر فرد دیگری تحت فشار قرار می‌گیرد. من معتقدم یحیی گل محمدی تیمش را دوباره به شرایط خوب گذشته برمی گرداند و هیچ تیمی حریف قرمزها نمی شود.

شکست مقابل سپاهان؟

بازیکنان پرسپولیس نمایشی که انتظار می‌رفت را از خود به جای نگذاشتند و نتوانستند مثل بازی با تراکتور درخشان باشند اما به نظرم نمی توان گفت که افت کرده بودند، از نظر من پرسپولیس محتاط بازی کرد و همین ریسک نکردنش کار دستش داد و به نوعی شجاعت کمتری از بازیکنان در زمین دیدیم. از سوی دیگر از زمانی که پرسپولیس ۱۰ نفره شد کار تیم بسیار سخت شد.

فرمول قهرمانی؟

پرسپولیس باید با همین فرمول پیش برود. لیگ یک ماراتن طولانی است و هنوز راه زیادی باقی مانده. از یحیی گل محمدی خواهش می کنم آرامش خود را حفظ کند چون هر بار که او عصبی بوده و درگیری داشته پرسپولیس هم نتایج خوبی نگرفته است. یحیی باید تمرکز خود و تیمش را حفظ کند و در مصاحبه هایش مراقب تک تک کلماتش باشد.

انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی؟

به نظرم اگر امکانات لازم و همان چیزی که در اختیار کی‌روش گذاشتیم را دردر اختیار امیر قلعه نویی نیز قرار دهیم حتما سرمربی جدید موفق خواهد بود و در این راستا هر چقدر بازی‌های باشگاهی و لیگ ما توسعه پیدا کند می توان شرایط خیلی خوبی را برای سرمربی تیم ملی برای موفقیت در جام ملت‌ها فراهم کرد و به قهرمانی امیدوار بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.